O złoty krążek w kategorii "turystyka przyjazdowa - produkt turystyczny" walczyło w tegorocznej edycji gdańskich targów ponad 200 instytucji i firm z całej Polski. Wygrała Kozłówka, którą międzynarodowi eksperci uznali za atrakcję na skalę światową, posiadającą profesjonalny serwis informacyjny i miłą, dobrze przygotowaną do pracy obsługę, czytamy w uzasadnieniu werdyktu.
- Ogromnie cieszymy się z gdańskiej nagrody, ponieważ zwiększy rozpoznawalność Muzeum Zamoyskich w Polsce i na świecie - mówi dyrektor placówki Krzysztof Kornacki. I dodaje: - Ale i tak naszym największym sukcesem jest liczba turystów odwiedzających Kozłówkę każdego roku. Mamy rekordową w polskich muzeach frekwencję, ponad 250 tys. osób.
Największe muzeum na Lubelszczyźnie powiększyło w ten sposób i tak niemałą kolekcję nagród, wśród których znajduje się "Europa Nostra", medal najbardziej pożądany przez muzealników naszego kontynentu.
Sezon w Kozłówce rozpoczął się 29 kwietnia, dwa tygodnie później niż zwykle, z powodu remontu sali balowej, ale dzięki temu w dawnej rezydencji Zamoyskich jest jeszcze piękniej niż zwykle. A od jutra w pałacowych wnętrzach będziemy oglądać nową wystawę - "Między Wersalem a Montmartrem. Sztuka francuska XVIII-XIX w. ze zbiorów Muzeum Etnografii i Rzemiosła Artystycznego we Lwowie". Będą cztery oryginalne plakaty Henriego de Toulouse Lautreca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?