MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nietypowy ładunek odprawiony z lotniska w Świdniku. Przesyłka ma trafić do USA

Piotr Nowak
Port Lotniczy Lublin świadczy usługi cargo od stycznia. To wtedy zgodę na prowadzenie dodatkowej działalności udzielił spółce Urząd Lotnictwa Cywilnego
Port Lotniczy Lublin świadczy usługi cargo od stycznia. To wtedy zgodę na prowadzenie dodatkowej działalności udzielił spółce Urząd Lotnictwa Cywilnego mat. nadesłane
Belka ogonowa śmigłowca, która została wyprodukowana przez PZL-Świdnik przeszła odprawę w Porcie Lotniczym Lublin. To nowa usługa, która stała się możliwa po otwarciu strefy cargo. Władze lotniska liczą, że już wkrótce działalność cargo stanowić będzie ważne źródło przychodów spółki.

We wtorek fragment śmigłowca trafił do hali cargo mieszczącej się przy Porcie Lotniczym Lublin. Ładunek został poddany odprawie celnej, sprawdzony, przygotowany do wysłania i załadowany na ciężarówkę. Wyruszył w podróż do Amsterdamu. Stamtąd, drogą lotniczą, będzie wysłany do Nowego Jorku.

- To bardzo dobra wiadomość, pokazująca jak w praktyce może wyglądać świadczenie usługi cargo przez nasze lotnisko. Jednocześnie jest to przykład sąsiedzkiej współpracy pomiędzy PZL-Świdnik a portem lotniczym, na którą bardzo liczę - mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Tym razem ładunek nie wystartuje z lotniska w Świdniku, ale Port świadczy takie usługi. Towar przywieziony na lotnisko przechodzi przez kontrolę bezpieczeństwa i jest ładowany do samolotu.

Za pośrednictwem Portu można nie tylko wysyłać towary za granicę, ale także sprowadzać je do Polski. Po przylocie do Lublina ładunek jest sprawdzany, przygotowany do odbioru i może oczekiwać na przekazanie klientowi. Zgodnie z zapowiedziami władz PLL elementem obsługi usługi cargo będzie transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. Przedsiębiorcy przyznają, że możliwość skorzystania z usługi cargo to dobra wiadomość dla biznesu.

- Możemy prawie „za bramą” korzystać z nowoczesnych, lotniczych usług logistycznych. Eksport jest dla PZL-Świdnik kluczowym filarem działania, a nasze produkty przesyłane są do wielu krajów na świecie. Liczymy więc na dalszą dobrą współpracę biznesową z Portem Lotniczym Lublin - mówi Jacek Libucha, prezes PZL-Świdnik.

Cargo jeszcze urośnie

Port Lotniczy Lublin świadczy usługi cargo od stycznia. To wtedy zgodę na prowadzenie dodatkowej działalności udzielił spółce Urząd Lotnictwa Cywilnego. Do końca roku planowana jest budowa nowoczesnego terminalu cargo o powierzchni minimum 2000 mkw. z pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych.

- Jesteśmy na etapie pozyskiwania źródeł finansowania inwestycji - informuje Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL.

Atutem lokalizacji ma być atrakcyjne położenie przy wschodniej granicy Unii Europejskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych przejść granicznych i terminali przeładunkowych do Białorusi, Rosji i Ukrainy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kadra Probierza przed Portugalią - meldunek ze Stadionu Narodowego

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski