Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy pojazd fabryki honkera

Barbara Majewska
Ambasador Tunezji Béchir Chebaane podczas piątkowej przejażdżki honkerem
Ambasador Tunezji Béchir Chebaane podczas piątkowej przejażdżki honkerem Jacek Babicz
Ambasador Tunezji Béchir Chebaane podczas piątkowej wizyty w Lublinie odwiedził fabrykę honkera. Nie ukrywał, że liczy na współpracę z producentem tych samochodów - spółką DZT Tymińscy. To byłaby ogromna szansa dla fabryki, która straciła ostatnio najważniejszego klienta - polskie Ministerstwo Obrony Narodowej.

- W naszym kraju istnieje dużo zakładów, które produkują podzespoły do takich aut. Widzę w tej dziedzienie duże możliwości współpracy z lubelską fabryką i o taką współpracę będę zabiegał w Tunezji - podkreślał w piątek Béchir Chebaane.

DZT od dawna próbuje znaleźć partnera w krajach arabskich. - Mamy w tych rejonach swojego przedstawiciela. Szukamy kraju, gdzie moglibyśmy uruchomić montownię samochodów - przyznaje Zbigniew Tymiński, prezes DZT.

W przyszłym tygodniu do fabryki przy ul. Mełgiewskiej ma przyjechać z rewizytą producent amerykańskiego "cywilnego" hummera. Rozmowy, które trwają już kilka miesięcy, mogą przynieść niemałe korzyści lubelskiej spółce w postaci stworzenia wspólnej, nowej konstrukcji auta terenowego, wymiany doświadczeń albo współpracy w zakresie pozyskiwania nowych rynków zbytu.

Samochód będzie następcą produkowanego tu przed laty lublina

Jak udało nam się ustalić, DZT chce wejść na rynek z zupełnie nowym produktem. Będzie to następca produkowanych tu już wsześniej aut dostawczych. Jak teraz będzie wyglądało nowe auto? Tego dowiemy się w maju, na oficjalnej prezentacji.

- Na razie nie chcemy zdradzać wszystkich szczegółów, łącznie z nazwą nowego samochodu. Niech pozostanie to tajemnicą do maja - uciął Kazimierz Rogala, dyrektor handlowy DZT.

Jeszcze w tym roku spółka chce także ruszyć ze sprzedażą "cywilnych" honkerów. Trwają już prace nad uzyskaniem homologacji, która umożliwi sprzedaż pojazdów innym użytkownikom niż wojskowi. Auto wymaga pewnych zmian, głównie w celu zapewnienia normy emisji spalin Euro 4.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski