Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Naciągają nas przy kasie

Barbara Majewska
Jacek Babicz
Pan Leszek, mieszkaniec Sławinka, zirytował się, gdy przy sklepowej kasie zażądano od niego za filety śledziowe o kilka złotych więcej niż to wynikało z ceny na półce. - Zaprotestowałem. To nie była duża suma, ale czułem się oszukany. Nie chodzi o pieniądze, ale o zasady - tłumaczy Czytelnik.

Klientów walczących z "podwójnymi cenami" jest coraz więcej. Do Lidii Baran-Ćwirty, miejskiego rzecznika praw konsumentów, zgłaszają się w tej sprawie głównie klienci hipermarketów i dużych sieci handlowych. Ona rozumie ich irytację, bo sama przeżyła podobną historię. - Cena gry komputerowej w sklepie była o 100 zł wyższa niż oferowana w gazetce reklamowej. Oczywiście zwróciłam produkt, bo nie zgodziłam się na taką różnicę - wspomina.

Lubelskie sklepy mają problem z prawidłowym umieszczaniem cen, o czym Czytelnicy wielokrotnie informowali dział interwencji. Zdarza się, że towar ma nawet trzy ceny: jedną na opakowaniu, drugą na półce, a trzecią na paragonie. Co robić w takiej sytuacji? - Poinformować biuro obsługi klienta w danej placówce. Sklep jest związany tzw. ceną półkową (to ona jest obowiązująca - przyp. red.) i powinien zwrócić klientowi różnicę, gdy przy kasie zapłacił więcej - przypomina Ewa Wiszniowska, dyrektor lubelskiej delegatury UOKiK.

Zostałeś oszukany, źle potraktowany w sklepie? Zadzwoń do interwencji, tel. 81 446 28 15

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski