Po co miejskiemu przewoźnikowi dodatkowe miejsce, poza dużą zajezdnią przy ulicy Grygowej, do parkowania taboru? Chodzi o zaoszczędzenie na dojazdach na przystanki początkowe, za co Zarząd Transportu Miejskiego nie płaci. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne szacuje, że na kosztach dojazdów na trasy zaoszczędzi rocznie około 970 tys. zł.
Z ul. Stefczyka będą wyjeżdżać m.in. autobusy rozpoczynające kursy na pętli przy ulicy Paderewskiego. - Będą tu również stacjonować trolejbusy z dodatkowym napędem, odjeżdżające z pętli przy ulicy Chodźki - linie nr: 154, 156 i 160 - dodaje Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.
Po remoncie jest budynek, który już stał na działce, odkupionej w lipcu 2013 roku przez MPK od spółki Ruch. Koszt zakupu wyniósł wówczas około 4 mln zł.
- Lubelskie MPK otrzymało pozwolenie na drugi etap budowy nowej zajezdni na Czechowie - informuje Weronika Opasiak.
Przy ulicy Stefczyka ma parkować około 50 pojazdów MPK: autobusy oraz trolejbusy z dodatkowym napędem. Prawdopodobnie już od wiosny tego roku. Koszt całej inwestycji to około 5 mln zł.
- Drugi etap prac obejmuje: budowę stacji paliw, ostateczne utwardzenie placu postojowego, budowę parkingów, monitoring i oświetlenie. Właśnie trwa budowa myjni - wylicza rzeczniczka MPK Lublin.
Główne naprawy taboru nadal będą się odbywać na terenie zajezdni przy ulicy Grygowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?