18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

reklama

"Nie czytaj. I tak to kiedyś zekranizują". Przewrotna kampania promująca czytanie książek

Redakcja
Jedną ze znanych osób, która wzięła udział w akcji "Czytaj! Zobacz więcej", jest dziennikarz Tomasz Kammel
Jedną ze znanych osób, która wzięła udział w akcji "Czytaj! Zobacz więcej", jest dziennikarz Tomasz Kammel screen YT
Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego i stowarzyszenie Bibliocreatio zrealizowały nietypową kampanię społeczną z udziałem znanych osób. Odradzają one czytanie książek, wymieniając ich niezliczone, absurdalne wady. Pomysł na spot jest zbliżony do akcji "Don't Vote" z 2008 roku i ma zwrócić uwagę na problem czytelnictwa w Polsce

W akcji "Czytaj! Zobacz więcej" wzięli udział m.in. Andrzej Seweryn, Michał Żebrowski, Alicja Resich-Modlińska, Hubert Urbański i Tomasz Kammel. W spocie pojawili się również przedstawiciele polskiej literatury: Janusz L. Wiśniewski, Zygmunt Miłoszewski i Jerzy Sosnowski.

Czytaj również: "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!", czyli jak połączyć erotykę z intelektem (GALERIA)

Znane osoby biorące udział w spocie wymieniają absurdalne wady płynące z czytania książek: "Książki gryzą, ostatnio zacięłam się kartką, książki są ciężkie a oprawki są bardzo drogie, i tak to kiedyś zekranizują, czytałeś- nie jedź". Dopiero na samym końcu zostaje wyjawiona prawdziwa intencja twórców spotu: "Czytaj więcej. Po prostu czytaj więcej" - zachęca Andrzej Seweryn.

Zabawny spot został nakręcony w gmachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

Czytaj również: Akcja na rzecz rozwoju czytelnictwa

Twórcy chcą zwrócić uwagę na problem czytelnictwa w Polsce. Z opublikowanych w 2010 roku badań TNS OBOP wynika, że ok. 46 % Polaków zadeklarowało zaledwie jednokrotny kontakt z książką w ciągu roku.

Spot reklamujący kampanię informuje również o organizowanej 23 kwietnia akcji "Czytanie książek w ogrodach BUW-u". Z okazji Światowego Dnia Książki znane osoby będą czytać wiersze oraz fragmenty powieści.

Czytaj również: Chłopcy nie czytają książek mających więcej niż 100 stron

Pomysł na reklamę jest zbliżony do koncepcji akcji "Don't vote" z 2008 roku. Hollywoodzkie gwiazdy takie jak Dustin Hofman, Leonardo DiCaprio, Demi Moore, Courtney Cox i Natalie Portman zachęcały obywateli do zarejestrowania się na stronie electionimpact i oddania głosu w wyborach. W pierwszej części reklamy zniechęcali do interesowania się losami swojego kraju, między innymi takimi słowami: "Kto dba o kryzys ekonomiczny? Mam przecież dużo pieniędzy!" czy "Po co dbać o edukację naszych dzieci i globalne ocieplenie?".

Akcja "Czytaj! Zobacz więcej" nie jest pierwszą polską prowokacyjną akcją zachęcającą do czytania książek. W 2011 roku głośno było o kampanii "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka".


Źródła: Bibliocreatio.pl/blog

Wideo

Materiał oryginalny: "Nie czytaj. I tak to kiedyś zekranizują". Przewrotna kampania promująca czytanie książek - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3