Maroko Honker Challenge 2012 z Lublina przemierza Afrykę

jas
Maroko Honker Challenge 2012
Maroko Honker Challenge 2012 materiały organizatora
Maroko Honker Challenge 2012 z Lublina kontynuuje wyprawę przez bezdroża Afryki. W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy pierwszą korespondencję od śmiałków.

7 osobowa grupa wyruszyła 13 marca z placu Zamkowego w Lublinie. W ciągu dwóch kolejnych dni bez większych problemów przeprawiła się przez Polskę, Czechy, Austrię i Włochy. - Honkery na oponach terenowych nie są stworzone do podróżowania po autostradach lecz nie stwarzają kłopotów - czytamy w mailu. Ostatni nocleg w Europie ekipa odbyła w nocy z 14 na 15 marca w Genui, skąd rankiem 15 marca wyruszyli promem do marokańskiego Tangeru. Podczas przeprawy trwającej 2 dni Polacy spotkali ekipę KTM. - Towarzystwo, w którym płyną honkery okazało się szacowne. Zespół fabryczny KTM, spakowany w dakarowego Mana z przyczepą, stoi na pokładzie obok teamu z Lublina. Ekipa z Austrii zaplanowała testy w Maroko - czytamy dalej. Po dobiciu do portu obie załogi rozjeżdżają się. Również Maroko Honker Challenge dzieli się na dwie grupy. Pierwsza, czyli honkery, wyrusza do Casablanki po pozostałą część załogi. Druga natomiast jedzie do Fezu aby tam poczekać na pozostałych i poczynić przygotowania do dalszej drogi. Mają na to 2 dni (18- 19 marca) W międzyczasie udaje im się też zwiedzić Fez. - Zakupy, wywiad wśród Marokańczyków dotyczący warunków na planowanej trasie. Oprócz tego ekipa Maroko Honker Challenge 2012 intensywnie zwiedza Fez, najstarsze miasto Maroka. W czwartek start wielkiej offroadowej przygody. Sprawdzianu motocykli, honkerów i ludzi - piszą w mailu. Gdzie znajdują się obecnie i czy wyprawa idzie zgodnie z planem? Czekamy na kolejną wiadomość od śmiałków.

Tymczasem przypominamy, że zespół wyposażony w setki kilogramów sprzętu, balon do lotów, 2 honkery i jednego pasagona z lubelskiej Fabryki DZT oraz trzy motocykle BMW 450 w wersji Dakar podjął się wyzwania przejazdu przez afrykańską Saharę. Trasa wyprawy liczy ponad trzy tysiące kilometrów i podzielona jest na dwa etapy. Pierwszy, czyli przejazd do Geniu i przeprawa do Tangeru jest już za śmiałkami. Drugi etap, w trakcie którego są, to 2100 kilometrów. Przez Atlas Wysoki i Atlas Niski kierowcy dotrą na Saharę Kamienistą, by przekroczyć granicę Sahary Zachodniej. Na bezdrożach Sahary Piaszczystej setki kilometrów totalnego offroadu i jazdy na azymut, poprowadzą motocykle i honkery przez ziemie Nomadów, Tuaregów aż do El Aaiun.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
BobsonR

Ja rozumiem że to może nie cuda techniki i desingu ale chcą przejechać tak trudną trasę i za sama odwagę należy się szacunek, dziwi mnie wasze nastawienie bo nie jest ważne to że inni mają nowocześniejszy i wygodniejszy sprzęt tylko wola walki i cel do którego się dąży, poza tym myślę że to dobrze że jeszcze mamy naszą motoryzacje a jak uważacie że wstyd to zap* na wielbłądzie przez sahare, jak przejedziecie to pogadamy :p

K
KM

Przestarzałe? Mercedes G to konstrukcja z 1979, Defender z początku lat 80-tych, oba przechodzą co jakiś czas tylko pobieżny lifting, podobnie jak Honker (nota bene wdrożony do produkcji w 1988) u którego największe pierwotne wady (wyjący reduktor i słabe mosty) wyeliminowano już koło 1997.

No i tyle odpowiedzi, bo więcej konkretów nie napisałeś - reszta to bełkot ignoranta o wiedzy motoryzacyjnej na poziomie kolorowych gazetek.

"Głupie bo polskie" - krótko: spieprzaj dziadu z tego kraju, jeśli jeszcze tu jesteś.

a
am

I nie może się z ty pogodzić? Poznali się na umiejętnośćiach hahaha

w
wm

Powodzenia !!!
Honker
Lubelszczyzna
DZT

B
Blob.

To archaiczne monstrum ma dokładnie wartość złomu.Lepiej już na wierblądch podróżować niż tym traktulcem z pipidówy który tylko wstyd nam przynosi i śmieją się z nas tubylcy gdy zobaczą to dziwo.Drogie w eksploatacji,zawodne,przestarzałe,dziwoląg,głupie bo polskie.

k
kierbud

ta wyprawa to totalne nieporozumienie. Jak trzeba mieć mało wyobraźni aby takim sprzętem puszczać sie przez Saharę?

Z innej beczki to trochę taki obciach pisać o tym że się spotkało ekipę KTM-a i że w związku z tym jest się w doborowym towarzystwie. Do towarzystwa trafia się nie z tego powodu że się kogoś spotkało a z całkiem innego powodu. No ale jak się nie ma czym chwalić to i takie wydarzenia wysuwają sie na pierwszy plan.

Dziękuję za uwagę i życzę szerokiej drogi.

l
lbn

Powodzenia! :)

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3