Medialny wizerunek Twojej firmy wpływa na sprzedaż

Materiał informacyjny - Commplace Sp. z o.o. Sp. k.
Czy wiesz, że przy pomocy wizerunku medialnego możesz zwiększyć rozpoznawalność marki, sprzedaż, a także kształtować pozytywne relacje? Jeśli nie ty kształtujesz wizerunek swojej firmy, to zrobią to za ciebie inni. Weź sprawy w swoje ręce i kreuj go na własnych zasadach.

Wizerunek medialny to sposób, w jaki firma, marka, osoba czy produkt są postrzegane w mediach. Istotne w kształtowaniu wizerunku medialnego jest stawianie na autentyczność. Naturalność i pełna świadomość przekazu medialnego, który tworzysz, może stać się gwarancją sukcesu także twojej marki osobistej.

Wizerunek medialny – jak go stworzyć?

Dziś wizerunek medialny kształtuje się na wielu płaszczyznach. Internet pozwolił znacznie poszerzyć horyzonty działań public relations w mediach. „W tej chwili ważną, o ile nie najistotniejszą rolę w kreowaniu wizerunku mają YouTube, blogi i media społecznościowe. Dzięki temu to marka czy osoba, które rozpowszechniają informacje na swój temat, mają kontrolę nad formą i częstotliwością przekazu, jaki komunikują”. - zauważa Bartosz Zieliński, dyrektor zarządzający, Agencja PR Commplace. „Najskuteczniejszą strategią kreowania wizerunku medialnego jest jednak połączenie mediów tradycyjnych i społecznościowych.” - dodaje.

Do tych pierwszych, najlepiej dotrzeć np. poprzez dobrze skonstruowany komunikat prasowy. Próba przebicia się do radia czy telewizji z początku może wydawać się wyzwaniem, ale wypracowywane na tym polu kontakty mogą okazać się owocne w budowaniu marki. Niemniej dobór mediów, poprzez które chcemy dotrzeć do interesującej nas grupy odbiorców, powinien być uzależniony od treści, którą niesie nasz przekaz oraz grupy, do której go kierujemy.

Stwórz spójną całość

Wizerunek w każdym przypadku kształtują elementy dopasowane pod cel takich działań oraz grupę ich odbiorców. Jednak są pewne składniki, na które warto zwrócić uwagę w każdym wypadku. Są nimi:

  1. Komunikacja wizualna - otoczenie, szata graficzna, grafiki, fotografie czy animacje są doskonałym sposobem komunikacji - warto w zadbać o ich spójność i elementy, które wyróżniają nas pośród innych.
  2. Język – oprócz mówienia, tak aby zostać zrozumianym, warto także zastanowić się nad samym językiem. Powinien on być dostosowany do grupy docelowej, warto także przemyśleć czy nie zamknie nam drogi do pewnych środowisk.
  3. Częstotliwość kontaktu - dzisiejszy odbiorca jest regularnie zasypywany kolejnymi nowymi informacjami. Warto regularnie pojawiać się w wybranych przez nas mediach z ciekawym contentem, jaki przygotuje dla nas agencja PR. Wszystko po to, aby nasi klienci o nas nie zapomnieli.
  4. Wizerunek firmy poprzez osoby - pracując nad wizerunkiem firmy, warto wybrać przedstawicieli, którzy staną się jej rozpoznawalnymi twarzami.

Jaki jest wizerunek Twojej marki?

Na wizerunek medialny wpływają różne czynniki, a niektóre z nich są poza kontrolą firmy. „Warto popracować nad każdym czynnikiem, na który firma może mieć wpływ. Strategia jaką przyjmie, powinna opierać się o konkretne dane, które może uzyskać za sprawą audytu marketingowego czy też przy pomocy kampanii, które pomogą podtrzymać ukształtowany już wizerunek.” - mówi Bartosz Zieliński.

Warto uczyć się na dotychczas zrealizowanych projektach, wyciągać wnioski i wdrażać je po uprzednim dostosowaniu do indywidualnych celów, jakie chcemy osiągnąć. Dobrze zaplanowana kampania wizerunku medialnego może zwiększyć szanse firmy na sukces. Aby je zmaksymalizować, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji public relations.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski