Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk. W kilka godzin książki autorstwa Tokarczuk stały się bestsellerami

AIP
W ciągu 24 godzin od ogłoszenia laureatów konkursu pojawiło się łącznie ponad 35,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia.
W ciągu 24 godzin od ogłoszenia laureatów konkursu pojawiło się łącznie ponad 35,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia. Arkadiusz Gola
W czwartek całą Polskę obiegła wiadomość o przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. Wzmianki o autorce „Ksiąg Jakubowych” w ciągu doby od chwili ogłoszenia laureatów pojawiły się w polskim Internecie ponad 35,8 tys. razy. Wystarczyło niespełna pół dnia a książki Olgi Tokarczuk stały się bestsellerami.

W kilka minut po pierwszych doniesieniach medialnych o Noblu dla polskiej autorki na Empik.com rozpoczął się istny szturm na publikacje autorstwa Tokarczuk. Czytelnicy zaczęli je masowo zamawiać. Sprzedaż wzrosła o tysiące procent w stosunku do poprzedniego dnia a ponad 55 tysięcy czytelników odwiedziło Empik.com tylko po to, aby poznać dzieła autorki. Najchętniej wybierana jest książka "Bieguni", TOP2 to "Księgi Jakubowe" a kolejna pod względem popularności jest książka "Prawiek i inne czasy".

Boom sprzedaży dotyczy również książek elektronicznych - ebooki i audiobooki polskiej Noblistki wybrało ponad 1,5 tysiąca osób w kilka godzin. To najlepszy wynik w historii tego formatu książek.

Z kolei Instytut Monitorowania Mediów zbadał, jak polscy czytelnicy zareagowali na wiadomość o tym, że Olga Tokarczuk została laureatką Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. W ciągu 24 godzin od ogłoszenia laureatów tego konkursu w monitoringu portali internetowych i mediów społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 35,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia.

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły wyniósł aż 11,9 mln zł. Bardzo wysoki – szczególnie biorąc pod uwagę krótki przedział czasowy pojawiania się kolejnych wpisów – był zasięg wszystkich postów oraz publikacji. Zmonitorowane przez IMM dotarcie wynoszące 94,1 mln pozwala szacować, że ze wzmiankami o nagrodzie dla Tokarczuk każdy Polak zetknął się przynajmniej 2,5 raza.

Zdecydowanie najwięcej publikacji (93,3 proc.) pojawiło się w mediach społecznościowych. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera, z którego pochodzi ponad 24,1 tys. postów. Z kolei na Facebooku pojawiło się 8,4 tys. wzmianek w postaci postów i komentarzy.

W monitorowanych przekazach medialnych główną i najczęściej pojawiającą się informacją jest sam fakt, otrzymania przez Olgę Tokarczuk Literackiego Nobla. Dołączenie Olgi Tokarczuk do grona noblistów jest niezwykle ważnym wydarzeniem dla polskiej kultury, dlatego też dziennikarze, blogerzy oraz czytelnicy zwracali uwagę na takie aspekty, jak reakcja ministra kultury Piotra Glińskiego na wiadomość o nagrodzie, a także deklaracja szefa resortu finansów Jerzego Kwiecińskiego o zaniechaniu podatku PIT od przychodów związanych z wyróżnieniem, jakim jest Nagroda Nobla.

Obejrzyj wideo:

Polacy wyjeżdżają, bo zarobki za granicą cały czas rosną

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk. W kilka godzin książki autorstwa Tokarczuk stały się bestsellerami - Strefa Biznesu

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski