Miasto daje milion. Żeby z kominów przestał unosić się dym

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Fot. Mariusz Kapala/zdj. ilustracyjne
Milion złotych chce wydać w przyszłym roku Lublin na walkę ze smogiem. Pieniądze trafią na wymianę pieców i kotłów węglowych. Wsparcie wynosi od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Szansę na dotację ma praktycznie każdy, kto postanowi pożegnać się z piecem węglowym. Nie ma znaczenia ani metraż, ani dochód, ani liczba dzieci. Ważne jest to, że zrezygnujemy z paliwa stałego i przestaniemy kopcić z komina. Miasto oferuje pomoc w inwestycji.

- Obejmuje dofinansowanie do 50 proc. kosztów działań polegających na trwałej zmianie systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym na inny, bardziej ekologiczny, czyli podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej, montaż ogrzewania gazowego, elektrycznego bądź olejowego, pompy ciepła lub systemu hybrydowego – wskazuje Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.

Wsparcie może sięgnąć od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. W tym roku ratusz przeznaczył na ten cel 1 mln zł. Udało się dzięki temu zlikwidować 168 pieców i kotłów. - Nadal trwa nabór wniosków – zachęca Jędrek. I wylicza: - Z dofinansowania mogą skorzystać osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorcy, jednostki sektora finansów publicznych, ale także lokatorzy mieszkań komunalnych, którzy mają umowę najmu lokalu i którzy uzyskają zgodę ZNK na przeprowadzenie zmiany instalacji grzewczej.

W 2020 r. na wymianę pieców ma trafić kolejny milion złotych.

Od 2013 r. w ramach programu walki ze smogiem Miasto przeznaczyło ok. 3 mln zł na likwidację ponad 500 pieców i kotłów.
Kontrole tego, co spalane jest w piecach w lubelskich domach, prowadzi Eko Patrol Straży Miejskiej. Od początku 2019 r. funkcjonariusze przeprowadzili ich ponad 700.

Na rynku brakuje mieszkań w wielkiej płycie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A gdzie fotowoltaika?😞

G
Gość

Kasę na co? Pieniędzmi będą palić? Wszędzie tylko kasa i nic więcej !!!!!

P
PATRIOTA 1952 R.

PRZY WYDAWANIU POZWOLEŃ NA BUDOWĘ NOWYCH DOMÓW ZWRACAĆ UWAGĘ CZYM MA BYĆ OPALANY W/W DOM .DAWAĆ TYLKO ZEZWOLENIA NA DOM OGRZEWANY GAZEM LUB PRĄDEM.PAMIĘTAJ NIE TRUJ SĄSIADA.

C
ChoMiki
12 grudnia, 21:17, Mieszkańcy Czechowa:

Czekamy, cierpliwie czekamy co w tym temacie ma do powiedzenia pierwszy przychlast Lublina, czyli SmoCze, LotNik, BusinessOwene itp. Ten zdziadziały ekolog jest znanym expertem od wskaźnika PM w powietrzu !

Tęskno wam do stanu wojennego, w którym nie tylko tak pisaliście i mówiliście o bliźnich?

A może jest to wynik świadomości, że rok w rok faktyczne wydatki są nieporównywalnie mniejsze niż zapowiedzi i plany?

Bądź zdrów!

G
Gośc

Co z tego że rozpoczynacie takie akcje ,jak póżniej zmieniacie przepisy i nie otrzymuje się dofinansowania....

p
popieram PIS !
12 grudnia, 23:24, Gość:

Wycofywanie sie z wegla w Polsce jest wysoce niepatriotyczne. Co na to rzad PiS ? Obawiam sie, ze gornicy niedlugo przestana Was lubic...Ktos ostatnio wyliczyl, ze w momencie likwidacji Bogdanki stopa bezrobocia na Lubelszczyznie wzrosnie do 23%. Obecnie jest okolo 8% ( nie wierzcie mediom, ze mniej)

Polska węglem stoi! W Polsce w kopalniach pracuje 8 milionów górników i chwała Panu Premierowi że chroni górnictwo i że chce otwierać nowe kopalnie. Palenie węgla daje najczystszą energię. PIS o tym wie i dlatego ratuje nas od zguby.

G
Gość

Wycofywanie sie z wegla w Polsce jest wysoce niepatriotyczne. Co na to rzad PiS ? Obawiam sie, ze gornicy niedlugo przestana Was lubic...Ktos ostatnio wyliczyl, ze w momencie likwidacji Bogdanki stopa bezrobocia na Lubelszczyznie wzrosnie do 23%. Obecnie jest okolo 8% ( nie wierzcie mediom, ze mniej)

M
Mieszkańcy Czechowa

Czekamy, cierpliwie czekamy co w tym temacie ma do powiedzenia pierwszy przychlast Lublina, czyli SmoCze, LotNik, BusinessOwene itp. Ten zdziadziały ekolog jest znanym expertem od wskaźnika PM w powietrzu !

u
uczniowie

Eko Patrol Straży Miejskiej - nic nie robi ! Skoro od początku roku przeprowadzili ok. 700 kontroli, to po podzieleniu przez liczbę dni roboczych, daje nam wynik ok. 2 kontroli dziennie !!!! Nic dziwnego więc, że np teraz na Konstantynowie nie da się przejść ul. Powstania Styczniowego lub ul. Magierskiego. Smród palonych śmieci i obłoki kolorowych dymów wieczorami, to normalka. Palcie dalej, nikt nie widzi i nie skontroluje !

Na zdrowie !

p
pic jak nic

Proszę sprawdzić ile faktycznie wydano pieniędzy w ostatnich dwóch latach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3