Most na Bystrzycy: Remont z opóźnieniem

    Most na Bystrzycy: Remont z opóźnieniem

    JAXA

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    113-letni żelazny most kolejowy w rejonie ul. Turystycznej zastąpi całkowicie nowa konstrukcja/Most na Bystrzycy jest od 1987 r. wpisany do rejestru
    1/2
    przejdź do galerii

    113-letni żelazny most kolejowy w rejonie ul. Turystycznej zastąpi całkowicie nowa konstrukcja/Most na Bystrzycy jest od 1987 r. wpisany do rejestru zabytków ©Jacek Babicz

    Remont zabytkowego mostu na Bystrzycy (w ciągu ul. Zamojskiej) złapał poślizg. Prace miały zakończyć się dzisiaj (środa). - Potrwają dwa tygodnie dłużej - zapowiedział we wtorek Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. I tłumaczył, że wszystko z powodu pogody. - Przez cały lipiec praktycznie nie można było prowadzić żadnych robót, bo padał deszcz. Wykonawcy próbowali nadrobić stracony miesiąc, niestety się nie udało - wyjaśnia Kieliszek.
    Prace przy renowacji mostu ruszyły jesienią ub. roku. W ramach robót wzmocniona została przede wszystkim sama konstrukcja. Spod mostu zostały usunięte m.in. przebiegające tamtędy przyłącza: gazowe i energetyczne. Przebiegają teraz w korycie rzeki. Największe zmiany dotyczą wyglądu samego mostu. - Odtworzone zostały brakujące elementy, chodzi o cztery neogotyckie obeliski umieszczone w narożnikach mostu - wskazuje Dariusz Kopciowski, z-ca wojewódzkiego konserwatora zabytków. I dodaje: - Wizualnie most będzie zbliżony do stanu z początku XX wieku.

    Na balustradach znów pojawią się ozdobne szyszki. Z mostu zniknie też asfalt. Zastąpi go kostka klinkierowa. Przeprawa zostanie efektownie podświetlona. - Mieszkańcy będą mogli korzystać z mostu na przełomie stycznia i lutego, po zakończeniu czynności związanych z odbiorem technicznym - poinformował Kieliszek.

    Przed mostem pojawi się parking. - Powstanie na niewykorzystywanym dziś dla ruchu fragmencie ul. Zamojskiej. Nawierzchnia parkingu będzie wykonana z kostki brukowej - mówi Kieliszek.

    "Stary" most na Bystrzycy został wybudowany w latach 1908-1909. Zastosowana do tego obiektu żelbetowa konstrukcja należała wówczas do nowatorskich rozwiązań. Budowla w 1987 roku została wpisana do rejestru zabytków. Dwa lata wcześniej most został wyłączony z użytku.

    Renowacja zabytkowego mostu na Bystrzycy pochłonie ponad 7 mln zł.

    Gruntowne zmiany czekają też żelazny most kolejowy w rejonie ul. Turystycznej. Ruszyły już przygotowania do remontu charakterystycznego obiektu.

    - Obecny most zostanie rozebrany, stare elementy trafią na złom. Zastąpi go całkowicie nowa konstrukcja - zapowiada Andrzej Matysiewicz z PKP PLK.

    Żelazny most kolejowy powstał w 1898 roku. - Konstrukcja była w bardzo złym stanie, nie dało się jej uratować - dodaje Matysiewicz.

    Inwestycja pochłonie ok. 3 mln zł. Prace przy przebudowie mostu mają potrwać do końca czerwca 2012 r. To element modernizacji linii kolejowej na odcinku Lublin - Lubartów.

    Zobacz także: Most na Bystrzycy: Kończą prace przy remoncie (ZDJĘCIA)



    Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
    Zapisz się do newslettera!




    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    SZKODA ZABYTKOWEGO MOSTU!

    Kocham Lublin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 26


    ~patriota z Lublina~
    Grupa:Goście
    Napisano wczoraj, 14:24 #4
    Zezłomowanie tego mostu to barbarzyństwo. Ten obiekt to historia miasta.
    Jeżeli most nie nadawał się do remontu do celów...rozwiń całość


    ~patriota z Lublina~
    Grupa:Goście
    Napisano wczoraj, 14:24 #4
    Zezłomowanie tego mostu to barbarzyństwo. Ten obiekt to historia miasta.
    Jeżeli most nie nadawał się do remontu do celów kolejowych, czy nie można było wybudować obok niego nowej przeprawy dla pociągów, a ten zabytek zachować dla potomnych?
    Ten "staruszek" byłby idealny dla pieszych i rowerzystów i po konserwacji (malowaniu) cieszyłby oko przez kolejnych sto lat! Jak fajnie byłoby od istniejącej ścieżki rowerowej przy Dworku Grafa własnie tędy spacerować lub jeździć na rolkach lub rowerze np. do Dysa, gdzie są piękne wąwozy lub w okolice Bystrzycy-raj dla spacerowiczów i wędkarzy!
    Najprościej jest coś bezmyślnie i bezpowrotnie zniszczyć!

    Całkowicie zgadzam się z powyższym wpisem!
    (tekst przeniesiony)
    Na Zamojskiej tez można było most rozebrać-nie potrzebny-wybudowano obok na Unii Lubelskiej dwa. Ale ktoś pomyślał! Tu zastanowienia zabrakło! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żelazny most

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 34

    Czy ten most nad Rystrzycą w kierunku Lubartowa nie powinien być wpisany do rejestru zabytków? (o ile już nie jest wpisany) i czy nie należałoby go zostawić?
    Od strony technicznej jest to możliwe...rozwiń całość

    Czy ten most nad Rystrzycą w kierunku Lubartowa nie powinien być wpisany do rejestru zabytków? (o ile już nie jest wpisany) i czy nie należałoby go zostawić?
    Od strony technicznej jest to możliwe poprzez przesunięcie na nowe podpory z boku lub na istniejącym miejscu a wykonanie obok nowego mośtu i poprowadzenia tamtędy torów.
    Władzo, myśl, za to ci płacą /płacimy - podatnicy, mieszkańcy Lublina.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    most

    most (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 35 / 37

    To nieprawda że deszczowy lipiec opóźnił prace na moście, tylko jak zwykle konserwator zabytków musiuał
    wsadzić swoje pięć groszy i stąd opóźnienie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Porażka

    jasiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 35 / 36

    Ciekawi mnie czy zdobne balustrady mają być jednostronnie jeśli tak to porażka,jak to będzie wyglądać?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    aha

    dżon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 38 / 25

    chyba tak, przypatrz sie zdjeciu... no fakt szkoda

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    3 mln w błoto

    sajmons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 49 / 42

    Remont mostu na zamojskiej moge jeszcze zrozumiec ale po co remont mostu kolejowego jak tamtedy nic nie jezdzi a zule pija wino nad rzeka, Do lubartowa jezdzi sie dzis tylko busami wiec po co komu...rozwiń całość

    Remont mostu na zamojskiej moge jeszcze zrozumiec ale po co remont mostu kolejowego jak tamtedy nic nie jezdzi a zule pija wino nad rzeka, Do lubartowa jezdzi sie dzis tylko busami wiec po co komu to potrzebne?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do Sajmonsa

    Dyzma (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 37 / 38

    Właśnie po to się remontuje żeby te pociągi jeździły, ale tacy ludzie jak Ty nic nie potrafią zrozumieć, jak można być tak bezmyślnym?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do dyzmy

    sajmons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 59 / 45

    Dyzma widac od razu ze jestes polglowkiem i nie masz pojecia ze PKP od wielu juz lat uznalo pozdroz do lubartowa i lukowa przez turystyczna nierentowne. MOze jestes fanem mostow nie wiem, ale jest...rozwiń całość

    Dyzma widac od razu ze jestes polglowkiem i nie masz pojecia ze PKP od wielu juz lat uznalo pozdroz do lubartowa i lukowa przez turystyczna nierentowne. MOze jestes fanem mostow nie wiem, ale jest o wiele bardziej potrzebnych inwestycji w tym miescie niz remont mostu na zadupiu, szkoda takich ludzi jak ty fanow cudow nad bystrzyca...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BĘDĄ SZYNOBUSY DO LUBARTOWA!

    Kocham Lublin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 66 / 30

    Decyzja podjęta! A mostu szkoda!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Porażka

    cenia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 41 / 25

    Ten artyków to jeden wielki bełkot. Jak można tak pisać -- zero łądu, zero składu. W dodatku są błedy w datach.

    "Remont zabytkowego mostu na Bystrzycy (w ciągu ul. Zamojskiej) złapał poślizg....rozwiń całość

    Ten artyków to jeden wielki bełkot. Jak można tak pisać -- zero łądu, zero składu. W dodatku są błedy w datach.

    "Remont zabytkowego mostu na Bystrzycy (w ciągu ul. Zamojskiej) złapał poślizg. Prace miały zakończyć się dzisiaj (środa). - Potrwają dwa tygodnie dłużej - zapowiedział we wtorek Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. I tłumaczył, że wszystko z powodu pogody. - Przez cały lipiec praktycznie nie można było prowadzić żadnych robót, bo padał deszcz. Wykonawcy próbowali nadrobić stracony miesiąc, niestety się nie udało - wyjaśnia Kieliszek.

    Podpis pod grafiką:
    (ˆ Jacek Babicz) Most na Bystrzycy jest od 1987 r. wpisany do rejestru zabytków; 113-letni żelazny most kolejowy w rejonie ul. Turystycznej zastąpi całkowicie nowa konstrukcja.

    Prace przy renowacji mostu ruszyły jesienią ub. roku. W ramach robót wzmocniona została przede wszystkim sama konstrukcja. Spod mostu zostały usunięte m.in. przebiegające tamtędy przyłącza: gazowe i energetyczne. Przebiegają teraz w korycie rzeki. Największe zmiany dotyczą wyglądu samego mostu. - Odtworzone zostały brakujące elementy, chodzi o cztery neogotyckie obeliski umieszczone w narożnikach mostu - wskazuje Dariusz Kopciowski, z-ca wojewódzkiego konserwatora zabytków.

    I dodaje: - Wizualnie most będzie zbliżony do stanu z początku XX wieku.

    Na balustradach znów pojawią się ozdobne szyszki. Z mostu zniknie też asfalt. Zastąpi go kostka klinkierowa. Przeprawa zostanie efektownie podświetlona. - Mieszkańcy będą mogli korzystać z mostu na przełomie stycznia i lutego, po zakończeniu czynności związanych z odbiorem technicznym - poinformował Kieliszek.

    Przed mostem pojawi się parking. - Powstanie na niewykorzystywanym dziś dla ruchu fragmencie ul. Zamojskiej. Nawierzchnia parkingu będzie wykonana z kostki brukowej - mówi Kieliszek.

    "Stary" most na Bystrzycy został wybudowany w latach 1908-1909. Zastosowana do tego obiektu żelbetowa konstrukcja należała wówczas do nowatorskich rozwiązań. Budowla w 1987 roku została wpisana do rejestru zabytków. Dwa lata wcześniej most został wyłączony z użytku.

    Renowacja zabytkowego mostu na Bystrzycy pochłonie ponad 7 mln zł.

    Gruntowne zmiany czekają też żelazny most kolejowy w rejonie ul. Turystycznej. Ruszyły już przygotowania do remontu charakterystycznego obiektu.

    - Obecny most zostanie rozebrany, stare elementy trafią na złom. Zastąpi go całkowicie nowa konstrukcja - zapowiada Andrzej Matysiewicz z PKP PLK.

    Żelazny most kolejowy powstał w 1898 roku. - Konstrukcja była w bardzo złym stanie, nie dało się jej uratować - dodaje Matysiewicz.

    Inwestycja pochłonie ok. 3 mln zł. Prace przy przebudowie mostu mają potrwać do końca czerwca 2012 r. To element modernizacji linii kolejowej na odcinku Lublin - Lubartów."zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Akurat

    tamtarej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 46 / 27

    Z tym deszczowym lipcem to takie pier....nie o Szopenie. Co z tego, że lipiec był deszczowy, jak cały wrzesień, październik i listopad były całkowicie bez deszczu. Więc gdyby faktycznie chcieli...rozwiń całość

    Z tym deszczowym lipcem to takie pier....nie o Szopenie. Co z tego, że lipiec był deszczowy, jak cały wrzesień, październik i listopad były całkowicie bez deszczu. Więc gdyby faktycznie chcieli nadrobić to by skończyli już co najmniej miesiąc temu. A co by było, gdyby październik i listopad były typowe, czyli deszcz, śnieg i mróz? Skończyliby w kwietniu 2012?zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo