Projekt MPK Lublin i Politechniki Lubelskiej został dofinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i znalazł się na liście pięciu najlepszych wniosków konkursowych w dziedzinie: mechanika, transport.
Jego realizacja ma się przyczynić do zmniejszenia obciążenia alternatorów w autobusach. To z kolei ma prowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa. Według wyliczeń twórcy pomysłu, prof. Mirosława Wendekera z Politechniki Lubelskiej ogniwa będą w stanie pokryć od 15 do 25 proc. zapotrzebowania autobusu na energię elektryczną. Szacuje się, że w ciągu roku autobus z takimi ogniwami zużyje od 4,5 do 5 proc. mniej paliwa, co da w ciągu roku około 10 tys. zł oszczędności na jednym pojeździe. Obecnie prowadzone są dokładne pomiary w tym zakresie.
Energia z baterii słonecznych ma wspomagać zasilanie pojazdów niezależnie od pogody.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?