Noc Muzeów w Lublinie. Zwiedzić będzie można m.in. skansen

Ewa Rycerz
W ubiegłym roku Noc Muzeów cieszyła się wśród mieszkańców Lublina sporym zainteresowaniem. Anna Kurkiewicz
Wieczorna wędrówka po lubelskim skansenie, warsztaty tkackie w Muzeum Lubelskim i wiele innych wydarzeń. Już 16 maja rusza Noc Muzeów.

W imprezę zaangażowanych jest kilkanaście instytucji. Dla zwiedzających swoje drzwi otworzą: Muzeum Lubelskie (również oddziały terenowe), Państwowe Muzeum na Majdanku, Muzeum Wsi Lubelskiej, Ośrodek Praktyk Teatralnych "Gardzienice" oraz galerie: Biała, Wirydarz i Labirynt.

- Nasza oferta jest bardzo bogata i dotyczy zarówno Zamku Lubelskiego, jak i oddziałów w terenie - informuje Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, dyrektor Muzeum Lubelskiego. - Kierujemy ją zarówno do wyrafinowanego odbiorcy, takiego, który ma już wiedzę na temat historii Lublina, ale też do osób, które chcą tę historię poznać.

Muzeum Lubelskie zaprasza także rodziców z dziećmi. - Przygotowaliśmy dla nich warsztaty tkackie pt. "Jedwabne opowieści z Krainy Orientu". Tutaj konieczna będzie wcześniejsza rezerwacja miejsc - podkreśla Mieczkowska-Czerniak. Oprócz tego na lubelskim Zamku można będzie zobaczyć występ Zespołu Tańca Dawnego Beliguardo, obejrzeć pokaz żonglerki flagami i posłuchać Jana Kondraka z Federacji.

Muzeum na Majdanku również przygotowało ofertę na Noc Muzeów. - Obejmuje zwiedzanie tematyczne, podczas którego będzie można m.in. dowiedzieć się, jak wyglądał proces przyjmowania transportów więźniów do obozu na Majdanku, jak funkcjonował szpital na polu kobiecym i jak pomagali sobie więźniowie - precyzuje Agnieszka Kowalczyk-Nowak, rzeczniczka prasowa Państwowego Muzeum na Majdanku.

Liczba miejsc na zwiedzanie ekspozycji jest ograniczona, dlatego również muzeum na Majdanku wymaga wcześniejszych rezerwacji.

Niespodzianki dla uczestników Nocy Muzeów przygotowuje także lubelski skansen. - Dostaliśmy sygnały, że ubiegłoroczne wydarzenie bardzo przypadło uczestnikom do gustu, dlatego w tym roku wydłużyliśmy formułę z 1,5 godziny do 2 godzin i 20 minut - informuje Anna Fajge-Samoń z Muzeum Wsi Lubelskiej. - Program jest bardzo urozmaicony, obfituje w niespodzianki, atrakcje i niespodziewane zwroty akcji.

"Nocne bajania" w skansenie rozpoczną się w części wiejskiej, gdzie przedstawione będą legendy nawiązujące do ognia. - Atrakcje planujemy dla pięciu grup 20-osobowych. Zaczynamy o godzinie 20 i przypominamy, że konieczna jest wcześniejsza rezerwacja - dodaje Fajge-Samoń.

W Nocy Muzeów weźmie udział także Galeria Biała Centrum Kultury. - Planujemy na tę noc wystawę "Przejścia graniczne". To projekt robiony wspólnie z Galerią 13 Muz ze Szczecina - mówi Anna Nawrot z Galerii Białej.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bo
Bo lublin to już niestety taki skansen. Szkoda, że jesteśmy Polską C, ale jak widać miasto opustoszało na Boże Ciało...
a
armaros
przestań pierdolić. trzeba było sobie zamówić odpowiednio wczesnie. a nie narzekać. też nie miałem ale nie klepie głupot że nawet bilety tylko dla wybranych. a gawiedź w to wierzy. mam tego dośc tego jebanego polskiego defetyzmu. a jeśli uważasz ze naprawdę tylko dla vipów to trzeba było zrobić coś ze swoim życiem żeby tym vipem zostać.
L
Lubelak
A w niedzielę o 15.00 Jazz i Piosenka - Nałęczowska Scena Młodych talentów zaprasza - wstęp wolny! Tego też kurier nie ogłosi ....
l
luelanka
W 100% szczera prawda. Bilety dawno zarezerwowane dla VIP-owskich p.........ch
Anna
zwiedzanie Skansenu ------tylko można sobie poczytać!!!!! Bilety wyłącznie dla VIP-Ów!!!!!!!!!! reszta może se poczytać!!!!
Z
Zofia
Jak napisałam w tytule mojego komentarza zgadzam się z LUBELAKIEM w 100 %! Mam identyczne odczucia w omawianym temacie. Nigdy nie wiem co się będzie działo w Lublinie - zawsze czytam po fakcie. Ostatnio najbardziej zdenerwował mnie fakt, że nie mogę się już zapisać na nocne zwiedzanie Skansenu. Rano czytałam kurier lubelski w internecie i nie widziałam żadnej wiadomości na temat nocy muzeów, a po południu jak już była informacja to w Skansenie nie było już miejsc.Zaplanowano wejście tylko dla 100 osób. Jaki to jest procent w stosunku do ilości mieszkaców Lublina? Lublin to już nie jest Polska B tylko C.
L
Lubelak
Bo, też o to właśnie chodzi, aby wszelkie imprezy, które odbywają się w naszym mieście, społeczeństwo było informowane po fakcie. O wszelkich imprezach dowiadujemy się po wszystkim.
Cząstka tego co jest organizowane, jak najbardziej, dowiadujemy się, że coś takiego będzie, ale tak jak w tym przypadku biletów już nie ma, bądź zapisów już nie prowadzimy. Zresztą , to co opisuję, to są spostrzeżenia osoby, która każdego roku spędza w naszych instytucjach kulturalnych kilka dni , jak nie kilkanaście w roku, ale tylko dlatego, że na bieżąco kontroluję w internecie wydarzenia. Dwa, trzy dni, a może i tydzień wcześniej oglądam naszą Panoramę (boleję, że muszę pisać przez dużą literę), a tu nic, wracam z wydarzenia i wówczas się dowiaduję właśnie, że taka impreza miała właśnie miejsce. Proszę zwrócić uwagę na telegazetę lubelską - część kulturalną. Co my tam mamy.....numery telefonów, może jeszcze aktualne, bo sama telegazeta kulturalna od długiego czasu jest nieaktualna. Zresztą ta polemika i tak nie wystarczy, nie znajdzie żadnego odgłosu. Tutaj potrzebna jest zmiana myślenia. Wspomniałem o telegazecie, no właśnie, choćby wiadomości z lubelskiego podwórka, co czytamy....teksty sprzed tygodnia, no może sprzed czterech dni, tak jakby się świat zatrzymał w tym miejscu. Później dziwimy się, że jesteśmy postrzegani jako ci gorsi zza Wisły, ze ściany wschodniej, bo nie potrafimy wykazać się w jeszcze większym stopniu. I w taki oto sposób rośnie nam zaścianek lubelski. Tutaj się urodziłem, tutaj umrę, ale zawsze miałem, mam i mieć będę bardzo krytyczne uwagi do tego typu traktowania społeczeństwa w tej kwestii. Zresztą to jest temat rzeka. Dopóki nie zmienimy mentalności, dopóty będziemy postrzegani jako - no właśnie nie chciałem, ale muszę użyć tego określenia - Polska B, ale dzięki wam dziennikarzom będziemy tak postrzegani.
C
[email protected]
W ubiegłym roku chciałem sobie zwiedzić Zamek w sobotnie popołudnie z rodzinką z poza Lublina
i na bramie wejsciowej był piekny napis:
"Z Powodu Nocy Muzeów w dniu dzisiejszym muzeum nieczynne" he,he,he
m
mk
Gdzie zapisy?
Ann
To może jeszcze Nocne Zwiedzanie Kostnic? przypływ adrenaliny murowany.
Aśka Lublin
od co najmniej 2 dni nie ma miejsca na nocne bajania w skansenie...... proszę to sprawdzić.