MPK Lublin: Potrzebne są linie ekspresowe, które ominą centrum miasta

Małgorzata Szlachetka
Jak zmieni się nowy układ połączeń miejskiej komunikacji w Lublinie? Decyzje w tej sprawie będą zapadać w przyszłym roku. ZTM Lublin zapewnia, że weźmie pod uwagę także opinie pasażerów
Jak zmieni się nowy układ połączeń miejskiej komunikacji w Lublinie? Decyzje w tej sprawie będą zapadać w przyszłym roku. ZTM Lublin zapewnia, że weźmie pod uwagę także opinie pasażerów archiwum
Wygląda na to, że zmieni się siatka połączeń miejskiej komunikacji w Lublinie. Szef MPK Lublin widzi potrzebę uruchomienia tzw. linii ekspresowych, które będą omijać zakorkowane centrum miasta.

- Obecny układ powstawał w latach 70. i 80. Chodziło o zapewnienie dojazdu do zakładów przemysłowych, których dziś już nie ma. Poza tym, miasto rozbudowało się o nowe osiedla - mówi Tomasz Fulara, prezes miejskiego przewoźnika MPK Lublin.

Co zrobić, żeby przez Lublin jeździło się szybciej? - Na przykład nie mamy idealnego połączenia Czubów z Czechowem. Dobrym rozwiązaniem byłoby uruchamianie linii prowadzących obrzeżami miasta, a omijających zakorkowane centrum Lublina - proponuje Fulara.

Obecnie prace nad nowym układem miejskiej komunikacji prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Do końca roku potrwają badania - ankieterzy pytają pasażerów autobusów i trolejbusów m.in. o to, którędy i jak długo jadą miejską komunikacją. Wyniki mają być znane w pierwszym kwartale 2015 roku. Zmieniony układ linii musi uwzględniać przede wszystkim włączenie do krwiobiegu komunikacyjnego 26,4 kilometra nowej trakcji trolejbusowej. Wejście w życie zmian poprzedzą konsultacje społeczne - ZTM Lublin planuje je na drugi kwartał 2015 roku.

Jedno jest pewne: Lublin w tym momencie nie rozważa wprowadzenia typowych linii ekspresowych, które - żeby szybciej dowieźć pasażerów - nie zatrzymują się na wszystkich przystankach. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w Warszawie, gdzie pierwsze ekspresowe linie zostały uruchomione na początku lat 90. Przy okazji oddania drugiej linii metra, powstaną trzy kolejne.

- Pasażerowie bardzo je sobie chwalą - zauważa Igor Krajnow, rzecznik ZTM w Warszawie.

- Jednym z założeń nowej siatki połączeń jest "wyprostowanie" przebiegu wybranych linii, tak aby zminimalizować liczbę linii o dość skomplikowanej trasie, a tym samym uzyskać większą prędkość komunikacyjną autobusów i trolejbusów - odpowiada Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM Lublin.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 73

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janusz kwiatkowski

Zt ulicy niepodleglosci 02 postawili nowy przystanek wtym roku.

d
dylo

jakie podwyżki ?kierowcy zarabiają od 10,50 na godzinę brutto to są wielkie pieniądze ?

P
Popis

Nie ma żadnej linii kursującej Alejami Witosa, Tysiąclecia i Solidarności.
Trudno dojechać autobusem do nowych osiedli i galerii handlowych.
Proponuję też zamknąć ul. Kapucyńską i całe Krakowskie Przedmieście dla samochodów innych niż komunikacji miejskiej.

x
x

Jakoś nie zauważyłam

u
ujujuj

Nie wspomne juz nawet o dostepnosci ztm na osiedle szerokie, autobusow tyle co kot napłakal a w godzinach szczytu dzieciaki wracajace ze szkoly nie mieszcza sie do autobusu i musze czekac czasami nawet do drugiego kursu zeby wrocic do domu a ztm ma to w d****, niech 158 zrobia 15 razy na godzine bo przeciez 6 razy to za malo

M
Mala

Proponuje jakas linie laczaca kraśnickie i przystanek politechnika? jak dla mnie to jest gehenna :)

c
cj

odwiedzam inne miasta bardzo często, nie tylko w Polsce. Jeśli spojrzeć na Warszawę czy Wrocław - tak, tam bywają olbrzymie korki, ale też jest bardzo sprawna komunikacja miejska, w tym szczególnie tramwajowa. Co do planu miasta - nasze jest kompletnie nieprzemyślane. Miasta zachodnie często budowano na planie koła, co pozwala teraz na sprawną komunikację po obwodzie. W Lublinie brakuje bezkolizyjnych zjazdów, szczególnie w lewo, na tramwaje nie ma szans, a ostatnie metry zarezerwowano dla rowerów :-) jakby to one miały rozwiązać problemy komunikacji w mieście na wzgórzach.

b
boski_lu

Na dziesiątej już są linie ekspresowe ;) tylko drogi sa na nie za wąskie ;) i przed światłami na Zemborzyckiej wszystko staje :)

x
x

Jak ktoś tu trafnie stwierdził: Czechów musi mieć wygodne, bezpośrednie połączenie z każdym punktem na mapie Lublina. Szkoda że ZTM nie spojrzy nawet w stronę Dziesiątej.

P
Paweł

...odwiedz inne miasta, zobaczysz co to jest korek:)

c
cj

Lublin to w ogóle jeden wielki korek, co dobrze wyszło przed świętami. Nie ma przepustwej trasy Czechów-Czuby, Sowińskiego jest wiecznie zakorkowana, bo chodzą tam święte krowy, pozostałe drogi niewiele lepiej. Znaczna część Głębokiej to jeden pas, to samo Wileńska, Pagi.
Może lepiej zróbcie metro !

Z
Zx

Jasne! Po co połączenia MPK np. na Kalinę i Tatary - to dzielnice bez perspektyw, raczej do rozwałki w ciągu najbliższych 10-20 lat.

m
marek

ten zlom zaali drogi

t
to zebys

Sie przeszedl dla zdrowotnosci

g
gość

Popieram powinni coś zrobić takie osiedla bliskie a połączenia nie ma

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3