Na Tysiąclecia szykują się zmiany. Powstanie m.in bupas

    Na Tysiąclecia szykują się zmiany. Powstanie m.in bupas

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Przebudowa części alei Tysiąclecia (po stronie PKS) ruszy we wrześniu i ma potrwać do końca listopada

    Przebudowa części alei Tysiąclecia (po stronie PKS) ruszy we wrześniu i ma potrwać do końca listopada ©Anna Kurkiewicz

    Buspas, jedna zatoka autobusowa w miejsce obecnych dwóch, ścieżka rowerowa - tak zmieni się aleja Tysiąclecia po stronie dworca PKS.
    Przebudowa części alei Tysiąclecia (po stronie PKS) ruszy we wrześniu i ma potrwać do końca listopada

    Przebudowa części alei Tysiąclecia (po stronie PKS) ruszy we wrześniu i ma potrwać do końca listopada ©Anna Kurkiewicz

    - To będzie zupełnie nowa jakość na Podzamczu - przekonuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Chodzi o przebudowę alei Tysiąclecia na odcinku od ronda przy Zamku do ul. Lubartowskiej. Prace obejmą tylko część ulicy po stronie dworca PKS.

    Ratusz szuka już firmy, która zrealizuje roboty. - Zyskają przede wszystkim piesi, rowerzyści oraz pasażerowie komunikacji miejskiej - podkreśla Aleksander Wiącek, asystent prezydenta ds. polityki rowerowej.

    Przebudowa ma objąć 450-metrowej długości odcinek alei Tysiąclecia. Roboty zostaną przeprowadzone na i przy jezdni po stronie dworca PKS.

    Na jezdni ma być wymieniony asfalt. To nie koniec zmian. Jeden z pasów (skrajnie prawy) zostanie przekształcony w buspas, tym samym pozostałe auta będą miały do dyspozycji dwa, a nie trzy pasy ruchu jak obecnie.

    Kolejne zmiany obejmą już tereny poza jezdnią. Pierwsza ma dotyczyć przystanków autobusowych. Obecnie na odcinku od ronda Dmowskiego do Lubartowskiej są dwie zatoki przystankowe. Po zmianach zostanie jedna, ta bliżej hali Nova, przy czym ma być wydłużona do 100 metrów. - Będzie się mogło w niej zmieścić pięć autobusów przegubowych - opisuje Kieliszek.

    Druga z zatok przystankowych - ta na wysokości Transpedu - zostanie zlikwidowana.

    Po stronie PKS wzdłuż al. Tysiąclecia zostanie wybudowany nowy chodnik. Ma mieć 4-5 metrów szerokości. - Kostkę brukową zastąpią płyty o wymiarach 50 na 50 cm - mówi Kieliszek.

    Następnie wzdłuż trotuaru będzie pozostawiony pas zieleni, a za nim pojawi się ścieżka rowerowa - dwukierunkowa - o szerokości trzech metrów. - Będzie to najszersza droga dla cyklistów w mieście. Ścieżka rowerowa wzdłuż Bystrzycy ma 2,5 metra - przypomina Wiącek.

    Rowerowa trasa ma być wykonana z asfaltu. Przy przejściu dla pieszych na wysokości Novej powstanie przejazd dla jednośladów, który połączy nową ścieżkę z placem Zamkowym. Zostanie też przebudowana znajdująca się tam sygnalizacja świetlna. Ma ona umożliwić m.in. wcześniejsze ruszanie autobusom, aby mogły bez problemu przejechać na lewy pas jezdni, by następnie wjechać w ul. Wodopojną. Taka sama śluza dla autobusów powstanie po stronie pl. Zamkowego.

    - Roboty drogowe ruszą we wrześniu. Inwestycja musi być zakończona do 30 listopada - dodaje Kieliszek.



    Najlepsi uczniowie ze szkół podstawowych zostali nagrodzeni przez prezydenta Lublina (ZDJĘCIA)

    Absolutoria 2016. Studenci UMCS żegnają się z uczelnią (ZDJĘCIA)

    Euro 2016 pod chmurką. Strefa kibica stanęła przed Aqua Lublin. Wejście za darmo (FOTO)

    Lubelska Miss Studentek 2016. Sprawdź, kto zdobył tytuł (ZDJĘCIA, WIDEO)

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (18)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bupas? A co to?

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    bupas to pan jesteś panie redaktor....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tylko

    w tym dziwnym kraju (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    można budować kawałeczek drogi i to tylko z jeden strony. inwestycja tysiąclecia, niedługo powstaną pomniki ku czci wielkiemu budowniczemu lublina który to wymyślił.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bupas

    złośliwiec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    autorem jest twórca nowomowy -postojówki to pomysł tego pismaka, teraz będą bupasy. Pismaka mianować naczelnym tej gazetki

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kretyństwo

    driver (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

    tylko przyjezdny z hamburga jest w stanie przerobić na bus pasy. A jak jeździ służbowy superb ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Coś takiego...

    Ble (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jasne, buspasy tam gdzie nie ma długich kolejek przed światłami.
    A czy nie dobrze by było zrobić bus pasy tam gdzie są najbardziej potrzebne, czyli od Głębokiej do hotelu Victoria? Jak pięknie się...rozwiń całość

    Jasne, buspasy tam gdzie nie ma długich kolejek przed światłami.
    A czy nie dobrze by było zrobić bus pasy tam gdzie są najbardziej potrzebne, czyli od Głębokiej do hotelu Victoria? Jak pięknie się tamtędy teraz jeździ.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ko

    ko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    zrobcie cos z dworcem PKS-u bo to juz jest troche zalosne


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tabor

    Ble (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Najgorszy jest chyba fakt, że 80 procent taboru to rozklekotane busy, a nie wiem co chcesz od samego budynku poczekalni?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    100m?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    zatoka 100m,czy wyobrażacie sobie ten rozgardiasz jaki będzie gdy ludzie zaczną biegać aby wsiąść do autobusu?kogoś chyba powaliło

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buspas

    LTM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    W końcu będzie buspas we właściwym miejscu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ratusz jak kobieta zmienny jest...

    adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    A napewno w temacie remontu Aleji Tysiąclecia bo to już jest trzecia wersja remontu tej ulicy.
    Wersja pierwsza-dodanie nie kosztem zabrania jednego pasa a dudowa dodatkowego pasu przeznaczonego na...rozwiń całość

    A napewno w temacie remontu Aleji Tysiąclecia bo to już jest trzecia wersja remontu tej ulicy.
    Wersja pierwsza-dodanie nie kosztem zabrania jednego pasa a dudowa dodatkowego pasu przeznaczonego na BUSpas.
    Wersja druga-BUSpas kosztem tego co jest,zabranie jednego pasa kosztem innych użytkowników drogi i remont Aleji Tysiąclecia od Ronda Dmowskiego do siedzibynPZTMOTu i remont drogi w jednym i drugim kierunku włącznie z remontem chodników i budowy ścieżki rowerowej od strony Dworca PKS.
    No i dzisiaj słyszymy o wersji trzeciej która zakłada remont Tysiąclecia od Ronda Dmowskiego już tylko do skrzyżowania z Lubartowską i to tylko po stronie Dworca Głównego PKS.Niech jak najszybciej Ratusz sie zajmie za remont tej ulicy,bo nie daj boże jeszcze coś innego przyjdzie mu do głowy.

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zyskają rowraki

    lucyper (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

    A chooj z nimi...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo