Max Bud wchodzi do strefy na Felinie

Artur Jurkowski
Max Bud wchodzi do strefy na Felinie
Max Bud wchodzi do strefy na Felinie Małgorzata Genca/archiwum
18 inwestor pojawił się na terenie lubelskiej podstrefy ekonomicznej na Felinie. W czwartek pozwolenie na prowadzenie działalności uzyskała lubelska spółka Max Bud Grzegorz Pawłowski. - Firma zainwestuje na Felinie ponad 6 mln zł i zatrudni docelowo ok. 15 osób - poinformował Łukasz Goś z Wydz. Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin.

Max Bud działa od 2001 roku. Firma specjalizuje się w robotach budowlanych, drogowych, instalacyjnych, sanitarnych i elektrycznych. Prowadzi, jako generalny wykonawca, kompleksowe usługi budowlane na terenie całego kraju. - Firma wybuduje halę magazynową z częścią biurowo-socjalną. Powierzchnia planowanej hali magazynowej to 3400 mkw., w tym ok. 340 mkw. będzie stanowić część biurowo-socjalna. W ramach realizowanego projektu firma zamierza świadczyć usługi magazynowania i przechowywania m.in. elementów konstrukcyjnych - precyzował Goś.

Parcela ma 1,7 ha. Max Bud odkupił działkę od spółki Ramatti, producenta samochodowych fotelików dla dzieci, która zrezygnowała z budowy fabryki w Lublinie.

Lubelska strefa ekonomiczna działa od 2007. Obecnie zajmuje 117 ha terenów m.in. przy ul. Rataja, Witosa i kompleksie po dawnej fabryce Daewoo Motor Polska.

- Od 2007 r. swoje zakłady na terenie podstrefy uruchomiło osiem spółek, w tym roku spodziewamy się rozpoczęcia działalności przez kolejnych pięć - uzupełniał Mariusz Sagan, dyr. Wydz. Strategii Obsługi Inwestorów UM Lublin.

Wszyscy inwestorzy łącznie deklarują zatrudnienie na poziomie ponad 786 osób i nakłady inwestycyjne przekraczające 563 mln zł.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Galerie handlowe otwarte od 1 lutego?

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
też Polak

ostatnie rządy potrafią tylko niszczyć i wyprzedawać (to taki polski sposób na rozwój gospodarczy)

P
PopieramPO

co ???????????
Chyba Donalda Tuska, który jak sam o sobie mówi, jest Gospodarczym Silnikiem Europy, a po niedawnej wizycie w kanadzie stał sie Gospodarczym Silnikiem Świata.

s
slawekzlublina

Z tym że w czasach "komuny" Lublin był liczącym się miastem z perspektywami. Może nie tak jak Wrocław czy Poznań, ale nie było takiej przepaści między wschodem i zachodem jaka jest obecnie.
Bez dużego przemysłu w Lublinie ta przepaść będzie się pogłębiała. O ile w nazwanej przez Ciebie "komunie" (swoją drogą polecam sprawdzenie co faktycznie znaczy to słowo) Państwo redystrybuowało dochód względnie równomiernie na cały kraj to obecnie inwestycje rządowe realizowane ą głównie na zachodzie kraju. To też będziesz tłumaczył rolniczym i nieznanym regionem??

L
Lub

Przecież to jest lubelska firma, która przeniosła się z miasta do strefy. Mało, że w Lublinie nic nie przybyło, to jeszcze kolejna firma będzie zwolniona z podatków. Faktycznie nasz ratusz generuje sukces za sukcesem :)

p
podpis

jak miasto zaczynało tworzyć strefę to zapewniało, że nie będzie w niej miejsca na działalność magazynową a tu co drugi inwestor stawia magazyn: puszki wikana maxbud. po co firmie wykonawczej hala w strefie?

R
Romek

Wejście do strefy takich potentatów jak MaxBud czy Eurocompass świadczy, że ta strefa jak na razie jest wielkim niewypałem. Chyba o te kilka lat jest spóźniona.

k
kim

Strefa powinna nosić imię Jarosława Kaczyńskiego, bo on skończył prawo i ekonomię.

s
siuśmajtek

To jakiś żart? Kto wydał zgode na prowadzenie działalności magazynowej w specjalnej strefie ekonomicznej? Niedługo tam market otworzą. Dlaczego dawać specjalne przywileje firmie która tam będzie prowadziła magazyn - przecież to oznacza, że resztę przychodów też będzie próbowała obejmować strefą.

m
mieszaniec

Nie potrafisz odniesc sie do tego co pisza inni.brak ci argumentow merytoryycznyc,za chwile bedziesz pewnie obrazac. Ale to juz nie moj problem a gdybym pisal z arktyki, tez by to byle zle? W swoim poscie wskazalem na mozliwosc wykorzystanie polozenia miasta w ruchu tranzytowyymw kazdej spolecznosci isstnieja uklady i ukladziki.zadna nowosc,tak bylo,jest i bedzie panie idealisto.

p
peter

taka mentalnosc w glowie faktycznie buraki maja. a sorki zaglebie buraczane w lublinie a jedna z najnowszych cukrowni zamkneli. skad ty klikasz ze nie widzisz co sie dzieje w lublinie? z dubaju czy z synaju? moje przeslanie jest takie ze jakies niejasne uklady ukladziki drobnomieszczanstwo wpuszczone do ratusza nie potrafi nic w lublinie zorganizowac. wszystko sie zamyka a powstaja tylko firemki powiazane z pseudo elita polityczna lubelska .

i
igor

Panie Szulbman, masz Pan rację.

m
mieszaniec

fabryke czolgow... od razu 2.. zatrudnijmy w niej setki, tysiace, ba! miliony ....

w regionie typowo rolniczym, nieznanym inwestorom trudno jest wybudowac zaklad przemyslowy. to nie czasy komuny, ze hute budowano z dala od zrodel surowcow, kiedy nikt sie nie liczyl z kosztami transportu. tu jest czysta ekonomia. kazda inwestycja poparta jest analiza i dokladnymi wyliczeniami. poza tym czlowieku zastanow sie co piszesz...z obecnym ukladem komunikacyjnym niewiele mozemy zrobic by przyciagnac jakiegokolwiek inwestora. przejazd przez miasto to mordega, a transport kolejowy lezy i kwiczy
do tych co pisza w nurcie narodowym, pomyslcie czasem ile w waszych postach jest demagogii, a ile rzeczywistosci...
a co do samych magazynow, w dubaju czy innym arabskim emiracie wiele budynkow jest wlasnie opartych na wynajmie( hale logistyczne, budynki biurowe) u nich jakos sie kreci ten biznes. zatem moze dobrym kierunkiem byloby stwoerzenie podloza dla cenrum logistycznego otwartego wlasnie na wschod.

m
mieszaniec

fabryke czolgow... od razu 2.. zatrudnijmy w niej setki, tysiace, ba! miliony ....

w regionie typowo rolniczym, nieznanym inwestorom trudno jest wybudowac zaklad przemyslowy. to nie czasy komuny, ze hute budowano z dala od zrodel surowcow, kiedy nikt sie nie liczyl z kosztami transportu. tu jest czysta ekonomia. kazda inwestycja poparta jest analiza i dokladnymi wyliczeniami. poza tym czlowieku zastanow sie co piszesz...z obecnym ukladem komunikacyjnym niewiele mozemy zrobic by przyciagnac jakiegokolwiek inwestora. przejazd przez miasto to mordega, a transport kolejowy lezy i kwiczy
do tych co pisza w nurcie narodowym, pomyslcie czasem ile w waszych postach jest demagogii, a ile rzeczywistosci...
a co do samych magazynow, w dubaju czy innym arabskim emiracie wiele budynkow jest wlasnie opartych na wynajmie( hale logistyczne, budynki biurowe) u nich jakos sie kreci ten biznes. zatem moze dobrym kierunkiem byloby stwoerzenie podloza dla cenrum logistycznego otwartego wlasnie na wschod.

p
prawdziwy Polak

Trzeba było nie niszczyć zakładów (Ursus, FSC, cukrownia, drożdżownia, Protektor, zakłady mięsne, zakłady odzieżowe Lubgal) to nie trzeba by dziś budować nowych w szczerym polu. Zamiast konkretnego przemysłu będą w Lublinie tylko montownie, magazyny i hipermarkety z ofertami pracy za 1200 zł brutto. A nad wszystkim czuwają pejsaci panowie z Izraela.

c
czirok

jak widac zeby zatrudnic jedną osobę trzeba w lublinie wydać prawie milion :D:D:D

Dodaj ogłoszenie