18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

reklama

Nowy sternik na pokładzie ratusza

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Krzysztof Żuk.
Krzysztof Żuk. Fot. Jacek Babicz
Z Krzysztofem Żukiem, nowo mianowanym zastępcą prezydenta Lublina, o rozwoju miasta rozmawia Artur Jurkowski.

Dlaczego wrócił Pan do Lublina?

Bo mam wiedzę oraz doświadczenie i prezydent Adam Wasilewski chce je wykorzystać. M.in. przy realizacji paru interesujących projektów, które chce realizować Lublin.

Jakich?

Na pierwszym miejscu stawiam na Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego...

Nazwa tyleż długa, co mało mówiąca: co tak naprawdę oznacza?

Chodzi m.in. o kupno nowego taboru dla MPK, budowę nowych linii trolejbusowych, przebudowę skrzyżowań, powstanie nowych dróg. Łączna wartość projektu sięga pół miliarda złotych. Niestety, miasto sobie z nim nie poradzi, trzeba go przebudować.

Czyli dokonać cięć, ograniczyć wielkość?

Raczej zracjonalizować. Poza tym stopień zaawansowania realizacji projektu jest zbyt mały. To rezultat słabej koordynacji m.in. między wydziałami ratusza. Potrzebne jest przyśpieszenie, bo ten projekt przesądzi o standardzie przewozów pasażerskich i drożności systemu komunikacyjnego w Lublinie. M.in. obejmuje budowę ul. Muzycznej wraz z mostem na Bystrzycy.

Przedłużenie ul. Muzycznej utknęło w martwym punkcie. Tym samym plany budowy np. stadionu czy nowego dworca autobusowego przy ul. Krochmalnej można włożyć między bajki. Bez ul. Muzycznej, czy szerzej Trasy Zielonej, rejon wokół Krochmalnej jest zamknięty dla inwestorów. Z centrum nie da się tam po prostu dojechać.

Tak, ale budowa Muzycznej wymusza przebudowę ul. Głębokiej i w konsekwencji skrzyżowania Głębokiej z Sowińskiego. Finansowanie tych inwestycji nie zostało uwzględnione w planach budżetowych Lublina.

A co z tunelem pod Alejami Racławickimi?

Nie powstanie. Jego budowa jest nieracjonalna. Priorytetem są drogi do przyszłej obwodnicy miasta.

Na które nie ma pieniędzy. Skąd magistrat weźmie np. ponad 200 mln zł na budowę przedłużenia al. Solidarności do węzła Dąbrowica?

Musimy pozyskać je z funduszy europejskich. Na razie mamy obiecane 40 mln zł. Al. Solidarności to wjazd do Lublina z obwodnicy, potrzebujemy też wyjazdu, czyli ul. Mełgiewskiej, która jednocześnie będzie połączeniem z przyszłym lotniskiem.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3