Procedura wydaje się prosta, choć w praktyce nie zwalnia z wizyty w urzędzie. Najpierw wniosek o dokonanie rejestracji trzeba wypełnić przez Internet na stronie www.mup.lublin.pl (w zakładce "Bezrobotny" opcja "Elektroniczna rejestracja"). Następnie system ma wygenerować datę i godzinę wizyty w urzędzie (taka wizyta powinna się odbyć w ciągu siedmiu dni od momentu złożenia wniosku).
W czasie spotkania z urzędnikiem bezrobotny przedstawia wymagane dokumenty i podpisuje wniosek. - Nie musi więc pobierać tradycyjnego biletu z dyspensera w MUP. Nie czeka w kolejce, bo o umówionej godzinie powinien być obsłużony. Formalności też trwają krócej, bo większość informacji sam wprowadza do systemu w czasie wypełniania wniosku - tłumaczy Monika Różycka-Górska, rzeczniczka MUP w Lublinie.
Ze spotkania z urzędnikiem zwolnione są tylko osoby, które mają elektroniczny podpis. One muszą tylko dołączyć do wniosku, w czasie dokonywania rejestracji, zeskanowane dokumenty.
Możliwość elektronicznej rejestracji została udostępniona 27 maja tego roku. Do końca lipca w MUP w Lublinie skorzystało z niej 160 osób. Tymczasem dziennie w urzędzie rejestruje się do 100 osób. - Do korzystania z udogodnienia zachęcamy wszystkich, a przede wszystkim osoby młode dla których posługiwanie się Internetem jest czymś naturalnym - mówi Różycka-Górska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?