Niemcy wprowadzają zakaz wjazdu diesli do centrum kolejnych...

    Niemcy wprowadzają zakaz wjazdu diesli do centrum kolejnych miast. Wzrośnie import tych pojazdów do Polski?

    Mariusz Michalak / RUPTLY / x-news

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Niemcy wprowadzają zakaz wjazdu diesli do centrum kolejnych miast. Wzrośnie import tych pojazdów do Polski?

    ©Marcin Oliva Soto

    Decyzja sądu może dotknąć ponad dwie trzecie z 15 milionów samochodów z silnikiem Diesla zarejestrowanych w Niemczech.
    Niemcy wprowadzają zakaz wjazdu diesli do centrum kolejnych miast. Wzrośnie import tych pojazdów do Polski?

    ©Marcin Oliva Soto

    Niemiecki Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku uznał, że władze Stuttgartu i Duesseldorfu wprowadzając zakaz wjazdu do centrum miasta samochodom z silnikami Diesla nie złamią prawa. Stwierdzono, że lokalne władze w ramach działań zmierzających do poprawy jakości powietrza mają prawo do samodzielnego wprowadzania takich zakazów.

    CZYTAJ TAKŻE: Używane auta. Samochody tanie w zakupie i utrzymaniu, a do tego trwałe

    Zakazy możliwe są zarówno na dane trasy, jak i strefy. Jedynym ograniczeniem narzuconym przez sąd jest okres przejściowy. Oznacza to wprowadzenie zakazu od września 2019 roku dla samochodów spełniających normę Euro 5. Euro 4 i starsze mogą zostać wykluczone niezwłocznie.

    Jak zauważają przedstawiciele AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, obserwowany jest stały spadek zainteresowania samochodami używanymi z silnikiem Diesla. Według nich decyzja niemieckiego sądu administracyjnego, który orzekł, że miasta mają prawo zabraniać wjazdu do centrów samochodom z motorem wysokoprężnym, nie wpłynie na zmianę tego trendu.

    CZYTAJ TAKŻE: Dwa luksusowe mercedesy z USA Ukrainiec próbował wywieźć przez przejście w Korczowej jako odpady [ZDJĘCIA]

    „Obecnie istnieją dwa trendy, czyli niewielki wzrost importu używanych tańszych i starszych samochodów z silnikiem Diesla, szczególnie z Niemiec, oraz wzrost zainteresowania samochodami benzynowymi, które rejestrujemy w statystykach sprzedaży naszych prawie nowych aut. Starsze, a więc i bardziej ryzykowne samochody z silnikiem Diesla, które nie spełniają norm emisji na rynkach krajów pochodzenia, już od jakiegoś czasu napływają do Polski. Dlatego, nie spodziewam się gwałtownego wzrostu tego trendu w związku z decyzją niemieckiego sądu administracyjnego - twierdzi Petr Vaněček, Dyrektor Operacyjny Grupy AAA AUTO.

    CZYTAJ TAKŻE: Auta idealne do LPG do 15 tys. złotych – co wybrać?

    Dodaje, że nie sądzi, aby ceny importowanych samochodów z silnikiem wysokoprężnym zostały znacznie obniżone w perspektywie krótko lub średnioterminowej. Z kolei, samochody z silnikiem Diesla pochodzenia krajowego powinny raczej utrzymać ceny, ponieważ w ich przypadku inne czynniki odgrywają istotną rolę. Kupujący prócz ceny zwracają uwagę przede wszystkim na sprawdzoną historię serwisową lub weryfikowalność przebiegu. Ponadto, klienci są również bardziej pewni samochodów pochodzących z kraju.


    RUPTLY/x-news


    POLECAMY:


    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY