Klientów walczących z "podwójnymi cenami" jest coraz więcej. Do Lidii Baran-Ćwirty, miejskiego rzecznika praw konsumentów, zgłaszają się w tej sprawie głównie klienci hipermarketów i dużych sieci handlowych. Ona rozumie ich irytację, bo sama przeżyła podobną historię. - Cena gry komputerowej w sklepie była o 100 zł wyższa niż oferowana w gazetce reklamowej. Oczywiście zwróciłam produkt, bo nie zgodziłam się na taką różnicę - wspomina.
Lubelskie sklepy mają problem z prawidłowym umieszczaniem cen, o czym Czytelnicy wielokrotnie informowali dział interwencji. Zdarza się, że towar ma nawet trzy ceny: jedną na opakowaniu, drugą na półce, a trzecią na paragonie. Co robić w takiej sytuacji? - Poinformować biuro obsługi klienta w danej placówce. Sklep jest związany tzw. ceną półkową (to ona jest obowiązująca - przyp. red.) i powinien zwrócić klientowi różnicę, gdy przy kasie zapłacił więcej - przypomina Ewa Wiszniowska, dyrektor lubelskiej delegatury UOKiK.
Zostałeś oszukany, źle potraktowany w sklepie? Zadzwoń do interwencji, tel. 81 446 28 15
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?