reklama

Na odzyskanie pieniędzy trzeba czekać miesiącami

Piotr OlejarzZaktualizowano 
Wyjmując pieniądze z bankomatu, trzeba sprawdzić liczbę wydanych banknotów.
Wyjmując pieniądze z bankomatu, trzeba sprawdzić liczbę wydanych banknotów.
Miesiąc temu interweniowaliśmy w sprawie pana Andrzeja z Lublina "okradzionego" przez bankomat. Kilka dni temu zwrócił się do nas z prośbą o pomoc kolejny klient Banku Pekao SA, któremu maszyna Euronetu również sprawiła kłopot.

Pan Janusz z Lublina 7 września br. skorzystał z bankomatu sieci Euronet w hipermarkecie Real.

- Wypłacałem kwotę 600 zł, otrzymałem 550. Udałem się po pracy do banku, przyjęto reklamację i poinformowano mnie, że mam czekać do 200 dni na jej rozpatrzenie - mówi nasz Czytelnik.

Do tej pory nikt się nie skontaktował z klientem, by wyjaśnić sprawę. - Ile można czekać? Tak długie rozpatrywanie reklamacji w dzisiejszych czasach to kpina - denerwuje się pan Janusz.

- Zazwyczaj, jeśli sprawa dotyczy własnego bankomatu, bank zwraca pieniądze w ciągu kilku dni, ponieważ łatwo jest ustalić, czy taka rozbieżność miała miejsce - tłumaczy Anna Papka z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Banku Pekao SA. - W przypadkach dotyczących partnerskiej sieci Euronet, proces ten trwa dłużej, gdyż bank w imieniu klienta musi się skontaktować z operatorem bankomatu i zgłosić reklamację - wyjaśnia.

W Banku Pekao SA dowiedzieliśmy się, że reklamacja została przekazana do Euronetu. - Według naszego rozeznania możemy oczekiwać na odpowiedź w najbliższych dniach. Jeśli tak się stanie, poinformujemy klienta o wyniku rozpatrzenia reklamacji na początku listopada - informuje Papka.

Wszystko wskazuje na to, że nasz Czytelnik nie musi się obawiać, że nie odzyska pieniędzy. - Z naszych informacji wynika, że reklamacja pana Janusza została uznana - oznajmia Zuzanna Smolarek-Wójcik, marketing manager w firmie Euronet.

Poszkodowani nie mają wątpliwości, że urządzenie, jakim jest bankomat, raz na jakiś czas ma prawo ulec awarii. Ale zastanawiają się, dlaczego cały proces odzyskiwania niesłusznie pobranych pieniędzy trwa tak długo.

- Do każdej reklamacji należy podejść indywidualnie, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, które mogły mieć wpływ na przebieg danej operacji. Po złożeniu reklamacji przez klienta, właściwy bank informuje o tym fakcie sieć Euronet, w celu współpracy przy odtworzeniu przebiegu danej transakcji bankomatowej - mówi Smolarek-Wójcik.

Przebieg operacji odtwarzany jest przez Dział Nadzoru Euronetu, w oparciu o analizę tzw. plików rozliczeniowych, generowanych przez bankomat. Uwzględniane są przy tym również informacje z monitoringu sieci oraz dane na temat stanu konta posiadacza danego rachunku bankowego.

- Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, czy konto klienta, który realizował daną transakcję bankomatową, zostało obciążone prawidłową kwotą - dodaje przedstawicielka Euronetu.

Co zrobić, gdy bankomat połknie nam pieniądze

Zgodnie z Ustawą z dnia 12.09.2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych, reklamacje związane z realizacją transakcji bankomatowych klienci powinni składać w banku, który jest wystawcą ich karty płatniczej. Szczegółowe zasady rozpatrywania reklamacji zawarte są w regulaminie świadczenia usług bankowych, który bank udostępnia klientowi z chwilą zawarcia umowy.

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3