reklama

Najpierw parkingi, potem większa strefa

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Zaktualizowano 
archiwum
Pomysł poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania uważam za zły. Jestem w stanie przystać na to, że któraś z rad dzielnic zechce przy którejś z uliczek postawić parkomaty, bo być może jest to sposób, aby mieszkańcom zapewnić miejsca postojowe, a zniechęcić do parkowania tam osoby przyjezdne, które swoimi autami blokują parkingi na długie godziny.

Nie mogę jednak pogodzić się z kiełkującym właśnie pomysłem na rozszerzenie strefy jako takiej. Nie podoba mi się, że SPP obejmowałaby kolejne ulice jak np. Nadstawną i być może też te sąsiadujące z nią.

Kiedy w 2012 roku na ulicach Lublina pojawiły się parkomaty i w końcu zasady płatnego parkowania zostały ucywilizowane, gorąco temu kibicowałem. Jeśli ktoś nie pamięta, to przypominam, że wcześniej kupowało się bilety parkingowe w kioskach i zaznaczało na nich datę i godzinę rozpoczęcia parkowania.

Czytaj też: W listopadzie radni zdecydują o granicach strefy parkowania i opłatach

Nie protestowałem też, kiedy SPP obejmowała nowe ulice. Lecz dziś - wobec kolejnych planów - muszę się sprzeciwić.

Strefa obejmująca nowe obszary nie będzie służyła niczemu innemu, jak tylko zapewnieniu wpływów do miejskiego budżetu. Utrudni to życie kierowcom, którzy w tym momencie zostawiają np. auta na obrzeżach SPP, aby dalej dojechać do pracy komunikacją publiczną. Znam takie osoby i proszę nie myśleć, że piszę we własnym imieniu, bo samochodem do pracy nie jeżdżę.

Jeśli miejscy urzędnicy są zdecydowani na poszerzenie SPP, to niechaj całą tę operację przeprowadzą po kolei. Najpierw niech powstaną parkingi, gdzie można zostawić auto i przesiąść się do autobusu lub trolejbusu. Potem dopiero możemy mówić o powiększeniu strefy.

W poniedziałek otwarto oficjalnie pierwszy tego typu parking na Choinach. Powiedzmy jednak szczerze: jeden w mieście jeszcze niewiele zmienia, a liczba miejsc na tymże parkingu (54) też nie zwala z nóg.

Czytaj także

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja uważam, że nie ma innej drogi do ograniczenie ruchu osobówek jak poprzez powiekszenie strefy płatnego parkowania. Wtedy przestanie się niektórym opłacać szukac miejsca na obrzeżach tej strefy i może rozważą pozostawienie auta w domu. W 2020 mają powstac kolejne parkingi na granicy Lublina i one powinny zachęcić/zmusić mieszkańców gmin podlubelskich do nie wjeżdżania do miasta . Mieszkańcy Lublina są zmęczeni potęznym ruchem samochdów skutkiem czego są korki, hałas,smog, zastawione i niszczone chodniki i trawniki. Nie chcemy aby okoliczni mieszkancy za darmo parkowali, niszczyli nasze chodniki, trawniki, powietrze i potem wracali do siebie do czystego powietrza i niezniszczonych chodników i trawników.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3