Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

#NiePrzepraszamZa. Nowa kampania społeczna skierowana do kobiet. Za co nie przepraszają znane kobiety? Sprawdź

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Znane Polki wsparły akcję #NiePrzepraszamZa
Znane Polki wsparły akcję #NiePrzepraszamZa Facebook
Nowa kampania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką #NiePrzepraszamZa jest skierowana do przedstawicielek płci pięknej. Ma być impulsem do tego, by kobiety nabrały pewności siebie i uwierzyły w swoje możliwości. Ma wywołać dyskusję na temat tego, za co tak naprawdę w dzisiejszym świecie kobiety NIE powinny przepraszać. Akcję wsparły znane polskie kobiety i gwiazdy ekranu.

Czy można być ZA uprzejmym? Badania Fundacji Sukces Pisany Szminką mówią, że tak, i to szczególnie kobiety mają tendencję do wycofanej, przepraszającej postawy.

Zobaczcie zdjęcia:

Nowa kampania Fundacji #NiePrzepraszamZa ma nie tylko zmusić panie do refleksji nad sobą, ale zachęcić też do tego, aby informacją „za co nie będziemy przepraszać” podzielić się w mediach społecznościowych, docierając tym samym do ogromnej liczby innych kobiet. Przygotowano także specjalną nakładkę do zdjęcia profilowego na Facebooku.

Przeprowadzone przez Fundację Sukcesu Pianego Szminką nowe badania pokazały jasno – największą barierą w rozwoju zawodowym kobiet i zakładaniu przez nie własnych firm jest ich brak pewności siebie.

- Kobiety ciągle dyskutują czy miały prawo do swojego wyboru czy nie – mówi Ola Legosz, pomysłodawczyni akcji #NiePrzepraszamZa i współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką.

Słowo "przepraszam" zakorzeniło się w naszej kulturze tak głęboko, że zaczęło być nadużywane. Ciągle się z czegoś tłumaczymy, a to dlatego że na wczesnym etapie wychowywania wpaja się dziewczynkom zwroty grzecznościowe - mówi Ola Legosz, pomysłodawczyni akcji #NiePrzepraszamZa

- Poprzez tę akcję chcę, by kobiety czuły się z każdą decyzją pewnie i świadomie, jakakolwiek ona by nie była. Słowo "przepraszam" zakorzeniło się w naszej kulturze tak głęboko, że zaczęło być nadużywane. Ciągle się z czegoś tłumaczymy, a to dlatego że na wczesnym etapie wychowywania wpaja się dziewczynkom zwroty grzecznościowe. Przepraszajmy wtedy, kiedy popełniliśmy błąd i nie stawiajmy sobie granic, to nasz wybór i mamy to tego prawo. Kobietom zdarza się przepraszać za to, że zostały dłużej na macierzyńskim bądź nie, czy też za to, że dłużej zostały w pracy czy nie zdążyły z obiadem. Przepraszając oczekujemy pewnego wybaczenia, chcemy wiedzieć że nic się nie stało. Stawia nas to w pozycji słabszych, dlatego chcę pokazać, że kobiety mają prawo wybierać co chcą. Chcę, by nasza akcja społeczna przyczyniła się w rozwoju poczucia naszych praw i pozycji. Dlatego właśnie zachęcam kobiety w Polsce, żeby zwróciły na to uwagę w swoich mediach społecznościowych, gdzie aktywizujemy dyskusję na ten temat. Aby miały odwagę powiedzieć co w życiu wybierają, bez potrzeby przepraszania za to.” – dodaje pomysłodawczyni akcji #NiePrzepraszamZa.

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: #NiePrzepraszamZa. Nowa kampania społeczna skierowana do kobiet. Za co nie przepraszają znane kobiety? Sprawdź - Dziennik Zachodni

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski