Nowy biurowiec powstanie na ul. Leszczyńskiego w miejscu starego. Wydziały Urzędu Miasta przeniosą się na Czechowską

Artur Jurkowski, Małgorzata Genca
Przeprowadzka Wydz. Komunikacji? Najważniejsze, aby kolejki były krótsze - mówi Artur Bednarczyk
Przeprowadzka Wydz. Komunikacji? Najważniejsze, aby kolejki były krótsze - mówi Artur Bednarczyk Małgorzata Genca
Biurowiec przy Leszczyńskiego jest za ciasny dla urzędników. Ratusz będzie w jego miejsce budował nowy. A to wymaga wyprowadzenia z Leszczyńskiego pracujących tam urzędników. Na pierwszy ogień idzie Wydział Komunikacji.

- Jesienią przeniesiemy Wydział Komunikacji do nowego budynku przy ulicy Czechowskiej. Obsługa mieszkańców będzie lepsza i szybsza - informuje na Facebooku Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. To początek operacji pod nazwą „budowa biurowca przy Leszczyńskiego”.

Bo jest za ciasno
- W pierwszej kolejności do wynajętych pomieszczeń będzie przeniesiony Wydział Komunikacji, a następnie Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Spraw Administracyjnych i Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - zapowiada Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Dlaczego jako pierwszy zostanie przeniesiony Wydział Komunikacji? - Bo obsługuje największą liczbę klientów w pomieszczeniach niedostosowanych do takiej obsługi, posiada duże zasoby archiwalne wykorzystywane w pracy bieżącej - wyjaśnia Krzyżanowska. I precyzuje: - Dziennie do Wydziału Komunikacji zgłasza się nawet do 700 klientów. Usytuowanie pomieszczeń, ich wielkość oraz stan techniczny obiektu uniemożliwia przygotowanie odpowiednich sal obsługi klientów, poczekalni oraz miejsc socjalno-sanitarnych. W okresie jesiennym klienci muszą oczekiwać przed budynkiem na rozpoczęcie pracy urzędu.

Przeprowadzka na Czechowską
Wydz. Komunikacji przeniesie się na ul. Czechowską 19 a. Ratusz wynajął tam pomieszczenia w biurowcu, którego właścicielem jest spółka Nieruchomości Lalak Propertis.

Chodzi o 2060 metrów kwadratowych biur. Umowa opiewa na 10 lat. Za metr kwadratowy biura ratusz będzie płacił 49 zł (brutto). Miesięcznie da to łącznie prawie 101 tys. zł. Do tego dochodzi 22,3 tys. zł opłaty zryczałtowanej m.in. za wodę, ogrzewanie.

- Będzie 15 stanowisk do załatwiania spraw związanych z rejestracją pojazdów, a teraz w ciasnych pomieszczeniach przy ul. Leszczyńskiego jest pięć - wyjaśnia Żuk.

- Do dyspozycji urzędu w ramach czynszu jest wydzielonych 30 miejsc postojowych - wskazuje Krzyżanowska.

Magistrat obecnie mieści się w 27 lokalizacjach na terenie Lublina, z czego 15 to wynajmowane budynki. Za wynajem ratusz płaci ponad 3 mln zł rocznie.

Biurowiec za 23 mln zł
Nowy biurowiec przy Leszczyńskiego ma być dwa razy większy od obecnego. - Powierzchnia zwiększy się z 2,5 tys. m kw. do 4,6 tys. m kw. - wylicza Tadeusz Dziuba, dyrektor Wydz. Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta Lublin.

Budynek, podobnie jak obecny obiekt, będzie się składał z dwóch segmentów o różnej wysokości. Od strony Leszczyńskiego ma mieć trzy piętra, część znajdująca się w głębi ma być dwa razy wyższa (sześć pięter).

- W 2019 roku chcemy mieć w rękach projekt wykonawczy. Wówczas ogłosimy przetarg na realizację prac. Powinny zostać wykonane w ciągu dwóch i pół roku - informuje Taduusz Dziuba.

Ratusz szacuje koszt inwestycji na 23 mln zł. - Przy obecnych cenach robocizny i materiałów - zastrzega Dziuba.


Zobacz także: Wnętrza nowego przedszkola przy ulicy Zelwerowicza

Wideo

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PodPiS

Rzeczywiście... W pelni zgadzam się... średnio rozgarnięty.

G
Gość

z prywatnej agencji PR, która bierze konkretną kasę za wybielanie blamaży korporacyjnej kukiełki, która zasiada obecnie na tronie Koziego Grodu. Z reguły "pracują" w godzinach 10.00-24.00 7 dni w tygodniu, czyli prawdopodobnie na 2 zmiany. Kto płaci rachunki? Albo POkemony z funduszy wyborczych, albo po prostu zainteresowani reelekcją swojej marionetki cwaniaki z byznesu pod rubryką "reklama i reprezentacja".

G
Gość

zajmą auta bonzów z wydziału komunikacji.

p
przypadkiem z tragarzami

Jak i również mają dewelocfaniaki. Tak się "szczęśliwie" złożyło, że akurat przy Czechowskiej była akurat wolna POwierzchnia w ilości, której właśnie POtrzebował urząd. Wszystko się tak fajnie zazębia.

m
mietek

A kto inny miał mieć taki budynek? Deweloperzy budują a potem sprzedają lub wynajmują. Spodziewałeś się, że piekarnia wyskoczy z takim biurowcem a może szpital?

w
wp

I patrz akurat deweloper obok urzedu ma idealnie taki budynek na wynajem i to w dodatku wolny jakby specjalnie czekal na wynajecie dla UM. Co za fart.

t
to chyba jakiś ponury żart

"Ratusz wymaga budynku bez barier dla niepełnosprawnych, z instalacją antywłamaniową i parkingami. Toalety muszą być przygotowane na przyjęcie tysiąca osób dziennie. Urząd chce ponadto, by w budynku były pomieszczenia, nie mniejsze niż 200 mkw., nadające się na archiwum zakładowe i składnicę akt, o odpowiednio wytrzymałym stropie, poza terenem zalewowym."

j
ja

Ja jako srednio rozgarniety obywatel nie sprzedawal bym szkoly na Spokojnej 10 tylko wyremontowal za kilka mln zl, wtedy przeniosl bym tam urzednikow a po zakonczeniu budowy biurowca sprzedal wyremontowany budynek duzo drozej i remont by sie zwrocil chocby na 0, budynek ten i tak musi byc wyremontowany bo jest pod ochrona. Tym prostym sposobem w kasie miasta zostalo by 10 mln zl pieniedzy podatnikow wyrzucone teraz na wynajem. Ale ja jestem prosty czlowiek a miastem rzadza doktory to moge sie mylic.

P
POsiedzę z wami i POpiszę

Przepraszam, że tak spamuję ale jestem trollem i za to mi płacą. POtrzebują POd każdym artykułem dodać odPOwiednią liczbę hejterskich, antyżykowych, wpisów, bo jeśli tego nie zrobię, to centrala mi nie zapłaci. Moje wpisy łatwo rozPOznać, zbitkę liter "po" zawsze piszę z wielkich liter, żeby centrala mogła łatwo rozPOznać ile konkretnie komentarzy dodałem.

P
POczekamy, zobaczymy

do końca kadencji POzostało jeszcze trochę czasu - musimy chwilkę POmyśleć, jakie Wydziały tam wepchnąć i POd jakim pretektsem. Może na POczątek Budowlany i Planowania, żeby Państwo developerzy nie musieli tłoczyć się z plebsem, odbierając zamówione zmiany planów zagosPOdarowana.

P
POlityka faktów dokonanych

podejmowane są pod sam koniec kadencji? Żeby POdrzucić kukułcze jajo następcom?

G
Gość

POżegnalne prezenty?

G
Gość

Jedyne co widzę na tym forum to dziesiątki pisanych na zamówienie, antyżukowych wpisów.

e
endrju bgcki

Felin optymalny.

x
xyz

Znowu pojawił się na forum etatowy pracownik ratusza który przez 8h dodaje setki lajków do niewygodnych postów. Przy okazji wyzywa wszystkich od troli Pisowskich i dodaje aż mdłe od wazeliny wpisy mające zafałszować rzeczywistość.

Dodaj ogłoszenie