Umowa wejdzie w życie 1 stycznia 2020 r. Ma obowiązywać do końca 2029 r. Jest to już druga umowa tego typu, pierwsza została podpisana w 2009 r.
- Tzw. umowa dziesięcioletnia określa między innymi zakres i standardy świadczenia przez MPK usług komunikacji miejskiej, wymogi techniczno-eksploatacyjne autobusów i trolejbusów oraz prognozowaną liczbę wozokilometrów na kolejne lata – informuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.
MPK Lublin obsługuje 85 proc. rynku komunikacyjnego. Zatrudnia 721 kierowców, w tym 506 autobusowych i 215 trolejbusowych.
Lublina korzysta, poza usług z MPK, też z dwóch przewoźników prywatnych, wyłonionych w przetargach: firmy IREX ze Śląska oraz konsorcjum firm Lubelskie Linie Autobusowe i Traf-Line.
Na zakup usług przewozu pasażerów w komunikacji zbiorowej ratusz planuje wydać w przyszłym roku 160 mln zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?