reklama

Nie dojechałeś do pracy na czas? Złóż reklamację!

RedakcjaZaktualizowano 
Musimy też pamiętać, że reklamację dotyczącą sporządzonego wezwania do zapłaty, należy złożyć nie później niż w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania wezwania.
Musimy też pamiętać, że reklamację dotyczącą sporządzonego wezwania do zapłaty, należy złożyć nie później niż w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania wezwania.
W Polsce opóźnienia pociągów to właściwie norma. Co możemy zrobić, gdy nie dojedziemy na miejsce w określonym w rozkładzie czasie?

- Wybrałam się do Szczecina pociągiem we wtorek - mówi Maria Wnuk, Czytelniczka z Koszalina. - Miał odjechać z dworca o godz. 17.03, a tymczasem nawet tu jeszcze nie dojechał.

Okazało się, że jest o ponad 70 minut spóźniony. Naprawdę można oszaleć. Nie dość na tym, że do Szczecina trzeba jechać z przesiadką, kawałek podróży autobusem, bo nadal remontowane są tory pod Łobzem, to jeszcze teraz takie opóźnienie. Przecież nie ma śniegu, mrozu. Skąd więc takie poślizgi? I co można wywalczyć od PKP za spóźnienie? Słyszałam, że teraz kolej ma oddawać pieniądze za bilety.

Jak informuje Lech Romanowski, przedstawiciel PKP Intercity w Gdańsku, we wtorek rano pod Białymstokiem, a dokładnie na odcinku Białystok - Kuszyn, gdzie jest linia jednotorowa, wydarzył się wypadek. Tor trzeba było zamknąć i stąd powstały opóźnienia pociągów.

Pociąg wyruszył z Białegostoku o godz. 7 rano. W Koszalinie powinien być o godz. 17 i trzy minuty później wyjechać do Szczecina. Tymczasem odprawiony został prawie 15 minut po godzinie 18. W Szczecinie miał aż 77 minut opóźnienia.

Zgodnie z dyrektywą unijną Polskie Koleje Państwowe będą musiały płacić pasażerom odszkodowania za opóźnienia pociągów. Takie przepisy miały wejść w życie w grudniu tego roku. Obecnie jednak nie ma decyzji, czy rozporządzenie Ministerstwa Infrastuktury wejdzie w życie w grudniu tego roku, czy dopiero w lipcu 2011 roku. Rozporządzenie zostało odesłane do Trybunału Konstytucyjnego, aby sprawdził, czy jest zgodne z konstytucją Polski, ale Trybunał jeszcze nie wydał decyzji w tej sprawie.

Co więc mogą zrobić pasażerowie, którzy nie dojechali na czas do celu, bo ich pociąg się spóźnił?

- Informacje na ten temat są na stronie internetowej www.intercity.pl - mówi informują pracownicy biura rzecznika prasowego PKP Intercity w Warszawie. Jednak trudno je tam znaleźć. Trzeba wejść na stronę, potem w okienko Intercity, a na niej w kolejne - z napisem "kontakty". I na tej stronie pod koniec jest napis "Jeśli chcesz złożyć reklamację warto przeczytać!" Trzeba w niego kliknąć.

I tam faktycznie można przeczytać, że wszystkie reklamacje należy składać na piśmie. Reklamacja powinna zawierać: nazwę i adres przewoźnika, imię, nazwisko i adres zamieszkania osoby reklamującego, roszczenie wraz z uzasadnieniem, wykaz załączonych dokumentów oraz podpis osoby wnoszącej reklamację.

Do niej należy dołączyć oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (np. biletu na pociąg) lub ich potwierdzone kopie. Dla ułatwienia oraz przyspieszenia przekazania uzyskania odszkodowania dobrze jest podać w reklamacji nazwę banku i numeru rachunku bankowego.

PKP przestrzega jednak pasażerów, że wszelkie inne przesłane pisma, które nie zawierają powyższych danych mogą zostać potraktowane jedynie jako cenne uwagi, z którymi podróżni chcą się z PKP podzielić.

Jednostkami uprawnionymi do rozpatrzenia reklamacji dotyczące zwrotu należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane dokumenty przewozowe, wydane w komunikacji krajowej oraz roszczenia dotyczące wezwania do zapłaty, przyjmuje "PKP Intercity" Spółka Akcyjna, Biuro Rozliczeń Krajowych, ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków, tel. (48) 12-393-29, e-mail: reklamacje@intercity.pl.

Roszczenia dotyczące zwrotu należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane dokumenty przewozowe wydane w komunikacji międzynarodowej przyjmuje "PKP Intercity" Spółka Akcyjna, Biuro Rozliczeń Międzynarodowych, ul. Libelta 4, 85-080 Bydgoszcz, tel (48) 52-518-54, e-mail: l.rzeszutko@intercity.pl

Natomiast roszczenia dotyczące jakości świadczonych usług, w tym reklamacje z tytułu opóźnienia pociągu międzynarodowego przyjmuje "PKP Intercity" Spółka Akcyjna, Biuro Sprzedaży, ul. Grójecka 17, 02-021 Warszawa, e-mail: bws3@intercity.pl. Reklamacje dotyczące komunikacji krajowej, w ograniczonym zakresie rozpatrywane są przez Zakłady Spółki.

 

 

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3