MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie zapłacę za newsy, ale za finansowe analizy - tak

Aleksandra Dunajska
Jacek Babicz/Archiwum
Z Maciejem Manieckim, prezesem Rady Przedsiębiorczości Lubelszczyzny, rozmawia Aleksandra Dunajska.

Koncern Polskapresse, do którego należy m.in. Kurier Lubelski, ale też kilku innych wydawców, wprowadza odpłatność za niektóre artykuły w internecie. Czy Pan korzysta dziś z płatnych treści w sieci?
Obecnie nie ale w okresie kiedy byłem aktywnym inwestorem giełdowym wykupywałem dostęp do serwisu zawierającego m.in. eksperckie analizy finansowe. Przez jakiś czas korzystałem też z płatnych materiałów Pulsu Biznesu.

W takim razie, za jakie treści przedsiębiorcy byliby, Pana zdaniem, skłonni płacić?
Za informacje specjalistyczne, definiowane do określonych grup odbiorców czy do sprecyzowanych branż. Na przykład inwestorzy poszukują często raportów giełdowych, firmy działając na danym rynku potrzebują analiz konkurencji oraz perspektyw rynkowych. Takich danych dostarczają m.in. branżowe tytuły ale też inne specjalizujące się w tym firmy, które mediów używają jako kanałów sprzedaży swojej oferty. Myślę też, że nastawienie, o którym mówię, towarzyszy nie tylko przedsiębiorcom ale każdemu, kto szuka informacji w sieci. Nikt nie będzie chciał płacić za codzienne newsy, którymi jesteśmy zalewani z różnych źródeł, do których darmowego charakteru już się przyzwyczailiśmy. Zapłacimy za coś specjalistycznego, trudniej dostępnego. Z drugiej strony można było się spodziewać, że media zaczną z czasem stopniowo wprowadzać opłaty za część swoich treści, poszukując dodatkowych źródeł przychodów z Internetu.

Pan czyta prasę w wydaniu papierowym, czy w internecie?
Czytam zarówno wydania papierowe, jak i internetowe, choć codzienne gazety raczej tradycyjnie. Ale w świecie biznesu przyszłość to tablety i urządzenia mobilne. Większość menadżerów już teraz z nich korzysta. Jeśli ktoś często podróżuje chce wypełnić lukę czasową dostępem do aktualnej informacji. W pociągu, samochodzie czy w oczekiwaniu na samolot, takie rozwiązania sprawdzają się idealnie. I właśnie w tym upatruję przyszłości prasy i mediów w ogóle.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski