Max Bud wchodzi do strefy na Felinie

Artur Jurkowski
Max Bud wchodzi do strefy na Felinie
Max Bud wchodzi do strefy na Felinie Małgorzata Genca/archiwum
Udostępnij:
18 inwestor pojawił się na terenie lubelskiej podstrefy ekonomicznej na Felinie. W czwartek pozwolenie na prowadzenie działalności uzyskała lubelska spółka Max Bud Grzegorz Pawłowski. - Firma zainwestuje na Felinie ponad 6 mln zł i zatrudni docelowo ok. 15 osób - poinformował Łukasz Goś z Wydz. Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin.

Max Bud działa od 2001 roku. Firma specjalizuje się w robotach budowlanych, drogowych, instalacyjnych, sanitarnych i elektrycznych. Prowadzi, jako generalny wykonawca, kompleksowe usługi budowlane na terenie całego kraju. - Firma wybuduje halę magazynową z częścią biurowo-socjalną. Powierzchnia planowanej hali magazynowej to 3400 mkw., w tym ok. 340 mkw. będzie stanowić część biurowo-socjalna. W ramach realizowanego projektu firma zamierza świadczyć usługi magazynowania i przechowywania m.in. elementów konstrukcyjnych - precyzował Goś.

Parcela ma 1,7 ha. Max Bud odkupił działkę od spółki Ramatti, producenta samochodowych fotelików dla dzieci, która zrezygnowała z budowy fabryki w Lublinie.

Lubelska strefa ekonomiczna działa od 2007. Obecnie zajmuje 117 ha terenów m.in. przy ul. Rataja, Witosa i kompleksie po dawnej fabryce Daewoo Motor Polska.

- Od 2007 r. swoje zakłady na terenie podstrefy uruchomiło osiem spółek, w tym roku spodziewamy się rozpoczęcia działalności przez kolejnych pięć - uzupełniał Mariusz Sagan, dyr. Wydz. Strategii Obsługi Inwestorów UM Lublin.

Wszyscy inwestorzy łącznie deklarują zatrudnienie na poziomie ponad 786 osób i nakłady inwestycyjne przekraczające 563 mln zł.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
też Polak
ostatnie rządy potrafią tylko niszczyć i wyprzedawać (to taki polski sposób na rozwój gospodarczy)
P
PopieramPO
co ???????????
Chyba Donalda Tuska, który jak sam o sobie mówi, jest Gospodarczym Silnikiem Europy, a po niedawnej wizycie w kanadzie stał sie Gospodarczym Silnikiem Świata.
s
slawekzlublina
Z tym że w czasach "komuny" Lublin był liczącym się miastem z perspektywami. Może nie tak jak Wrocław czy Poznań, ale nie było takiej przepaści między wschodem i zachodem jaka jest obecnie.
Bez dużego przemysłu w Lublinie ta przepaść będzie się pogłębiała. O ile w nazwanej przez Ciebie "komunie" (swoją drogą polecam sprawdzenie co faktycznie znaczy to słowo) Państwo redystrybuowało dochód względnie równomiernie na cały kraj to obecnie inwestycje rządowe realizowane ą głównie na zachodzie kraju. To też będziesz tłumaczył rolniczym i nieznanym regionem??
L
Lub
Przecież to jest lubelska firma, która przeniosła się z miasta do strefy. Mało, że w Lublinie nic nie przybyło, to jeszcze kolejna firma będzie zwolniona z podatków. Faktycznie nasz ratusz generuje sukces za sukcesem :)
p
podpis
jak miasto zaczynało tworzyć strefę to zapewniało, że nie będzie w niej miejsca na działalność magazynową a tu co drugi inwestor stawia magazyn: puszki wikana maxbud. po co firmie wykonawczej hala w strefie?
R
Romek
Wejście do strefy takich potentatów jak MaxBud czy Eurocompass świadczy, że ta strefa jak na razie jest wielkim niewypałem. Chyba o te kilka lat jest spóźniona.
k
kim
Strefa powinna nosić imię Jarosława Kaczyńskiego, bo on skończył prawo i ekonomię.
s
siuśmajtek
To jakiś żart? Kto wydał zgode na prowadzenie działalności magazynowej w specjalnej strefie ekonomicznej? Niedługo tam market otworzą. Dlaczego dawać specjalne przywileje firmie która tam będzie prowadziła magazyn - przecież to oznacza, że resztę przychodów też będzie próbowała obejmować strefą.
m
mieszaniec
Nie potrafisz odniesc sie do tego co pisza inni.brak ci argumentow merytoryycznyc,za chwile bedziesz pewnie obrazac. Ale to juz nie moj problem a gdybym pisal z arktyki, tez by to byle zle? W swoim poscie wskazalem na mozliwosc wykorzystanie polozenia miasta w ruchu tranzytowyymw kazdej spolecznosci isstnieja uklady i ukladziki.zadna nowosc,tak bylo,jest i bedzie panie idealisto.
p
peter
taka mentalnosc w glowie faktycznie buraki maja. a sorki zaglebie buraczane w lublinie a jedna z najnowszych cukrowni zamkneli. skad ty klikasz ze nie widzisz co sie dzieje w lublinie? z dubaju czy z synaju? moje przeslanie jest takie ze jakies niejasne uklady ukladziki drobnomieszczanstwo wpuszczone do ratusza nie potrafi nic w lublinie zorganizowac. wszystko sie zamyka a powstaja tylko firemki powiazane z pseudo elita polityczna lubelska .
i
igor
Panie Szulbman, masz Pan rację.
m
mieszaniec
fabryke czolgow... od razu 2.. zatrudnijmy w niej setki, tysiace, ba! miliony ....

w regionie typowo rolniczym, nieznanym inwestorom trudno jest wybudowac zaklad przemyslowy. to nie czasy komuny, ze hute budowano z dala od zrodel surowcow, kiedy nikt sie nie liczyl z kosztami transportu. tu jest czysta ekonomia. kazda inwestycja poparta jest analiza i dokladnymi wyliczeniami. poza tym czlowieku zastanow sie co piszesz...z obecnym ukladem komunikacyjnym niewiele mozemy zrobic by przyciagnac jakiegokolwiek inwestora. przejazd przez miasto to mordega, a transport kolejowy lezy i kwiczy
do tych co pisza w nurcie narodowym, pomyslcie czasem ile w waszych postach jest demagogii, a ile rzeczywistosci...
a co do samych magazynow, w dubaju czy innym arabskim emiracie wiele budynkow jest wlasnie opartych na wynajmie( hale logistyczne, budynki biurowe) u nich jakos sie kreci ten biznes. zatem moze dobrym kierunkiem byloby stwoerzenie podloza dla cenrum logistycznego otwartego wlasnie na wschod.
m
mieszaniec
fabryke czolgow... od razu 2.. zatrudnijmy w niej setki, tysiace, ba! miliony ....

w regionie typowo rolniczym, nieznanym inwestorom trudno jest wybudowac zaklad przemyslowy. to nie czasy komuny, ze hute budowano z dala od zrodel surowcow, kiedy nikt sie nie liczyl z kosztami transportu. tu jest czysta ekonomia. kazda inwestycja poparta jest analiza i dokladnymi wyliczeniami. poza tym czlowieku zastanow sie co piszesz...z obecnym ukladem komunikacyjnym niewiele mozemy zrobic by przyciagnac jakiegokolwiek inwestora. przejazd przez miasto to mordega, a transport kolejowy lezy i kwiczy
do tych co pisza w nurcie narodowym, pomyslcie czasem ile w waszych postach jest demagogii, a ile rzeczywistosci...
a co do samych magazynow, w dubaju czy innym arabskim emiracie wiele budynkow jest wlasnie opartych na wynajmie( hale logistyczne, budynki biurowe) u nich jakos sie kreci ten biznes. zatem moze dobrym kierunkiem byloby stwoerzenie podloza dla cenrum logistycznego otwartego wlasnie na wschod.
p
prawdziwy Polak
Trzeba było nie niszczyć zakładów (Ursus, FSC, cukrownia, drożdżownia, Protektor, zakłady mięsne, zakłady odzieżowe Lubgal) to nie trzeba by dziś budować nowych w szczerym polu. Zamiast konkretnego przemysłu będą w Lublinie tylko montownie, magazyny i hipermarkety z ofertami pracy za 1200 zł brutto. A nad wszystkim czuwają pejsaci panowie z Izraela.
c
czirok
jak widac zeby zatrudnic jedną osobę trzeba w lublinie wydać prawie milion :D:D:D
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie