Montują nowy most kolejowy przy ul. Turystycznej

JAXA
Montują nowy most kolejowy przy ul. Turystycznej
Montują nowy most kolejowy przy ul. Turystycznej Jacek Babicz
Udostępnij:
Waży 200 ton, ma 55 metrów długości - we wtorek ruszyła operacja montażu nowego kolejowego mostu żelaznego przy ul. Turystycznej. Gotowa od kilku tygodni konstrukcja jest nasuwana na miejsce starego mostu.

- Wykorzystujemy do tego rolki, ślizgi. Konstrukcja zostanie napchnięta na tymczasowe podpory. Później opuścimy ją na wzmocnione przyczółki, które służyły do podtrzymywania "starego" mostu - wyjaśnia Grzegorz Kosowski z firmy Skanska.

Wykonawcy zakładają, że operacja potrwa dzień, najwyżej dwa. - Trzeba będzie jeszcze położyć na moście płyty żelbetonowe, przytwierdzić górne pasy konstrukcyjne. Prace potrwają jeszcze do końca lipca - wyliczał Kosowski.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
przewodnik
Był zabytkiem. Miał ponad sto lat. Doskonała atrakcja turystyczna dla pieszych i rowerzystów, miłośników kolei, architektów. Od Dworku Garaffa można było wydłużyć ścieżkę rowerową do Dysa i Jakubowic, Wólki oraz innych ciekawych oraz unikalnych przyrodniczo, ekologicznie i turystycznie miejsc, gdzie są piękne wąwozy, rzeki, doliny, czyste powietrze, wspaniałe widoki i krajobrazy, raj dla kajakarzy, wędkarzy i kolarzy, spacerowiczów, biegaczy.
Przyczółki pod most na rz.Bystrzycy przygotowano dla dwóch nitek torów kolejowych. I kiedyś były dwa niezależne tory kolejowe. Od bombardowań Niemców odbudowano tylko jeden tor na ocalałym moście.
O wiele taniej było dla kolei ustawienie nowego mostu obok starego. Nowy służył by kolei, stary pieszym i rowerzystom. Brak szacunku dla zabytków i kultury. Najlepiej zniszczyć, rozebrać, sprzedać, zlikwidować.
Rozpieprzvcie tez zabytkowe mosty w Puławach, Dęblinie, Tczewie, Krakowie, Wrocławiu i wielu innych miastach? Wyburzcie Stare Miasto wszędzie, gdzie się da i stawiajcie szklane potworki. Zróbcie podobnie jak z fabrykami i architekturą przemysłową zabierając ludziom pracę, historię, tożsamość narodową i wszystko z czego Naród Polski był i jest dumny. Dla dzieci i wnuków zostawcie zawalisko, gruzy i beznadzieję. Brak słów dla partyjnych barbarzyńców. Dobrze, że wieża Eiffla, 30 mostów nad Sewaną, Łuk Triumfalny, Pałac Elizejski, katedra Notre Dame, Pałac Sprawiedliwości i inne "starocie" są poza "Waszymi łapami" więc do Francji wala tłumy turystów, a Lublin maja w dup*e. I nigdy nikomu w tym mieście nie zależało, aby to zmienić, a są na to warunki oraz realne możliwości. trzeba tylko chcieć!
r
radek
Podniecacie się jakby most Poniatowskiego w Lublinie budowali.
B
Bob budowniczy
Dawno nie widziałem tylu samobójców przy napiętej linie...
Dodaj ogłoszenie