Nowe przegubowe trolejbusy wyprodukowane przez Ursus wyjechały na ulice Lublina (ZDJĘCIA)

jaxaŁukasz Kaczanowski
- To pierwsze w Polsce trolejbusy przegubowe, segmentowe jeżdżące po Lublinie. Pierwsze, które zostały wyprodukowane w Ursusie – podkreślał Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. W piątek ratusz zaprezentował 15 nowych pojazdów, które będą wozić lubelskich pasażerów.

- Kończy się pewna epoka. Wszystkie nasze pojazdy będą już teraz niskopodłogowe – podkreślał Tomasz Fulara, prezes MPK.

Nowe trolejbusy będą jeździły na liniach nr 151 i 159.

Fabrycznie nowe, niskopodłogowe trolejbusy są wyposażone w klimatyzację i monitoring. W każdym jest biletomat przyjmujące płatność zarówno w monetach jaki za pomocą karty płatniczej. W pojazdach znajdują się także gniazdka ładowania telefonów komórkowych oraz bramki liczące pasażerów. Dzięki wbudowanym akumulatorom mogą jechać ulicami, nad którymi nie ma sieci trakcyjnej.

- Lublin jako jedyne miasto w kraju posiada trolejbusy o długości 18 metrów. Obecnie mamy ich 27 z czego 15 to pojazdy z Ursusa – precyzował Malec.

Zakupy nie były tanie. Kontrakt na dostawę pojazdów opiewa na ponad 34 mln (ponad 2,1 mln zł za sztukę). Przy czym Ursus musiał zapłacić karę za opóźniania w dostawie pojazdów. Łącznie sięgnęła ok. 1,6 mln zł.

Same trolejbusy dostarczono już trzy miesiące temu. – Pojazdy musiały jednak przejść bardzo drobiazgowe badania techniczne – tłumaczył Malec.

- 25 procent lubelskiej komunikacji zbiorowej to transport „zeroemisyjny”. Do końca tej perspektywy finansowej UE (obejmuje lata 2014-20 – dop. red.) chcemy aby ten udział wzrósł do trzech czwartych – podkreślał Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. I dodawał: - Kolejne inwestycje w tabor sprawią, że będzie ona na takim poziomie jakiego nie ma w żadnym dużym mieście w Polsce.

ZTM planuje kupno m.in. 20 autobusów elektrycznych (pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem ze względu na zbyt wysokie oferty złożone przez dostawców).

Wybory „wsiadają” do komunikacji

- Jednym z rozwiązań wolnorynkowych, które realnie wdrożymy w samorządzie będzie wprowadzenie konkurencyjnego prywatnego taboru, co spowoduje obniżenie cen biletów miejskich – zapowiedział Bartłomiej Pejo, prezes regionu lubelskiego Wolności na piątkowej konferencji KWW Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci.

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jedno ale

Skoro mamy tak nowoczesny tabor i autobusów wciąż przybywa, to czego nie są wzmacniane częstotliwości na najbardziej obleganych trasach, żeby poprawiać komfort podróży? To pierwsza zagadka. Kolejna to taka, że ostatnimi czasy komunikacja miejska coraz bardziej jest dostosowywana do gmin ościennych, jakby były one ważniejsze niż mieszkańcy Lublina. A gdyby rzeczywiście wszystko tak ładnie i kolorowo funkcjonowało to i ludzie faktycznie lepiej by mówili o komunikacji miejskiej, za mało jest konsultacji społecznych odnośnie sieci połączeń, za mało sond, ankiet, obywatele powinni mieć większy udział w kształtowaniu komunikacji miejskiej, debatować, dyskutować i jedna jest też zła rzecz, a mianowicie taka, że niektórym mniej popularnym liniom potajemnie obcina się kursy uprzednio o tym nie informując, to nie ładne.

S
Seba

No raczej!

S
Seba

Kiedy ty się zawiniesz z tego pięknego miasta? Zabieraj wszystkich innych nieudaczników i przygłupów. Będzie wam raźniej. Nara!!!

f
ffg

po co te duże po w środku zdania

f
fd

po co te duże po w środku zdania

g
gf

po co te duże po w środku zdania

S
StatyStyk

Co powoduje explicit wzrost zadłużenia Gminy Lublin. Lotnisko się zwija, młodzi dają dyla z miasta nawet do Rzeszowa, zero miejsc pracy w nowych technologiach. Jak by to rzekł Bardja - słuszną linię ma nasza Władza (łysa)...

P
Prawdziwy Katolik

Jak twój Tułajew wygra wybory to będziemy mieli i metro pod ziemią i tramwaj napowietrzny co pozwoli na usunięcie komunikacji miejskiej z ulic a nam będzie się żyło dostatnio Amen

M
Malkontent

Nie żebym się czepiał może tu chodziło o takich przewoźników jacy byli kiedyś jak wozili za przysłowiową złotówkę co prawda tabor mieli tragiczny ale pasażer miał wybór

T
Trzepak

Trollu, postaraj się bardziej,bo nic nie można zrozumieć z twojego wpisu...jeżeli chodzi o Olsztyn to budowa linii tramwajowych w tym małym mieście była najgłupszą rzeczą w historii. Podpytać mieszkańców co o tej inwestycji sądzą!

I
Inżynier

Cieszę się ze doczekałem się takiego rozwoju Lublina

A
Adam B

Trolejbusy to bardzo dobry system komunikacji miejskiej. Nie hałasują i mie kopcą jak autobusy, ale nie są tak drogie jak autobusy elektryczne. Bardzo rozsądne rozwiązanie

k
kamila_czuby

Przecież Fuchmistrzunio POstawił na wycinkę drzewostanu. Tak więc te POjazdy w niczym nie POmogą na POprawę POziomu jakości POwietrza w mieście i sPOwodują tragiczny bardziej POziom zadłużenia

A
Adam

Przy czym słowo praca jest w tym przypadku nadużyciem. Na 11 komentarzy co najmniej 8 to dzieło troli właśnie.

G
Gość

Kjelu POnownie wytłumaczy wszystkim za POmocą der kurierkowej tuby, że to wina kierowców. Zresztą, studenciaków ubywa w takim tempie, że wkrótce jak tak dalej PÓjdzie październik przestanie być kojarzony z miesiącem paraliżu komunikacyjnego, nawet jeśli ruchem zarządzać będą ciągle ci sami wąsacze oddelegowani na front utrudniania ruchu przez zuczka.

Dodaj ogłoszenie