Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie będzie elektrycznego dostawczaka z Lublina. NCBiR odstąpił od umowy z Ursusem

Piotr Nowak
Piotr Nowak
W 2017 r. Ursus zaprezentował prototyp pierwszego elektrycznego samochodu dostawczego ELVI
W 2017 r. Ursus zaprezentował prototyp pierwszego elektrycznego samochodu dostawczego ELVI materiały prasowe
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju odstąpiło od podpisania umowy na dofinansowanie budowy samochodu dostawczego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pismo informujące o tym firma otrzymała w poniedziałek.

Jako podstawę decyzji pracownicy NCBiR podali zapis regulaminu konkursu, według którego z „finansowania wykluczone są przedsiębiorstwa pozostające w trudnej sytuacji w rozumieniu unijnych przepisów dotyczących pomocy państwa".

„Trudna sytuacja” to długi, w które popadł Ursus. Sytuacja jest o tyle trudna, że w ubiegłym roku do fabryki przy ul. Frezerów wkroczył komornik. Zajął surowce, materiały i półprodukty, które spółka na bieżąca wykorzystuje do produkcji maszyn. Utrudniało to działalność producenta ciągników. Jednak wkrótce później sąd zadecydował o zawieszeniu postępowania egzekucyjnego. Sytuacja zaczęła wracać do normy.

Ursus nie zgadza się ze stanowiskiem NCBiR. Listę rankingową opublikowano 21 grudnia 2018 r. Tymczasem o rozpoczęciu przyspieszonego postępowania układowego w firmie było wiadomo od 7 listopada 2018 r.

„W ocenie emitenta [Ursusa – przyp. red.] jego restrukturyzacja nie stanowi przeszkody do zawarcia i wykonania wyżej wymienionej umowy. W związku z powyższym, emitent podejmie prawem przewidziane działania, aby odwołać się od stanowiska NCBiR i aby wyżej wymieniona umowa mogła zostać zawarta” - informuje spółka w raporcie giełdowym.

Narodowy autobus elektryczny
W lutym władze firmy chwaliły się, że Ursus Bus otrzyma z NCBiR ponad 3,1 mld zł brutto na opracowanie i budowę całej linii elektrycznych pojazdów transportu publicznego. Na same badania i rozwój spółka miałaby dostać 22,3 mln zł netto. Za resztę zostanie sfinansowana budowa pojazdów i dostarczenie ich do NCBiR. Ta ostatnia faza projektu powinna zostać zrealizowana do końca 2023 r.

W postępowaniu lubelska firma uczestniczyła w konsorcjum z Kompanią Samochodową Bogdan Motors z siedzibą w Łucku na Ukrainie. Trwają uzgodnienia i negocjacje szczegółowego podziału prac i wynagrodzenia między poszczególnymi stronami tworzącymi konsorcjum. Władze spółki czekają na zawarcie umowy z NCBiR.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski