MPK Lublin ma nową zajezdnię trolejbusową na ul. Grygowej...

    MPK Lublin ma nową zajezdnię trolejbusową na ul. Grygowej (ZDJĘCIA)

    MS

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Trolejbusy będą parkować pod jedną z dwóch wiat zewnętrznych. Ich łączna powierzchnia wynosi ponad 8800 m. kw.
    1/24
    przejdź do galerii

    Trolejbusy będą parkować pod jedną z dwóch wiat zewnętrznych. Ich łączna powierzchnia wynosi ponad 8800 m. kw. ©Anna Kurkiewicz

    Uruchomiona w piątek zajezdnia trolejbusowa została wyposażona w automatyczny system zmiany zwrotnic, którego nie ma nikt inny w Polsce.
    W nowej zajezdni trolejbusowej u zbiegu Grygowej i Pancerniaków jest nie tylko nowoczesna hala napraw ze ścieżką diagnostyczną. Na miejscu znajduje się też m.in. lakiernia, spawalnia, i myjnia. Hala ma powierzchnię ok. 2,5 tys. m. kw. Trolejbusy będą parkować pod jedną z dwóch wiat zewnętrznych. Ich łączna powierzchnia wynosi ponad 8800 m. kw.

    Tylko na terenie zajezdni jest prawie 5 km trakcji, obsługiwanej przez system Vetra umożliwiający automatyczne sterowanie zwrotnicami. W Polsce ma go tylko Lublin. Docelowo ma on być wykorzystywany na terenie całego miasta. Już wyposażone są w niego nowo budowane odcinki trakcji. Jak działa system Vetra?
    Kierowca rozpoczynający kurs wpisuje na terminalu czterocyfrowy kod oznaczający cel jego podróży. Gdy trolejbus przejedzie pod zwrotnicą zostanie automatycznie wysłany sygnał radiowy, a trolejbus sam skręci we właściwym kierunku.

    - Kierowca jest zwolniony ze sterowania zwrotnicami. Może skupić się na drodze - tłumaczył w piątek Piotr Hołyszko, zastępca kierownika zakładu trolejbusowego MPK w Lublinie.

    Budowa nowej zajezdni trolejbusowej zaczęła się w czerwcu 2013 roku i kosztowała ponad 42 miliony złotych. Była współfinansowane ze środków unijnych. Zajezdnia ma być bazą dla co najmniej 100 trolejbusów.

    Autobus elektryczny i trolejbus z lat 80


    W piątek przy ulicy Grygowej można było także obejrzeć nowy autobus elektryczny marki Ursus. Według wcześniejszych zapowiedzi, wyprodukowany w Lublinie pojazd, miał wozić pasażerów od grudnia ubiegłego roku. Terminu nie udało się jednak dotrzymać. Obecnie już zakończone są procedury związane z homologacją. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zapowiada, że autobus wyjedzie na ulice na przełomie kwietnia i maja.

    To nie jedyna nowość. Na linii turystycznej będzie kursował trolejbus Skoda 9 Tr HT, wyprodukowany w 1986 roku w Czechosłowacji. Do niedawna jeździł jeszcze w Równem na Ukrainie. Odkupiony pojazd MPK wyremontuje we własnym zakresie.



    Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
    Zapisz się do newslettera!



    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (32)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    coz warsztatem przy Nałęczowskiej?

    wie ktoś? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Bardzo dobry warsztat przy Nałęczowskiej został wyburzony, na stronie internetowej MPK jednak istnieje nadal.
    Czy został przeniesiony?
    Szkoda warsztatu bo bardzo solidnie szybko i nie drogo...rozwiń całość

    Bardzo dobry warsztat przy Nałęczowskiej został wyburzony, na stronie internetowej MPK jednak istnieje nadal.
    Czy został przeniesiony?
    Szkoda warsztatu bo bardzo solidnie szybko i nie drogo naprawiali samochody.
    Wie ktoś coś na ten temat?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ładnie

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Wszystko fajnie ,a pensja dalej 1380 zł na ręke

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MPK nowa zajezdnia

    qwa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

    To może wreszcie autobusy przestaną się spóźniać!? Rozkłady jazdy to tragedia. Większośc autobusów odjeżdża w tym samym czasie w tym samym kierunku. Zdarza się że na przystanku są 3 autobusy a...rozwiń całość

    To może wreszcie autobusy przestaną się spóźniać!? Rozkłady jazdy to tragedia. Większośc autobusów odjeżdża w tym samym czasie w tym samym kierunku. Zdarza się że na przystanku są 3 autobusy a potem przez 15 minut nic nie jedzie. Kiedy wreszcie zrobicie bezpośredni autobus w stronę Majdanka z osiedla CZUBY z Jana Pawła?? od tylu lat na trzeba jeździć z przesiadkamizwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przecież są połączenia

    johann (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Z Czubów w stronę Majdanka (lub na Majdanek) masz 153, 28, 45 i 50. Ew. jeszcze 9 i 14. Mało?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    otwarcie

    widz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    piekne otwarcie tylko dlaczego o tym nie wiedzieli pracownicy zajezdni autobusowej ktora jest obok wstyd panie Prezesie ze nawet pan wstydzi sie swoich pracownikow a moze smierdzimy moze ktos by...rozwiń całość

    piekne otwarcie tylko dlaczego o tym nie wiedzieli pracownicy zajezdni autobusowej ktora jest obok wstyd panie Prezesie ze nawet pan wstydzi sie swoich pracownikow a moze smierdzimy moze ktos by spytal dlaczego wraz ze zwiazkami zawodowymi zabral pan swoim pracownikom odprawe emerytalna i jubileuszowa miala byc podwyzka i nie ma no chyba ze zwiazki podzielily miedzy swoich delegatow i zarzad jak to bylo wczesniej .WSTYD jest pracowac w tej firmiezwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Może uznał, że...

    johann (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Może uznał, że w godzinach pracy pracownicy powinni - i tu się zdziwisz - pracować, a nie obijać się, a później wyciągać rękę po odprawy i nagrody. Obserwując MPKL mam wrażenie, że przedsiębiorstwo...rozwiń całość

    Może uznał, że w godzinach pracy pracownicy powinni - i tu się zdziwisz - pracować, a nie obijać się, a później wyciągać rękę po odprawy i nagrody. Obserwując MPKL mam wrażenie, że przedsiębiorstwo jest jeszcze gdzieś w minionej epoce.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie ryzykowali uszkodzenia pojazdu.

    Ronaminio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Ale nie widzę zdjęcia jak Ursus stoi na hali naprawczej mieszcząc się pod balkonikami.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spoko

    johann (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Balkoniki są obok pojazdu (nie nad), a poprzeczne pomosty można składać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co za bzdury? Kto to pisał?!

    Marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    "Gdy trolejbus przejedzie pod zwrotnicą zostanie automatycznie wysłany sygnał radiowy, a trolejbus sam skręci we właściwym kierunku".

    Trolejbus sam skręci? Co za kretynizmy!!! Po prostu zwrotnica...rozwiń całość

    "Gdy trolejbus przejedzie pod zwrotnicą zostanie automatycznie wysłany sygnał radiowy, a trolejbus sam skręci we właściwym kierunku".

    Trolejbus sam skręci? Co za kretynizmy!!! Po prostu zwrotnica sama przestawi się na konkretny kierunek, a nie trolejbus będzie sterowany radiowo...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zajeezdnia

    wiejjaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    taka zajezddnia jest Gdyni od 7lat

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Poprawa nieinteligencji

    A (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    nie zmiany zwrotnic tylko zmiany położenia zwrotnic

    Zdjęcie autora komentarza
    Zdjęcie nr 2 i 15

    Pizza Driver

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

    Popatrzcie na Ziutka. Zwrócił ktoś uwagę na jego pałąki? Kto wie co jest nie tak i dlaczego? Ja wiem ale nie powiem.
    Może "normalny" zgadnie bo on "ma studia".


    Zdjęcie autora komentarza

    Pizza Driver

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nie zwróciliście uwagi, że zdjęcie 2 i 15 pokazuje wjazd na halę. Wszystkie trzy pojazdy stoją tak jakby z niej wyjeżdżały. Dlatego Ziutek jest podpięty pod sieć w nietypowy sposób. Zobaczcie...rozwiń całość

    Nie zwróciliście uwagi, że zdjęcie 2 i 15 pokazuje wjazd na halę. Wszystkie trzy pojazdy stoją tak jakby z niej wyjeżdżały. Dlatego Ziutek jest podpięty pod sieć w nietypowy sposób. Zobaczcie zdjęcie nr 9, na którym widać, że to są na pewno wjazdy na halę. Zresztą na zdjęciu widać zwrotnice i kierunki jazdy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wiem jak jest teraz bo Ziutka ostani raz prowadziłem przed 7 laty, ale...

    Pan Cieć z Alei Lubartowskiej w Lublinie k/Świdnika (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    ...będę strzelał: kiedyś miał ciężkie, rurowe, metalowe pałąki teraz może mu założyli te z włókien węglowo-epoksydowych, są lekkie, elastyczniejsze i bardziej odporne na złamania.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odbieraki

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    Prawy odbierak na lewy drut , a prawy na lewy ......


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odbieraki

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Prawy odbierak na lewy drut , a lewy na prawy .. ot zagadka rozwiązana

    Zdjęcie autora komentarza
    A nie mówiłem?

    Pizza Driver

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

    Nowa zajezdnia, nowe trolejbusy, nowoczesne zwrotnice i... wiszący bubel nad ul. Mełgiewską w postaci zwrotnicy, która została powieszona w złym miejscu, za blisko skrzyżowania. Kilka miesięcy temu...rozwiń całość

    Nowa zajezdnia, nowe trolejbusy, nowoczesne zwrotnice i... wiszący bubel nad ul. Mełgiewską w postaci zwrotnicy, która została powieszona w złym miejscu, za blisko skrzyżowania. Kilka miesięcy temu pisałem o tym. Pisałem też, że wcześniej czy później dojdzie do kolizji, uszkodzenia trolejbusu przez przejeżdżający obok wysoki pojazd. I co? Moje przewidywania sprawdziły się. Oto 9 kwietnia roku Pańskiego 2015, przejeżdżający TIR zaczepił o sznurki w wyniku czego wyrwana została tylna klapa, na której zamocowane są bębny, te zaś rozbiły w drobny mak tylną szybę trolejbusu. Nikt z pasażerów nie ucierpiał. A TIR? TIR pojechał w pi...du.
    Nie wspomnę o fatalnie zaprojektowanej pętli w Abramowicach i Felinie, źle zaprojektowanej sieci na rondzie przy ZUS, wysięgnikach na ul. Narutowicza... Mam wymieniać dalej?
    No i co? Dalej będziecie gadać, że piszę głupoty?
    Pozdrawiam.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fachowcy

    lubik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    po politechnice projektują to wszystko, jak widać są po studiach a gówno umieją!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buble

    Janek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Takich bubli jest pełno w całym mieście!!! Wszystko wyjdzie na jaw wraz z uruchomieniem nowych, nieużywanych odcinków. To jak zmarnotrawiono unijne pieniądze w tym mieście w tej kwestii woła o...rozwiń całość

    Takich bubli jest pełno w całym mieście!!! Wszystko wyjdzie na jaw wraz z uruchomieniem nowych, nieużywanych odcinków. To jak zmarnotrawiono unijne pieniądze w tym mieście w tej kwestii woła o pomstę do nieba a Pan Żuk, Fulara po raz kolejny zbierają laury... Kierowcy pracują za psie pieniądze - 1400 zł miesięcznie netto a zarząd dalej zwleka z podwyżkami obiecanymi od stycznia. Ludzie!!! Nie szukajcie tu pracy!!! Teraz przychodzicie bo można mieć nadgodziny na trolejbusach a za parę miesięcy weźmiecie to co daje limit miesięczny, bez podwyżki przez najbliższe lata!!! Ten zakład to bagno bez perspektyw. Inwestuje się we wszystko prócz pracownika. Tabor jest odnowiony ale źle eksploatowany (hybrydy nadużywane, Ursusy 10 kmh na Bernardyńskiej). Jeszcze ze dwie kadencje PO w Lublinie i zarząd na spółkę ze związkami zniszczą układ zbiorowy, dzięki któremu jest jeszcze jakaś gwarancja zarobku. Za pięć lat kierowcy będą pracować za gołą stawkę godzinową bez dodatków za staż pracy, święta, nadgodziny... Z daleka od MPK!!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sdf

    sdf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    jak mnie wkur..ają tacy "eksperci". Zapierniczaj do jarka i razem z tym baranem narzekajcie na wszystko !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Witamy PIS-owskie biuro propagandy! Jak zwykle nic im sie nie podoba!

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

    To ze PIS-owi nic sie nie podoba to już wiemy. 42 mln inwestycja poprawiająca warunki pracy dla pracownikow MPK to dla PISu bubel i rzecz niepotrzebna. No ale PIS głosuje przeciwko wszystkim...rozwiń całość

    To ze PIS-owi nic sie nie podoba to już wiemy. 42 mln inwestycja poprawiająca warunki pracy dla pracownikow MPK to dla PISu bubel i rzecz niepotrzebna. No ale PIS głosuje przeciwko wszystkim inwestycjom to nie ma co sie dziwić! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    solaris

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    3865 widziałem jak o własnych siłach zjeżdżał od zajezdni bez tylnej szyby

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo