"Zarząd OSAT sugeruje agentom wstrzymanie płatności do momentu całkowitego wyjaśnienie sprawy w związku z sytuacją w GTI. Od wczoraj nie możemy się skontaktować z dyrektorem Sławomirem Szulcem - czekamy na oficjalne stanowisko" - tak brzmi wydany dzisiaj komunikat Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim.
Czytaj: Oświadczenie Zarządu GTI Travel Poland
GTI Travel to biuro podróży specjalizujące się m.in. w wycieczkach do Turcji. Media właśnie doniosły o problemach finansowych GTI w Niemczech. W Lublinie GTI sprzedaje swoją ofertę przez pośredników, agenci do których dzisiaj dzwoniliśmy przed południem nie wiedzieli, co mają mówić klientom, czekali na wiążącą informację od GTI.
- Jeszcze w poniedziałek wszystko było w porządku, ale niepokoi mnie, że dziś nie można wejść na stronę internetową firmy. Na obecną chwilę nie mamy za wiele informacji - mówi nam Bogusław Misiak, prezes Biura Podróży Travels w Lublinie.
- Dzisiaj rano otrzymaliśmy od nich oferty last minute, ale te maile wysyła automat. U nas wycieczkę z GTI wykupił na razie jeden klient, który powinien wylecieć pod koniec czerwca. Pewnie tak się nie stanie. Czekamy na odpowiedź GTI w jego sprawie - informuje jedno z lubelskich biur podróży.
Co z klientami GTI?
W południe na facebookowej stronie GTI Travel Poland prosił klientów o cierpliwość, bo firma czekała na oficjalne oświadczenie zarządu. A dalej, że "w celu ochrony klientów" została wstrzymana sprzedaż ofert GTI Travel Poland.
Udało nam się dodzwonić pod jeden z warszawskich numerów firmy. - Chwilowo mamy zawieszoną sprzedaż, ale wyjaśniamy sprawę. Szukamy zastępczych samolotów dla klientów - usłyszeliśmy.
Jeszcze tego samego dnia, ale nieco później GTI zamieściło na Facebooku komunikat takiej treści. "(..)na tą chwilę żadne loty naszej firmy nie są odwołane. Wyloty i przyloty odbywać się będą z wg rozkładu lotów." Potwierdziła się też sprawa poszukiwania nowego przewoźnika dla linii SKY Airlines, które należą do GTI. "Z uwagi, że samolot to nie autobus i nie da się go w 30 minut podstawić zajmuje to trochę czasu." - pisze GTI Travel Poland na Facebooku.
Jednocześnie firma zapewnia, że "GTI Travel Poland oraz DTI Dutch Travel nie zostały zawieszone i działają".
Nie wiemy, jak wielu mieszkańców z Lublina mogło wykupić wycieczki organizowane przez GTI. Radio PiN informuje nieoficjalnie, że za granicą może być nawet 700 klientów biura z Polski.
- To nie jest firma zarejestrowana na terenie województwa lubelskiego, więc nie obowiązują nas gwarancje finansowania powrotu turystów wynikająca z umowy z ubezpieczycielem. Nie mamy też informacji o ewentualnych osobach poszkodowanych z Lubelszczyzny - mówi Beata Górka, rzeczniczka marszałka lubelskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?