Mieszkańcy Kalinowszczyzny muszą poczekać na nowe światła na al. Andersa

Ilona Leć
Przemysław Kowalczyk, inicjator akcji zbierania podpisów w sprawie postawienia sygnalizacji
Przemysław Kowalczyk, inicjator akcji zbierania podpisów w sprawie postawienia sygnalizacji Małgorzata Genca
Duży ruch, pędzące auta i piesi, którzy boją się przejść przez ulicę. To codzienność na al. Władysława Andersa. Mieszkańcy Kalinowszczyzny mają już tego dość i domagają się instalacji sygnalizacji świetlnej na żądanie na jednym z przejść przez ruchliwą arterię. Żądają, by nowe światła znalazły się na tej ulicy, na wysokości ul. Kleeberga 8 i 12 A.

- Mieszkam niedaleko i bardzo często przechodzę przez to przejście z moim wnukiem Michałem. Tutaj faktycznie jest niebezpiecznie. Kierowcy jeżdżą jak szaleni i tylko czekać, aż dojdzie do jakiegoś potrącenia - przyznaje Mieczysław Bielak.

Na prośbę mieszkańców, pod koniec października podpisy pod petycją w sprawie budowy świateł zaczął zbierać Przemysław Kowalczyk, asystent społeczny poseł Zofii Popiołek z "Twojego Ruchu".

- Do tej pory inwestycję poparło 200 osób. Wszystkie zebrane podpisy złożymy dziś o godz. 17 w trakcie spotkania prezydenta z mieszkańcami dzielnic Kalinowszyzna i Ponikwoda (ZSO nr 4, ul. Tumidajskiego 6a - przyp. red.) - informuje Przemysław Kowalczyk.

Okazuje się jednak, że mieszkańcy będą musieli poczekać na upragnione światła. Dlaczego? Najpierw stanie jedna sygnalizacja kilkaset metrów dalej, też na al. Andersa, ale przy innych pasach.

- Mieszkańcy wnioskowali równolegle o dwie sygnalizacje. Jako pierwsza do realizacji została skierowana budowa sygnalizacji świetlnej przy ul. Zawilcowej. Było to bardzo kolizyjne miejsce, w którym doszło do wypadku ze skutkiem śmiertelnym - tłumaczy Karol Kieliszek z biura prasowego UML. - Te światła powinny stanąć do końca tego roku.

- Następna w kolejności będzie sygnalizacja dla pieszych na ul. Krochmalnej. Budowa drugiej sygnalizacji na al. Andersa (tej, o którą wnioskują mieszkańcy - przyp. red.) będzie mogła być rozpatrywana w kontekście uchwalania budżetów na przyszłe lata - dodaje Kieliszek.

Kurier Lubelski na Twitterze i Google+

Wideo

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Irek

Wiem, że pieszy naprzejściu jest święty. Sam przepuszczam pieszych stojących przy krawężniku i czekających na przejście przez jezdnię, ale kolejne świata w na Andersa to totalna bzdura. Spowodują tylko jeszcze większy hałas, korki i smród.

R
Rumak

ciekawe ile podpisów bym zebrał za tym żeby zlikwidować przejście, bo co to za stronniczość zbierać podpisy, zamiast dać ludziom wybór?

a
as

Wyjaśnij mi w jaki sposób zależy ode mnie życie tępaka, który wyłazi mi pod koła z za autobusu, czy włazi mi pod koła kiedy jestem 2m od przejścia i jadę z dozwoloną prędkością? Wyjaśnię ci. W żaden sposób to nie zależy ode mnie. Moje auto jadąc 50km/h, czy nawet 30km/h w żaden sposób nie jest w stanie zatrzymać się na dystansie 2m. Dodaj do tego czas reakcji kierowcy (ok. 1s.). Ja i tak zbliżając się do przejścia na wszelki wypadek trzymam nogę na pedale hamulca, ale wiem, że jeśli ktoś wbiegnie w ostatniej chwili to i tak nie mam szans się zatrzymać.

M
Marian

"kładka - a właściwie wejście i zejście po schodach na nią, dla osoby starszej, inwalidy czy choćby dla matki z wózkiem jest często NIEMOŻLIWE. A już zimą? Nawet osoby młodsze i sprawne miewają z tym kłopoty"

nie wiem jakie narkotyki zażywasz na co dzień, ale dzisiaj chyba przedawkowałeś...
na tej kładce są najazdy dla wózków o baaaardzo nie wielkim nachyleniu

druga sprawa pokaż mi tych inwalidów i matki z wózkami na przejściu o którym mowa!
to nie jest jakieś oblegane miejsce i żaden istotny ciąg komunikacyjny na tym osiedlu!

trzecia sprawa to taka, że piesi czasami są CHAMSCY, wychodzą przed jadący samochód, mimo że za nim nic już więcej nie jedzie! co ich zbawi te DWIE sekundy, kuźwa DWIE
i jak tu mówić o płynności jazdy, oszczędzaniu paliwa i czasu?!

e
ewelma

tez mi sposob, kopiuj wklej:) sam sie zagoniles baranie w kozi rog:)

h
hmm

Po kiego grzyba w takim razie remontowali tą kładkę?! Jedyne przejście na Andersa powinno być przy "Filmosie" (chodź i tam przechodzą czasem nie na przejściu tylko przez nawrotkę chodzą bo 20 m do przejścia to za daleko). Analogiczna sytuacja jest na Sowińskiego. Powinien wejść odgórny przepis: Jest kladka, to w jej promieniu nie ma prawa być innego przejścia dla pieszych w promieniu 500 m dla drogi na której powstała. Koniec kropka.

a
anonim

Popieram komentarz dotyczący kładki. Nie moze byc tak zeby obok niej budowac sygnalizacje swietlna . przeciez to jest wydawanie pieniedzy na darmo. KŁADKA jest najbezpieczniejszą metodą przejscia przez jezdnie- BEZKOLIZYJNĄ. nikt na kładce cię nie potrąci człowieku. Taka sama sytuacja jest na miasteczku akademickim gdzie całe tłumy studentów, zdrowych i młodych, walą przez przejscia powodując korki. Bo im sie nie chce wspinać. Każdy kierowca jest pieszym równoczesnie a raczej odwrotnie rzadko sie zdarza. Korzystajmy z bezpiecznych przejsc. Nie wychodzcie nagle na przejscia. Samochód nie wychamuje od razu!!!!! Szanujmy swoje zdrowie włączając na drodze myslenie. PASY , tylko przez samą ich obecność nie spowodują bezpiecznego przejscia.

O
Ość

nie liczę na to, że kierowcy, piesi, rowerzyści, psy, koty itp - czyli współużytkownicy jezdni będą myśleli za mnie. Dość długo już żyję na tym świecie, a i nie jestem odporny na naukę wypływającą z doświadczenia i rozumowania, żeby liczyć na to... w czym utwierdza mnie także ta dyskusja. Ale zadbanie o moje i innych bezpieczeństwo należy (przynajmniej tak prawo mówi, a także, a może i bardziej - zwykłe poczucie odpowiedzialności wobec ŻYCIA innego człowieka) zarówno do mnie jak i DO INNYCH. DO INNYCH RÓWNIEŻ. Dlaczego wy nie chcecie zrozumieć tej tak prostej prawdy - że los, życie INNYCH TEŻ od CIEBIE, twojego postępowania (nie tylko na jezdni, jezdnia to tylko niewielki, acz w tej dyskusji istotny fragment rzeczywistości) - zależą?

M
Mete

przeciesz wlasnie po to zaraz obok tego przejscia jest specjalna kladka dla pieszych!!!

O
Ość

funkcjonuję wcale sprawnie i, chyba, tak sądzę po kindersztubie - sporo dłużej od ciebie - na tym świecie? Jak sądzisz, dlaczego?

e
etom

a na ul. Technicznej nie świeci się żadna latarnia ciemno... jak w chacie.. z tuż obok wielki OLIMP a tu średniowiecze !!! i dziury w asfalcie a w zimie ulicy nie ma w planach odśnieżania i śnieg po pachy.. taka zapomniana uliczka!!

l
lubas

Nie będę dyskutował z koniem. Jeżdżę samochodem ale też jestem i pieszym. I żyję, bo myślę nad tym co robię na drodze. A skoro jesteś tym, który nie potrafi bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy bez widocznego przed sobą zielonego światła, to już twój problem.

a
as

Chciałbym przypomnieć niektórym, że ulice są dla aut, a nie dla pieszych i rowerzystów. Za chwilę dojdzie do tego, że kierowca będzie musiał przepuszczać wszystko i wszystkich w dowolnym miejscu na drodze. Dlaczego tylko pieszym i rowerzystom się coś należy? Proponuję roozwiązanie. Ok, sygnalizacja świetlna na przejściach, ale w zamian na każdej ulicy likwidujemy jedno przejscie. Np. ul. Królewska. Od Katedry do Bramy Krakowskiej odległość może 200m, a są tam aż 3 przejścia. Po co? Nie widzę powodu, żeby pieszy miał co chwilę przejście. Nikomu korona z głowy nie spadnie jeśli będzie musial przespacerować się do przejścia 100m dalej. Nie słyszałem też żeby ktokolwiek umarł od tego, że musiał przejść 100m do najbliższego przejścia!

a
as

a twoim psim obowiązkiem jest samemu zadbać o swoje bezpieczeństwo, a nie liczyć na to, że kierowca będzie myślał za ciebie!

O
Ość

do "asa" i wielu jeszcze innych.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3