Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Skowronkowej chcą asfaltu. „Na wsiach mają lepsze drogi”

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Mieszkańcy ulicy Skowronkowej od lat dopominają się asfalt. Jak na razie - bez skutku
Mieszkańcy ulicy Skowronkowej od lat dopominają się asfalt. Jak na razie - bez skutku Łukasz Kaczanowski
Jeżdżą po dziurawej gruntówce, nie ma chodnika ani oświetlenia – mieszkańcy ul. Skowronkowej czekają na budowę drogi. Od lat słyszą obietnice, że powstanie, ale budowa na pewno nie zacznie się w 2020 r.

Mieszkańcy ul. Skowronkowej tracą cierpliwość. Nie mogą doczekać się powstania ulicy. - Miała być budowana w 2017 r., mamy już 2020 r. Od trzech lat dowiaduję się w urzędzie miasta tego samego, że projekt jest wykonywany – żali się w liście do redakcji Krzysztof Gorecki.

Skowronkowa to ulica równoległa do Zbożowej i częściowo Sławinkowskiej. Łączy al. Warszawską z ul. Podleśną na Sławinie. Wzdłuż ulica dominuje zabudowa jednorodzinna. Mieszkańcy od lat walczą o budowę ulic.
- Słyszymy w mediach, że ma być budowana ul. Zelwerowicza. A co z ulicą Skowronkową? Na wsiach mają lepsze drogi niż w Lublinie – wskazuje Gorecki. I dodaje: - Ulica jest w fatalnym stanie.

- Ulica Skowronkowa to ważne połączenie z punktu widzenia układu komunikacyjnego Lublina. Nowa ulica byłaby rodzajem drogowego „by-passa” odciążającego ul. Zbożową – mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.
O konieczności budowy ulicy ratusz mówi od kilku lat. Przygotowania do inwestycji zaczęły się w 2015 r. Wtedy miasto podjęło decyzję o wykonaniu dokumentacji projektowej. W 2017 r. wykonano kolejny krok. Ratusz wydał tzw. decyzję środowiskową dla tej inwestycji.
Budowa ma objąć odcinek od al. Warszawskiej do granic miasta. Chodzi o ok. 2 km drogi. Powstanie jedna jezdnia o szerokości 6 metrów. Po obu asfaltowej drogi będą chodniki, powstanie oświetlenie i kanalizacja deszczowa. W rejonie ul. Fiołkowej pojawi się kilka miejsc parkingowych.
- Dokumentacja jest prawie skończona – zapewnia Szymczyk.

Protesty i brak pieniędzy

Problem jest natomiast z zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej. ZRID to decyzja umożliwiająca przejęcie terenów pod przyszłą drogę. Bez niej roboty nie ruszą, bo pas drogowy będzie znacznie szerszy niż obecnie. A nie wszystkie tereny należą do miasta. – ZRID jest zaskarżany przez mieszkańców – mówi Szymczyk.

Ale to nie jedyny kłopot. Kolejny to pieniądze. Wstępnie koszt powstania ul. Skowronkowej został oszacowany na ok. 17 mln zł. – To tyle, ile może kosztować przebudowa ul. Samsonowicza – porównuje Szymczyk. I dodaje: - Budowa ul. Skowronkowej nie ruszy w tym roku.

A kiedy? – Chcemy aby wcześniej MPWiK wykonał prace związane z budową kanalizacji wodociągowej i sanitarnej. Spółka przygotowuje tę inwestycje. Czeka na razie na ZRID – mówi Szymczyk.

- Mam nadzieję, że pieniądze publiczne wydane na projekt nie przepadną – dodaje Gorecki.

Obietnice dla Sławina

Budowa ul. Skowronkowej to jedna z obietnic wyborczych prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka na tę kadencję. Złożył ją w październiku 2018 r. Obiecał też, że na Sławinie zostanie do 2023 r. przebudowa ul. Sławinek (od Willowej do Północnej), wyremontowana ul. Jana Lisa. Zadeklarował ponadto dokończenie remontu ul. Sławinkowskiej, wymianę nawierzchni na sztuczną na boisku przy ul. Altanowej oraz budowę basenu i pawilonu przedszkolnego przy Zespole Szkół nr 12.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski