Masa Krytyczna: Miłośnicy dwóch kółek walczą o trasę rowerową Lublin-Świdnik

EPZaktualizowano 
Rowerzyści z Lublina i Świdnika jednoczą siły. W piątek, w czasie Masy Krytycznej postanowili zamanifestować potrzebę utworzenia bezpiecznego, rowerowego połączenia między sąsiadującymi ze sobą miastami.

Rowerzyści podkreślają, że problem bezpiecznego przejazdu ze Świdnika do Lublina istnieje od wielu lat. Ostatnio jednak, po wybudowaniu obwodnicy, nasilił się. Ich zdaniem nowa infrastruktura nie jest dostosowana do potrzeb rowerzystów.

Władze obu miast także dostrzegają ten problem. Lubelski ratusz liczy, że w jego rozwiązaniu pomogą unijne dotacje. - W czerwcu tego roku rada miasta przyjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia strategii realizacji systemu dróg rowerowych w Lublinie. Dzięki temu dokumentowi miastu będzie łatwiej ubiegać się o unijne dotacje. Jedną z inwestycji, która mogłaby je otrzymać jest właśnie rowerowe połączenie Lublina ze Świdnikiem - mówi Michał Przepiórka, oficer rowerowy z lubelskiego ratusza.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Masa Krytyczna: Miłośnicy dwóch kółek walczą o trasę rowerową Lublin-Świdnik - Kurier Lubelski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 34

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
P
Pavarotti cd

Fakt, pochodzenie nie ma tu nic do rzeczy wiec przepraszam za obelgi. Zagalopowałem się z irytacji. Nie mniej jednak, Lublin jest na tyle małym miastem, ze zorganizowana siec dróg rowerowych polepszyla by tu zycie m.in przez odciążenie ciągle zakorkowanych Jana Pawła, Pilsudskiego itp itd. Gdy rano w radiu mówią: "zakorkowane są ulice - (tutaj wymieniają praktycznie wszystkie w glowne w centrum, Jana Pawła, Zana) to mnie kurwica bierze dlaczego tak jest i po co tyle samochodów. Ludzie, do hvja, po co protestowac przed budową dróg rowerowych? Pijani rowerzysci w dresach zdarzają się fakt, pijani z wąsem w golfach z tablicą LRA rowniez, wiec to zadne argumenty przeciw. Dla przykładu Lyon jest porownywalny z Lublinem a ludzie jezdza na rowerach aż miło, na dodatek mają cztery linie metra! Dlaczego tam potrafiąa u nas nie? J/w po co remontoac Łeczynską za grube miliony? Lepiej budujmy drogi rowerowe, a kto nie chce niech poci dvpe dalej w brudnym szrocie Golf III albo czarnym A4.

zgłoś
G
Gość

tak czy inaczej 4 może 5 miesięcy na rok 90% rowerzystów ma sezon rowerowy (odliczając dni deszczowe i zimne), ale to prawda że zbyt czeto rowerzyści zachowają się jak komuniści lub socjaliści - wszystko robią pod siebie i narzucają innym swoje teorie na siłę...

zgłoś
----. ----.

Racja! Ale też rower w rękach idioty powoduje, że jedzie się samochodem w ciągłym strachu, że któryś wjedzie prosto pod koła, że lawirując na skrzyżowaniu między samochodami naraża siebie i kierowców, że "zapomni" oświetlić roweru, kiedy tego wymagają przepisy i sytuacja. I tak dalej, i tym podobne . . . :(

zgłoś
----. ----.

Ta "czysta bezinteresowna zawiść" przebija też z wypowiedzi "mariano" :(

zgłoś
k
kaja

Dlaczego moga sie tak zachowywac niebezpiecznie? W Holandii - sznuja PIESZYCH !

zgłoś
g
góral

A ja dziś rano strzeliłem sobie 50 km rowerem dookoła Lublina, teraz spokojnie oglądam TdF i mam świetny humor, w przeciwieństwie do większości wypisujących tu swoje żale.

zgłoś
G
Gość

który nie pojęcia w temacie kosztorysu poszczególnych przedsięwzięć infrastrukturalnych. Weźmy dla przykładu dzielnicę Czechów. Tutaj sieć ścieżek jest już bardzo dobra, brakuje jeszcze ścieżki na Kompozytorów Polskich i to praktycznie wszystko jeśli chodzi o sieć rowerową dla tej dzielnicy. Ile to kosztuje? Grosze w porównaniu z infrasdtukturą samochodową - dwupasmówki, wiadukty itd. PS nie nie jeżdżę w obcisłych spodenkach a w cienkich nie krępujących ruchów dżinsach jesienią i na to bluza plus ewentualnie kurtka gdy jest deszczowo. O holandii mi nie opowiadaj głupot bo ja wiem doskonale jaki tam jest klimat - lata potrafią być bardziej uciążliwe(upały) do tego sztormy i wicher(państwo nadmorskie) tak było rok temu gdy tam mieszkałem - Tilburg Północna Brabancja.

zgłoś
l
lucyper

niech Kiełbasa was poświęci,starczy i w drogę,co drugi przeżyje i to dzięki bogu

zgłoś
G
Gość

Tegoroczna zima w Polsce to raczej wyjątek....
jednak w Polsce są najważniejsze DROGI dla samochodów (bo ich często nie ma) - ścieżki rowerowe to - przy okazji. Tak więc dla 90% ludzi 4-4,5 miesiąca na rok to sezon rowerowy (odejmując zimne i deszczowe dni), nie ma co też przeinwestować i w błoto pchać pieniądze, jednak w Polsce rower to środek rekreacji i turystyki, a nie komunikacji ...
Inna sprawa, że że niektórzy rowerzyści zachowają się jak komuniści lub socjaliści - wszystko robiąc pod siebie i narzucając innym swoje teorie na siłę...

zgłoś
l
lucyper

zgłoś się do MOPSu albo MOPR,może ci pomogą,na księdza nie licz

zgłoś
G
Gość

w tym roku, sezon w Polsce dla mnie, przeciętnego rowerzysty nie jakiegoś kolarza trwa od końca marca do końca listopada lekko licząc czyli 8 m-cy. Jeżdżę w deszczu(mam kurtkę przeciwdeszczową z kapturem - stać mnie) i w temperaturze 7 stopni celsjusza(sprawdzone) gdy wracałem wieczorem z jazdy było 0 stopni ale byłem już rozgrzany i miałem pełny komfort termiczny

zgłoś
L
LKR

nie woziłeś rowerem słoików z Kraśnika, to się nie czepiaj.

zgłoś
G
Gość

należy zawsze uwzględniać ścieżki GŁOWNIE do rekreacji jeżeli taki ruch turystyczno-reparacyjny bezie do Świdnika to taką drogę dla rowerów należny zbudować...
ALE PRZY KALKULACJI NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE 90% LUDZI JEŹDZI 4-4,5 MIESIĄCA ROCZNIE OD 15 KWIETNIA DO 15 PAŹDZIERNIKA, ODEJMUJĄC Z TEGO OKRESU DNI DESZCZOWE, NISKIE TEMPERATURY PONIŻEJ NP 10 ST C I BĘDZIE 4-4,5 MIESIĄCA NA ROK

zgłoś
r
robotnik budowlany

"oficer" który nie ma pojęcia o przepisach technicznych i przepisach ruchu drogowego dotyczących tras rowerowych.

zgłoś
r
rowerzysta

Bo chodniki są dla rowerzystów !!!!!!!!!!!!!!!!1

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3