345 km dróg planuje oddać do użytku w tym roku GDDKiA.
- Kierowcy otrzymają do dyspozycji kilkaset kilometrów nowych tras. Nowoczesnych i bezpiecznych dróg – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. dyrektora GDDKIA.
Na liście są dwa odcinku S19 kluczowe z punktu widzenia kierowców pokonujących trasę Lublin – Rzeszów. Łącznie mają prawie 29 km długości. Pierwszy z tych odcinków znajduje się na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o fragment ekspresówki między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Ma on 20 km długości. Budowa tego odcinka opóźniła się w stosunku do pierwotnych planów. Drogowcy trafili podczas prac ziemnych na skały, których nie było na mapach geologicznych. Ich skruszenie wymagało dodatkowego czasu.
- Planowane oddanie do użytku tego odcinka to drugi kwartał przyszłego roku – zapowiada Michał Żyśko, dyrektor kontraktu z Mota – Engil, firmy wykonującej roboty.
Otwarcie tego fragmentu trasy S19 może zbiec się z oddaniem do użytku odcinka Zdziary – Rudnik nad Sanem na terenie woj. podkarpackiego. Ma on ponad 8 km długości.
– Kierowcy powinni wjechać na ten fragment trasy ekspresowej w drugim kwartale 2022 r. – informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA. I dodaje: - Po otwarciu tych dwóch odcinków S19 trasę między Rzeszowem a Lublinem będzie można pokonać w ciągu 1,5 godziny.
Między Lublinem a granicą z woj. podkarpackim oddano w 2021 r. do użytku pięć odcinków S19 o łącznej długości ok. 55 km.
GDDKiA podał też listę inwestycji na wykonanie, których zostaną w tym roku ogłoszone przetargi. Łącznie chodzi o drogi o długości ponad 95 km.
Znajdują na niej trzy „lubelskie” odcinki S12. Łącznie mają długości 57 km. Pierwszy odcinek (ok. 13 km) połączy koniec istniejącej ekspresówki S12/S17 na węźle Piaski Wschód z węzłem Dorohucza. Trasa przebiegać będzie przez tereny gmin Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim.
Drugi odcinek, który będzie miał około 21 km długości, powstanie na terenie gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim.
– Droga na tych dwóch odcinkach poprowadzona będzie w całości po nowym śladzie i ominie tereny zurbanizowane – informuje GDDKiA.
Trzeci z odcinków w powiecie chełmskim (w gminach: Chełm, Kamień i Dorohusk) połączy on koniec planowanej obwodnicy Chełma (węzeł Chełm Wschód) z przejściem granicznym w Dorohusku.
– Trasa prawie w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane oraz tereny cenne przyrodniczo – precyzuje GDDKiA.
Na liście do przetargów są też dwa „wschodnie” fragmenty S17. Chodzi o odcinki: Krasnystaw Północ – Izbica (18,8 km) oraz Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km).
Mają być też być uruchomione postępowania, które wyłonią wykonawców dwóch obwodnic na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o trasy wyprowadzające ruch tranzytowy z Dzwoli (długość 2,8 km) oraz Gorajca (6,7 km) w ciągu drogi krajowej nr 74.
- Używany traktor do 10 tys. zł. Te maszyny mają przed sobą wiele lat pracy w polu
- Zaognia się spór w szpitalu na Kraśnickiej
- „Zdrowia, szczęścia, pomyślności”. Tak w Kazimierzu Dolnym powitano nowy rok
- Pogrzeb Lecha Cwaliny. „Będzie nam brakować jego i tego miejsca, które stworzył”
- Poślizg z budową dworca metropolitalnego
- Tłumy na pogrzebie ks. Jana Pęzioła w Wąwolnicy (ZDJĘCIA)
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?