Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie koncepcji nowego stadionu żużlowego w Lublinie

know
Rafał Włosek
Do następnego piątku (12 lipca) miasto czeka na oferty w przetargu na wykonanie projektu koncepcyjnego na przebudowę stadionu żużlowego przy al. Zygmuntowskich w Lublinie. Ratusz planuje realizację zadania w latach 2021-22.

Zamówienie opracowania koncepcji nowego stadionu żużlowego w miejscu obecnego (władze Speed Car Motoru od początku opowiadały się za budową stadionu w nowej lokalizacji) zakłada m.in. przygotowanie dwóch wariantów zadaszenia. Obiekt na pewno będzie miał zadaszenie nad widownią i torem, natomiast ratusz chce także poznać, ile kosztowałoby całkowite zadaszenie stadionu.

Trybuny mają pomieścić od 17 do 20 tysięcy widzów (obecnie jest to ok. 10 tys.). Przetarg zakłada wykonanie również pełnej infrastruktury wokół stadionu, parkingu wielopoziomowego oraz kładki nad Bystrzycą od strony ul. Rusałka. Przygotowany projekt ma być uzgodniony z miastem oraz środowiskiem sportów żużlowych.

- Zlecenie powinno nam pokazać koszty wybudowania stadionu. To będzie uzależnione od wielu rozwiązań – tłumaczył niedawno prezydent Krzysztof Żuk. - Dysponując dokumentacją będziemy rozmawiali z ministerstwem sportu o skorzystanie z możliwości dofinansowania infrastruktury sportowej, jak to miało miejsce w przypadku stadionu lekkoatletycznego.

Miasto podzieliło harmonogram prac do wykonania na trzy etapy. Pierwszy (w okresie 180 dni od daty zawarcia umowy) zakłada wykonanie i uzgodnienie wielobranżowego projektu koncepcyjnego przebudowy stadionu piłkarsko-żużlowego na stadion żużlowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wielopoziomowym parkingiem oraz zagospodarowaniem terenu. Drugi etap (w okresie 120 dni od odbioru pierwszego etapu) to przygotowanie i przeprowadzenie procedur środowiskowych, a trzeci (także w okresie 120 dni od odbioru pierwszego etapu ) stanowi wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego i zestawienie kosztów.

NAJWAŻNIEJSZE ZAŁOŻENIA NOWEGO STADIONU ŻUŻLOWEGO:
- stadion przeznaczony dla dyscyplin motorowych: żużel, supercross, karting, drifting, freestyle motocross, miniżużel. Umożliwiający organizację zawodów międzynarodowych. W miarę możliwości obiekt będzie wykorzystywany dla organizacji koncertów, targów, konferencji.

- pojemność stadionu od 17 do 20 tysięcy (trybuna główna przy starcie od 1 do 2 tysięcy, strefa VIP – nad trybuną główną – od 500 do 700, strefa VIP przy lożach od 300 do 500 miejsc.

- pierwszy rząd siedzeń ma znajdować się min. 1 metr powyżej górnej krawędzi bandy wokół toru.

- zadaszenie stadionu w dwóch wariantach: 1. cały obszar trybun i toru, zabezpieczając tor przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, 2. obiekt zadaszony całkowicie, dopuszcza się zaprojektowanie zadaszenia otwieranego.

- długość toru żużlowego od 340 do 370 m

- co najmniej dwa telebimy o minimalnych wymiarach 7x5 metrów.

- odpowiednia ilość ogólnodostępnych miejsc parkingowych, dostosowana do pojemności obiektu stadionu.

- parking wielopoziomowy powinien posiadać część podziemną (do dwóch kondygnacji) i część nadziemną do siedmiu kondygnacji i pojemność minimum 450 miejsc.

Stadion w Lublinie znowu zapełnił się do ostatniego miejsca....

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski