Niemcy wprowadzają zakaz wjazdu diesli do centrum kolejnych miast. Wzrośnie import tych pojazdów do Polski?

Mariusz Michalak / RUPTLY / x-news
Marcin Oliva Soto
Udostępnij:
Decyzja sądu może dotknąć ponad dwie trzecie z 15 milionów samochodów z silnikiem Diesla zarejestrowanych w Niemczech.

Niemiecki Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku uznał, że władze Stuttgartu i Duesseldorfu wprowadzając zakaz wjazdu do centrum miasta samochodom z silnikami Diesla nie złamią prawa. Stwierdzono, że lokalne władze w ramach działań zmierzających do poprawy jakości powietrza mają prawo do samodzielnego wprowadzania takich zakazów.

CZYTAJ TAKŻE: Używane auta. Samochody tanie w zakupie i utrzymaniu, a do tego trwałe

Zakazy możliwe są zarówno na dane trasy, jak i strefy. Jedynym ograniczeniem narzuconym przez sąd jest okres przejściowy. Oznacza to wprowadzenie zakazu od września 2019 roku dla samochodów spełniających normę Euro 5. Euro 4 i starsze mogą zostać wykluczone niezwłocznie.

Jak zauważają przedstawiciele AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, obserwowany jest stały spadek zainteresowania samochodami używanymi z silnikiem Diesla. Według nich decyzja niemieckiego sądu administracyjnego, który orzekł, że miasta mają prawo zabraniać wjazdu do centrów samochodom z motorem wysokoprężnym, nie wpłynie na zmianę tego trendu.

CZYTAJ TAKŻE: Dwa luksusowe mercedesy z USA Ukrainiec próbował wywieźć przez przejście w Korczowej jako odpady [ZDJĘCIA]

„Obecnie istnieją dwa trendy, czyli niewielki wzrost importu używanych tańszych i starszych samochodów z silnikiem Diesla, szczególnie z Niemiec, oraz wzrost zainteresowania samochodami benzynowymi, które rejestrujemy w statystykach sprzedaży naszych prawie nowych aut. Starsze, a więc i bardziej ryzykowne samochody z silnikiem Diesla, które nie spełniają norm emisji na rynkach krajów pochodzenia, już od jakiegoś czasu napływają do Polski. Dlatego, nie spodziewam się gwałtownego wzrostu tego trendu w związku z decyzją niemieckiego sądu administracyjnego - twierdzi Petr Vaněček, Dyrektor Operacyjny Grupy AAA AUTO.

Dodaje, że nie sądzi, aby ceny importowanych samochodów z silnikiem wysokoprężnym zostały znacznie obniżone w perspektywie krótko lub średnioterminowej. Z kolei, samochody z silnikiem Diesla pochodzenia krajowego powinny raczej utrzymać ceny, ponieważ w ich przypadku inne czynniki odgrywają istotną rolę. Kupujący prócz ceny zwracają uwagę przede wszystkim na sprawdzoną historię serwisową lub weryfikowalność przebiegu. Ponadto, klienci są również bardziej pewni samochodów pochodzących z kraju.

Wideo

Materiał oryginalny: Niemcy wprowadzają zakaz wjazdu diesli do centrum kolejnych miast. Wzrośnie import tych pojazdów do Polski? - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie