Nowe technologie wyzwaniem dla biznesu. Przedsiębiorcy z województwa lubelskiego chcą być bardziej nowocześni

Jacek Winnicki
Łukasz Kaczanowski
Udostępnij:
Prawie 181 tys. firm prowadzi działalność gospodarczą w województwie lubelskim - wynika z rejestru REGON. Co czwarty podmiot działa w handlu lub naprawie samochodów. Dużo jest też firm budowlanych i przedsiębiorstw prowadzących działalność profesjonalną, naukową i techniczną. Jednak niezależnie od branży, przedsiębiorstwa z regionu stoją przed podobnymi wyzwaniami.

- Ryzyko w biznesie jest bardzo duże. Wchodzą nowe technologie, z którymi przedsiębiorca musi się zaprzyjaźnić, żeby nie zostać w tyle - mówi Artur Dziekoński z Puław, przedsiębiorca z 24-letnim stażem. Powiat puławski znajduje się w gronie najbardziej przedsiębiorczych w regionie. Pod względem liczby zarejestrowanych tam firm zajmuje trzecie miejsce w województwie. Lokalna gospodarka regionu rozwija się dynamicznie, dlatego właśnie tam PKO Bank Polski przy współpracy z Polskim Towarzystwem Gospodarczym zorganizował kolejne szkolenie dla przedsiębiorców.

Podczas warsztatów Dzień dobry Biznes w Puławach właściciele firm dowiedzieli się, w jaki sposób zyskać lojalność klientów, na czym polega trwająca właśnie rewolucja przemysłowa, jak powinna przebiegać prawidłowa obsługa klienta, jaka jest rola marki w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i jak ważne jest wcześniejsze zaplanowanie zasad sukcesji.

- W natłoku pracy nie uświadamiamy sobie, że nie jesteśmy nieśmiertelni. Dzięki temu szkoleniu wiemy, że musimy sobie to uporządkować od strony prawnej - przyznają Beata i Dariusz Jureccy, przedsiębiorcy z kilkunastoletnim stażem.

Większość, bo ponad 133 tys. podmiotów w regionie, to firmy jednoosobowe. Takie warsztaty to dla nich szansa, żeby poznać najnowsze trendy w gospodarce.

- Małych, rodzinnych firm nie stać na opłacenie specjalistów i organizację takich szkoleń. Dlatego bank wchodzi w rolę łącznika między przedsiębiorcami a ekspertami. W ten sposób pomagamy im sprostać wyzwaniom, które stawia współczesna gospodarka - mówi Henryk Czapla, dyrektor 1. oddziału PKO Banku Polskiego w Puławach. Przykład? Karty lojalnościowe. Sklepy, firmy usługowe i inne przedsiębiorstwa coraz częściej kuszą swoich klientów zniżkami i prezentami za zdobycie określonej liczby punktów naliczanych na takiej karcie. Wygodnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców i konsumentów może być ZenCard, który zmienia karty płatnicze w lojalnościowe. - To rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać - przekonuje Joanna Wójtowicz-Bujak, regionalny dyrektor ds. sprzedaży ZenCard. Firma od ubiegłego roku wchodzi w skład grupy PKO.

- Gospodarka bardzo przyśpiesza. To, co dzisiaj dzieje się w Chinach lub Stanach Zjednoczonych, ma na nas olbrzymi wpływ, dlatego przedsiębiorcy muszą patrzeć na rynek zarówno w wymiarze regionalnym, jak i globalnym. Ilość danych i szybkość ich przepływu budzi niepewność- podkreśla dyrektor Henryk Czapla.

Szkolenia z cyklu Dzień dobry Biznes zostały objęte patronatem naszego dziennika.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wojna na Ukrainie to wyzwanie dla całej branży IT, opinia eksperta

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie