Nowy odcinek Trasy Zielonej jeszcze w tym roku?

Artur Jurkowski
Jeszcze w tym roku mogą ruszyć roboty przy przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca '80 oraz ul. Muzycznej.
Jeszcze w tym roku mogą ruszyć roboty przy przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca '80 oraz ul. Muzycznej. Jacek Babicz/Archiwum
Jeszcze w tym roku mogą ruszyć roboty przy przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca '80 oraz ul. Muzycznej. Koszt inwestycji jest szacowany na 113,5 mln zł.

Budowa nowego odcinka Trasy Zielonej, która zlikwiduje tzw. saksofon przy wjeździe z Lubelskiego Lipca '80 w ul. Młyńską ma kosztować 42 mln zł. Powstanie fragmentu ul. Muzycznej od budowanego stadionu do skrzyżowania ul. Głębokiej, Nadbystrzyckiej, Narutowicza - 71,5 mln zł.

Radni na marcowej sesji będą debatować nad projektem uchwały w sprawie zabezpieczenia pieniędzy na budowę tych dróg. Ratusz chce, by inwestycje zostały w 85 proc. sfinansowane z funduszy unijnych. Chodzi o program Rozwój Polski Wschodniej.

- Do 17 marca mamy dostarczyć komplet dokumentów niezbędnych do otrzymania dofinansowania. Czy otrzymamy pieniądze unijne powinno okazać się na przełomie marca i kwietnia - mówił Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Obie inwestycje miałyby być wykonane w latach 2014-15.

Nowe drogi będą stanowiły dojazd do stadionu budowanego przy ul. Krochmalnej oraz nowego metropolitalnego dworca autobusowego, który jest planowany przy ul. Dworcowej.

Codziennie rano najświeższe informacje z Lubelszczyzny prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Josef

Nie inetresują nas liczby ti.ilość wydanych pieniędzy ,bo to skłania do myślenia ile władza może schować do kieszeni.Intresują nas zadania inwestycyjne i organizacyjne.I tak:tunel pod Racławickimi,/planowany jeszcze w latach 70-tych/,widukt nad Głeboką i wiadukt na 3-go Maja z 1000 lecia.Następnie likwidacja dwuwładzy na szczeblu wojewódzkim.To są sprawy tak oczywiste do realizacji i bezdyskusyjne jak mycie zębów z rana.Wyjaśniać tego nie ma potrzeby!!!

.

Inwestycja opisywana przez Kurier to połączenie al Unii Lubelskiej (a więc z kierunku Witosa i Unickiej oraz Spółdzielczości Pracy) z Czubami i LSM oraz z Al Krasnicka. To nie są "drozki" a ważny szlak komunikacyjny pozwalający na łączenie dzielnic i odciazajacy trasę prowadzona przez Sowinskiego i Filaretow oraz Sikorskiego. Zuk czekał na możliwość uzyskania środków EU (Premier Bieńkowska przesuwa mu środki zaoszczędzone na drogi w Programie Rozwoj Polski Wschodniej) i teraz przygotowuje sie do przetargu. PIS jak zwykle atakuje Żuka poslugujac sie nieprawdziwymi informacjami. Czytając te stale ataki na Prezydenta Żuka chce sie sformułować pytanie: Co PIS zrobił czy tez robi dobrego dla mieszkańców Lublina, skoro głosuje przeciwko wszystkim inwestycjom, w tym przeciwko budowie dróg i wszystko krytykuje

J
JULA

Zakpił sobie z wyborców i tak jak staliśmy w gigantycznych korkach ciągnacych sie od Czechowa do Racławickich tak będziemy stali. Panu prezydentowi zachciało się budować dróżki do stadionu ?

j
jur

Nowa ul. Muzyczna łącząca Głęboką z Krochmalną to oddech dla Al. Piłsudskiego. Bez tej nowej ulicy miastu grozi totalna blokada komunikacyjna.

m
menel z tatar

panie żuku a głosy z tatar i łęczyńskiej nie będą potrzebne ,żeby dalej budować niepotrzebne stadiony i ulice .

O
Ość

Niedawno był artykulik o tym, że faktycznie Trasa zielona ma być rozbudowywana (budowana?), nawet ma być wiadukt nad ul. Dworcową (ale od strony parku, nie dworca kolejowego patrząc z Młyńskiej) - a o "saksofonie" było tyle: mieszkańcy muszą jeszcze poczekać na jego likwidację, bo NA RAZIE trasa Zielona połączona z Lubelskiego Lipca (i Krochmalną) - nie będzie. Bo GŁÓWNIE (tu już mój komentarz) chodzi o to, aby dojazd do STADIONU (przynajmniej w jego bezpośredniej bliskości) był... ŁADNY, a nie o połączenie Trasy Zielonej z Lubelskiego Lipca... tak samo nie o pełne połączenie tej trasy z Krochmalną - owszem, ma być, ale tylko jako dojazd z Krochmalnej do stadionu. Przyznam, naszły mnie wtedy spore wątpliwości - jaki jest sens budowania tak okrojonego odcinka Trasy Zielonej? Tym bardziej, że połączenie jej z Muzyczną, z uwagi potrzebę budowania mostu przez Bystrzycę - ma nastąpić w późniejszym (bliżej nie określonym) terminie - warunkiem jest uzyskanie funduszy...
Dalej się zastanawiam, dlaczego tak ta Muzyczna jest preferowana - wszak jest nieco dalej całkiem porządny i raczej mało obciążony odcinek Zana. JUŻ GOTOWY. W przypadku Muzycznej następnym logicznym i KONIECZNYM krokiem będzie przecież przebudowa skrzyżowania Narutowicza/Muzyczna/Nadbystrzycka/Głęboka - a co za tym - od razu przebudowa skrzyżowania Głęboka/Filaretów/SOWIŃSKIEGO no i samej ulicy Głębokiej, inaczej Głęboka stanie w gigantycznym korku od Narutowicza do Filaretów. Sowińskiego już stoi... także poszerzenie Nadbystrzyckiej na odcinku od Narutowicza do Zana - jeżeli przy okazji już ma być(?) usprawniony ruch północ - południe. Jeżeli... Ale coś ten kierunek jest mocno niechętnie widziany przez nasze władze, bo połączeń wschód-zachód przybywa, przynajmniej w planach, a tu - nic. A przecież Lublin, jak na razie - rozbudowuje się w kierunkach północnym i południowym i sprawne, czyli szybkie połączenie np. Czechów - Czuby (i dalej) staje się już palącą potrzebą, tak jak połączenie Spółdzielczości Pracy z Kunickiego i dalej... i choć o poszerzeniu Kunickiego (od Tunelu do Lotników) już trudno mówić, jako że ten kawałek jest zablokowany zabudową, można by jednak pokusić się o ponowną zmianę organizacji ruchu na tym odcinku: zlikwidować te upiorne wysepki, zaskakujące zwężenia i trochę okroić chodniki - o ile przejazd pod Tunelem w końcu będzie zrobiony... Tak, Kunickiego na tym kawałku jest "niereformowalna".
Już nie wspomnę o koszmarnej Al. Kraśnickiej. Na niej jednak można zrobić sporo więcej, bo i miejsca jest więcej.

k
korektor

On zawsze tak pisze, nie wiadomo o czym i nie wiadomo jak. Ale pisze, pisze ...

L
Lublinianin

Być może pisał to ten Armeńczyk.

K
Kurier Lubelski

Nasz błąd, przepraszamy i poprawiamy. Dziękujemy za czujność.
Redakcja.

G
Gość

W roku wyborczym nie ma rzeczy niemożliwych.

Czy coś było albo jest lub nie ma i nigdy nie było jest całkowicie nieistotne, bo byle było o czym pisać, że będzie.

P
Piotr

Czy marszałek myśli ? z jednej strony trasa zielona a od stromy zachodniej nowe połaczenie do s 17 to paranoja zwikszy się automaczynie ruch a połcząenia Lublina pólnoc południe nie ma i nie będzie !!!!. modernizacje wpłyną boleśnie na przeciążenie tego odcinka . To będzie katastrofa komunikacyjna sródmieścia!!!!!! ktoś obiecywał coś z czego się nie wywiązał???

b
były czytelnik

Redaktorku, autorze tych wypocin: idź Pan w plener, pojedź Pan do Urzędu Miasta Lublin i do Zarządu Dróg i Mostów. Przestań Pan pisać głupoty i wprowadzać ludzi w błąd.
Cytat: "saksofon przy wjeździe z Lubelskiego Lipca '80 w ul. Muzyczną" nie istnieje !!!!!! Ulica Muzyczna jest całkiem gdzie indziej, aniżeli Panu się wydaje.
Co na to koleżanki i koledzy z redakcji ?

M
McKenzie

To jest akurat pozytywna informacja, proszę się natomiast zainteresować (do redakcji) czy to prawda że Dragados wnioskuje kolejny raz o przesunięcie terminu na koniec roku oddania 2 odcinków obwodnicy a i to z tego co wiem jest wersją optymistyczną. Tym razem chyba na pogodę zwalić nie można

a
asd

fajne zdjecie, szkoda ze ni jak ma sie do wypocin redaktorka- rownie dobrze mozna bylo zapodac zdjecie asfaltu i podpisac ze to Lubelskiego Lipca'80 :)

o
ojoj

"Budowa nowego odcinka Trasy Zielonej, która zlikwiduje tzw. saksofon przy wjeździe z Lubelskiego Lipca '80 w ul. Muzyczną "
Jak można likwidować wjazd którego nigdy nie było....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3