Nowe ceny biletów ZTM Lublin. Kolejki po wymianę starych biletów na nowe

MS
Anna Kurkiewicz
Udostępnij:
Od poniedziałku obowiązują nowe ceny biletów komunikacji miejskiej w Lublinie. - Nasze służby od godzin porannych sprawdzają dostępność biletów w kioskach oraz innych punktach sprzedaży. Nie odnotowały nieprawidłowości - zapewniała w poniedziałek Justyna Góźdź z ZTM w Lublinie.

I dodała, że hurtownicy dostali nowe bloczki między 25 a 27 stycznia. ZTM prosi też pasażerów o zgłaszanie adresów punktów, w których nadal nie można kupić nowych przejazdówek. A jeśli zostały nam nieskasowane bilety o nieaktualnych nominałach?

Od poniedziałku przez 3 miesiące można je wymieniać na nowe w punktach sprzedaży ZTM przy al. Kraśnickiej i ul. Zielonej.
1 lutego w punkcie przy Zielonej ustawiały się długie kolejki. - Przyszłam wymienić 33 bilety 30-minutowe, pewnie nie jestem jedyna - usłyszeliśmy od osoby w kolejce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
robert
Podobnie jak wielu komentatorów uważam, że mamy do czynienia z takim prymitywnym skokiem na kasę. Zostało mi kilka starych biletów, więc zgodnie z życzeniem, powinienem kupić nowy bilet i pofatygować się na Nałęczowską po wymianę biletu. czy wyrzucę do stare bilety do kosza czy wymienię na nowe i tak tracę. Czas i pieniądze. A rozwiązanie było takie proste: masz powiedzmy miesiąc, lub dwa na wykorzystanie starych biletów. Nie zdążysz możesz wymienić lub zwracamy pieniądze. Podobno komuny nie ma od dawna, ale tu na wschodzie świetnie się trzyma. Widać to zresztą na każdym kroku.
Z
Zawiedziony
Mam wrażenie, że ZTM nie chce tak na prawdę polepszenia komfortu jazdy, a pogorszenia, spodziewałem się lepszych zmian. Likwidacja linii 150 to strzał kulą w płot, linia 151 w pojedynkę( nawet przy częstotliwości 7-8) nie poradzi sobie z obsługą tylu pasażerów -ściski gwarantowane. Linia 20 trasa Jastków- Dworzec PKP, dlaczego? Też ściski gwarantowane, bo ponoć ta linia już na Dębówce jest przeciążona. Linia 152 będzie jeździć co 30 min -tu też będzie ścisk, co 20 min to było ok. Wydłużenie 13 na Porębę też może się wiązać ze znacznym zwiększeniem pasażerów. Zmiany te udowadniają, że nie będzie dobrze przez następne miesiące. Zmiany nie są dokonywane z racjonalnością i szczegółową analizą, a do tego płacić więcej za bilety za ''rzekomą'' poprawę komfortu podróży. Polecam też spróbować wsiąść do 15 lub 40 zwłaszcza w porannym szczycie -od lat chociaż jedna z tych linii powinna być obsługiwana przez tabor przegubowy choć po części kursów. Ja myślę, że część środków ZTM ''zachomikowało'' sobie, bo nie wierzę że to wszystkie zmiany w połączeniach jakie planują wprowadzić - nie widzę tu żadnej rewolucji. Swoją drogą jak ktoś może zrozumieć pasażera autobusu samemu nim nie będąc( albo będąc sporadycznie). Niech chociaż robią jakieś ankiety(powiedzmy raz na kwartał), w celu pomiaru zadowolenia pasażera i wysłuchaniu jego opinii. To głos pasażerów powinien się liczyć w priorytetach. Należy też pamiętać, że wydłużanie linii łączy się ze wzrostem liczby pasażerów, co często nie sprzyja komfortowi podróży.
c
cj
takie praktyki są naganne.
c
cj
kupienie bielu elektronicznego jednorazowego, też jest na 100% pewne. I też taki bilet nie działa. Potrafisz to wyjaśnić inaczej niż cwaniackim wystawianiem klienta do wiatru? Automaty sprzedajace nawet nie informują o zmianie ceny i takim problemie, bo klienta można kopać w d* do woli .
c
cj
z jakiej niby racji osoba, której zostało na karcie biletu kilka biletów ma je wymieniać? Sprzedaliście bilet, to trzymajcie się umowy i zrealizujcie usługę. Jak nie mieliście takiego zamiaru, to było nie sprzedawać biletu. Przecież pieniądze za bilety elektroniczne wpłynęły do mpk znacznie przed realizacją usługi, to jeszcze kara się klienta jakimiś dopłatami ? ??
C
Ciekawe
Rzeczywiście,jeśli na dokumencie nie ma określonej daty ważności taki dokument ważny jest bezterminowo więc ta zasada powinna dotyczyć również biletów.Ciekaw jestem co by było gdyby ukarany pasażer wniósł sprawę do sądu?
d
dawne
"lepiej być rzeźnikiem niż baranem .
p
pasażer MPK
słyszałam przy kasie 1.01.2016r ul.Nałeczowska - -gość chciał wymienić bilet

nie miał kasy w gotówce na dopłatę, wykupił tylko doładowania do biletów elektronicznych

zapłacił kartą bankową . Bilet nie wymieniony zabrał do kieszeni . Z jakiej racji jest dopłata różnicy do biletów ? Dlaczego wymienia się bilet za bilet z dopłatą a nie wypłaca pieniędzy przy jego zwrocie ?
G
Gość
zapłacił kartą bankową . Bilet zabrał do kieszeni . Z jakiej racji jest dopłata różnicy do biletów ?Dlaczego wymienia się bilet za bilet z dopłatą a nie wypłaca pieniędzy przy jego zwrocie ?
A
Alik
Jakoś mnie to nie przekonuje. W kioskach nowe bilety papierowe są od 01.02 i maja zakaz sprzedawania biletów wycofanych "starych". Sprzedawanie starych biletów po nowych cenach to przestępstwo i tyle. Tu chodzi o zwykłego obywatela, który jak Pani w/w artykule która miała kilka biletów papierowych kupionych wcześniej. Ja mam w kieszeni 3 "stare" bilety i dlaczego mam jechać stać w kolejce, tracić czas i jeszcze dopłacać (1 raz kasując bilet na dojazd do Kas biletowych MPK i 2 raz dopłacając do nowego biletu)??? Nie jest to sprawiedliwe. Dlaczego tych biletów nie można wymienić w każdym kiosku ?
m
myślacy
Przy kupnie biletu miesięcznego jest na 100% pewne, że kupno (zakodowanie) nastąpiło PRZED 1 lutego. Jakakolwiek manipulacja czy próba zarobku przez kogokolwiek na podwyżce jest niemożliwa (poza możliwą i poza podwyżkami próba nielegalnego zakodowania biletu).
Przy biletach pa[papierowych, gdyby były ważne np jeszcze trzy miesiące de facto powodowałoby to przesunięcie podwyżki o 3 miesiące - bo wszak w kioskach nadal byłyby WAŻNE bilety po starej cenie (na dodatek można byłoby wyobrazić sobie próby sprzedania biletu 2,80 za 3 zeta po 20 gr dzieląc zaoszczędzone środki między sprzedającego i kupującego). Inaczej - każdy w kiosku by próbował kupić stary bilet marudząc, że ktoś mu chce wcisnąć nowy.
Jedyna wątpliwość, to brak możliwości wykorzystywania biletów jednorazowych zakodowanych na karcie - podobnie jak z okresowymi data zakupu tu nie ulega wątpliwości. Choć być może jest to związane z jakimiś sprawami technicznymi (np. zmianą numeru ID typu biletu przy nowym cenniku) i stare bilety po prostu nie są już rozpoznawane przy kasownikach. Po drugie znikły niektóre rodzaje biletów - i dla ujednolicenia sytuacji także one zostały wycofane.
n
neiti1
dlaczego jak bilet okresowy kupiło sie np. 30.01 po niższej cenie jest on ważny bez jakiejkolwiek dopłaty w wykupionym okresie np na 30 dni a bilet papierowy kupiony w kiosku przed 01.02.2016 trzeba stać wymieniać i dopłacać???? to niesprawiedliwe bilet to bilet tak czy nie ????
a
a
a gdzie jest informacja na stronie MPK ,że trzeba wymienić bilety. Ja nie widziałem, chyba powinna być umieszczona
h
hrabiaski
nie szukaj tego,co możesz zobaczyć w lustrze!
g
gość
Do wymiany to powinien być urzędnik co tą wymianę wymyślił.!!!
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie