Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MOSiR decyduje o przyszłości lubelskiego żużla

Krzysztof Nowacki
KMŻ Motor Lublin nie może się odwołać do komisji ds. licencji przy PZM, ponieważ wciąż nie ma umowy na korzystanie z toru w 2016 roku.

Przed tygodniem komisja ds. licencji PZM rozpatrzyła odwołania trzech klubów, które w pierwszym terminie nie uzyskały zgody na starty w lidze w 2016 roku. Wśród tych klubów nie było KMŻ Motor Lublin, który także nie posiada niezbędnej licencji.

– Zgodnie z regulaminem kluby, które nie uzyskały licencji, miały prawo złożyć do 21 grudnia odwołanie od decyzji odmownej – usłyszeliśmy w centrali Polskiego Związku Motorowego.

Lubelski klub nie wysłał w tym terminie odwołania, bo wciąż nie podpisał umowy z MOSiR „Bystrzyca” na korzystanie z toru żużlowego przy Alejach Zygmuntowskich w 2016 roku.

Gospodarz obiektu odmówił klubowi żużlowemu prawa do korzystania z obiektu, tłumacząc to brakiem dmuchanej bandy (przed nowym sezonem obecna banda musi uzyskać nową homologację) oraz wysokimi kosztami związanymi z przygotowaniem stadionu do rozgrywania imprez żużlowych.

Należy tutaj przypomnieć, że w listopadzie, gdy wydawało się, że KMŻ nie będzie walczył o licencję i Lublin zostanie bez drużyny ligowej, prezydent Krzysztof Żuk zapewnił, że miasto zadba o niezbędny remont stadionu, a także sfinansuje organizację zawodów żużlowych w 2016 roku. – Ze wstępnych ocen wynika, że imprez żużlowych będzie więcej niż przewiduje kalendarz rozgrywek ligowych – mówił przed ponad miesiącem Żuk.

Natomiast w 2017 roku w Lublinie miałby powstać nowy klub, w który zaangażowałby się biznesmen Jacek Bury.
We wtorek wieczorem prezes KMŻ Motor Andrzej Zając nie miał odpowiedzi z miasta, czy umowa na korzystanie z toru w 2016 roku zostanie zawarta.

– Rozmawiałem ze Zbigniewem Fijałkowskim (członek Głównej Komisji Sportu Żużlowego – dop. red.) i to już najwyższa pora, żeby wysłać wniosek o wznowienie procesu licencyjnego. Tylko trzy kluby pozostały jeszcze bez licencji; my, Ostrów i Gniezno. We wtorek prezesi ustalili połączenie pierwszej i drugiej ligi, i w rozgrywkach wystartowałoby 11 zespołów w dwóch grupach – mówi Zając.

Prezesi klubów, które otrzymały już licencję na 2016 rok, obradowali w Poznaniu. Na spotkaniu zapadła decyzja o połączeniu ligi i stworzeniu dwóch grup: I – Rzeszów, Bydgoszcz, Łódź, Piła, Rawicz, Opole; II – Daugavpils, Gdańsk, Kraków, Częstochowa, Krosno.

Połączenie lig musi jeszcze zatwierdzić Polski Związek Motorowy.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski