Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

#NextGenerationScania

Redakcja
Krzysztof Cierpisz, dyrektor lubelskiego Oddziału Scania Polska
Krzysztof Cierpisz, dyrektor lubelskiego Oddziału Scania Polska
W ciągu ostatnich lat branża transportowa odnotowywała wzrosty. Przyszły rok ma przynieść stabilizację na tym rynku. O filozofii Scanii, wyróżniających ją pojazdach i pionierskich usługach, które sukcesywnie zmieniają oblicze transportu opowiada Krzysztof Cierpisz, dyrektor lubelskiego Oddziału Scania Polska.

W ubiegłym roku Scania osiągnęła rekordowy udział w europejskim rynku. Rok 2016 był równie ważny, ponieważ Scania wprowadziła na rynek pojazdy nowej generacji.Pojazdy miały premierę w sierpniu i są to bez wątpienia najbardziej zaawansowane technologicznie pojazdy w 125-letniej historii Scanii. Pojazdy nowej generacji spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem rynku, świadczy o tym choćby tytuł International Truck of the Year. Wyróżniona nowa kabina S przyćmiewa wszystko, co osiągnęliśmy dotychczas w kontekście komfortu, schowków, przestronności, ergonomii i widoczności. Przyznanie Scanii tego prestiżowego wyróżnienia jest wyrazem uznania w branży i ukoronowaniem znakomitej pracy jaką wykonali nasi inżynierowie i projektanci. Co istotne, oferujemy nie tylko nowy produkt, ale także szereg dedykowanych usług, dzięki którym nasi klienci uzyskują dostęp do kompleksowych rozwiązań transportowych. Zatem zapewniamy naszym klientom szeroką gamę pojazdów, a jednocześnie usług dopasowanych ściśle do charakteru wykonywanych przez nich zadań transportowych.

Przykład możliwości jakie zapewniają te usługi zobaczyliśmy podczas ostatniej premiery waszych pojazdów, czyli projekt Scania Clock.Tak. Polegał on na stworzeniu pierwszego na świecie zegara z pojazdów ciężarowych. Zegar powstał z 14 pojazdów Scania, obsługiwanych przez 90 kierowców, a jego praca była koordynowana właśnie z wykorzystaniem usług telematycznych. Chcieliśmy pokazać w ten sposób, że naszym celem jest dostarczanie rozwiązań, które zmieniają oblicze transportu, czyniąc go bezpieczniejszym, bardziej ekonomicznym oraz przyjaznym dla środowiska. Nasza filozofia jest prosta, ale skuteczna. Każdy pojazd Scania generuje zysk, zatem im lepiej dany samochód jest przystosowany do pełnienia konkretnych zadań oraz im silniej kierowca jest wspierany przez odpowiednio dobrane usługi, tym przedsiębiorca ma większe szanse na zwrot z poniesionej inwestycji. Wprowadzając nową generację pojazdów ciężarowych Scania, kładziemy większy nacisk na optymalizację oferty dla poszczególnych klientów. Zwracając szczególną uwagę na wyposażenie pojazdu i łącząc go z usługami Scania, każdy klient może zapewnić sobie optymalne warunki do zyskownej inwestycji.

Jaką przyszłość z pana punktu widzenia mają rozwiązania telematyczne?Scania to jeden z pionierów w obszarze pojazdów połączonych w ramach sieci. Rozwiązanie to ma na celu między innymi zwiększenie dyspozycyjności i wydajności floty, a korzyści wynikające ze stosowania rozwiązań telematycznych mają kolosalne znaczenie dla zachowania konkurencyjności w biznesie transportowym. Obecnie po europejskich drogach porusza się ponad 210 000 pojazdów Scania połączonych w ramach sieci przesyłania informacji. Wraz z wprowadzeniem pojazdów nowej generacji poszerzyliśmy i nadal sukcesywnie pracujemy nad rozwijaniem oferty usług telematycznych, usprawniających pracę kierowców i przewoźników, przyczyniając się do zwiększania ich zysku.

Telematyka jest coraz szerzej wykorzystywana w branży transportowej. Czy jest coś poza tym, co wyróżnia Scanię na rynku?Chociażby Ecolution by Scania. To nasze najnowocześniejsze i najskuteczniejsze narzędzie do zmniejszenia zużycia paliwa, poprzez optymalne wykorzystanie odpowiednio wyposażonych pojazdów, szkoleń i coachingu kierowców oraz indywidualnego programu obsługi serwisowej. Nasze rozwiązania dopasowujemy do indywidualnych potrzeb naszych kontrahentów. Każdą decyzję podejmujemy mając na uwadze konkretne zadanie, dlatego zaczynamy od spotkania z klientem i zebrania niezbędnych danych.

Jakie to dane?Istotne są tu takie parametry jak obciążenie pojazdów, rodzaj pokonywanych dróg, specyficzne potrzeby wynikające z realizacji określonego rodzaju przewozów oraz możliwość udoskonalenia stylu jazdy kierowców. Dzięki takiej analizie możemy wyznaczyć konkretny cel. Na przykład obniżenie zużycia paliwa. Przy wykorzystaniu pojazdów z odpowiednio dobranym wyposażeniem, prowadzonych przez przeszkolonych przez nas kierowców, zużycie paliwa może być mniejsze nawet o 14 procent. Co ciekawe i ważne dla naszych klientów, choć w analizie wykorzystujemy bardzo dużą ilość danych, to do jej przeprowadzenia wystarczy jedno spotkanie z naszym przedstawicielem w najbliższym serwisie Scania. To nie jedyna wyróżniająca nas usługa. Jako jedyni w branży transportowej oferujemy doradztwo tak zwanego przedstawiciela handlowego do spraw usług serwisowych.

Może pan przybliżyć ten temat?Nasz przedstawiciel handlowy do spraw usług serwisowych, to technik z ponad ośmioletnim stażem w branży serwisowej pojazdów ciężarowych. Stanowisko to jest szczególnie doceniane przez naszych klientów. Doradztwo techniczne świadczone przez naszego przedstawiciela jest, w zależności od potrzeb, prowadzone bezpośrednio u klienta, w naszej placówce czy wręcz na trasie przejazdu pojazdu. Przedstawiciel według ustalonego harmonogramu odwiedza klientów i między innymi dowozi im potrzebne części zamienne, śledzi stan pojazdów za pomocą systemu telematycznego Scania oraz oferuje dogodne usługi. Bardzo często, z racji doświadczenia, nasz pracownik potrafi ustrzec klienta przed kosztownym przestojem, wskazując wcześniej na możliwe wystąpienie awarii w pojeździe. To główne usługi jakimi możemy się pochwalić, jednak pojazdy i usługi to nie wszystko. Jako oddział lubelski staramy się promować ten właśnie region. Przykładowo premierę nowej generacji Scanii zorganizowaliśmy w Zamościu, aby przy okazji naszego sukcesu pokazać piękno i historyczną spuściznę tego miasta.

To jedyne działania dla regionu?Nie. Bardzo ważną dla nas inicjatywą jest nawiązana współpraca z kadrą nauczycielską Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Krasnymstawie. Dzięki temu byliśmy dwukrotnie partnerem konkursu motoryzacyjnego organizowanego w tej placówce. Najlepsi uczniowie szkoły odbyli praktyki w naszej firmie. W ramach współpracy przekazujemy wycofane z eksploatacji części z pojazdów Scania, na podstawie których młodzież uczy się zawodu mechanika samochodowego. Bierzemy również udział z Dniach Otwartych szkoły. Można powiedzieć, że kształcimy dla siebie zarówno przyszłych pracowników jak i kontrahentów. W ten sposób pokazujemy też, że nasze produkty i usługi to nie tylko biznes, ale również społeczna odpowiedzialność.

Jak według pana zapowiada się przyszły rok w branży transportowej i co przyniesie dla Scanii?Przez ostatnie kilka lat w całej branży zarówno w Polsce jak i w Europie Zachodniej odnotowaliśmy wzrosty przewiezionych towarów, zatrudnienia oraz widoczną wymianę przez klientów taboru na nowy. Taka sytuacja nie będzie jednak trwała wiecznie. Wielką niewiadomą pozostaje nadal rynek wschodni zarówno kierunki do i przez WNP jak i na Ukrainę. Nie ma szczególnie widocznych przesłanek makro i mikro ekonomicznych na dopatrywanie się dużego zastoju czy znacznych spadków w przewozach towarów. Dobra sytuacja lokalna wynikająca z budowy dróg na przykład S12 oraz S19 jak i z większej koncentracji produkcji wokół Lublina i Rzeszowa będzie kompensowała w jakimś stopniu braki możliwości przewozowych w transporcie międzynarodowym. Dlatego według mnie w przyszłym roku będziemy mieli do czynienia ze stabilizacją sytuacji w branży. Rynek przewozów nie będzie wzrastał ale też nie będzie znacząco spadał. Kolejnym czynnikiem determinującym zachowanie się branży jest odczuwalny brak kierowców zawodowych. Dlatego jak wcześniej wspomniałem Scania inwestuje zarówno w nowe kadry jak i w rozwój systemów telematycznych mających na celu ułatwienie pracy przewoźnikom oraz znalezienie potrzebnych kierowców, którzy z pewnością docenią komfort i wygodę pracy w kabinie nowego modelu Scania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski