Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy termin oddania do użytku trasy ekspresowej łączącej węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem w Puławach

jaxa
30 kwietnia miał być ostatnim dniem prac przy budowie trasy ekspresowej łączącej węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem w Puławach. Miał, bo prace się nie skończą. Potrwają jeszcze ponad trzy miesiące.

- Termin zakończenia inwestycji został wydłużony o 99 dni – poinformował w piątek Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Skąd to opóźnienie? – Przesunięcie terminu oddania inwestycji do ruchu związane jest z rozszerzeniem zakresu praca archeologicznych co uniemożliwiło wykonawcy planowe prowadzenie praca – tłumaczył Nalewajko. I precyzował: - Początkowo przebadanych miało być 486 arów, czyli prawie pięć hektarów powierzchni. Ostatecznie prace archeologiczne objęły 662 ary. Znaleziono około pięciu tysięcy fragmentów ceramiki , około tysiąca zabytków krzemiennych i 561 zabytków z I i II wojny światowej.

Dla kierowców kluczowym pytaniem jest kiedy skorzystają z trasy? - W wakacje – zapowiedział Nalewajko.

A precyzyjniej? – Kierowcy będą mogli z niej korzystać przez dobrą część wakacji – stwierdził Krzysztof Waśko, dyrektor kontraktu z firmy Energopol Szczecin.

Nieoficjalnie mówi się, że drogowcy chcą ukończyć prace na ciągu głównym trasy do końca czerwca. Nie znaczy to jednak, że kierowcy od razu na nią wjadą. Przed jej otwarciem droga musi przejść odbiory techniczne. To potrwa co najmniej trzy tygodnie (maksymalnie może to pochłonąć 54 dni). To oznaczałoby, że najwcześniej kierowcy wjadą na ekspresówkę w trzeciej dekadzie lipca.

- Do ułożenia mamy ok. 13 tysięcy ton asfaltu. Czy to dużo? W przypadku warstwy ścieralnej jesteśmy w stanie ułożyć dziennie 800 – 1200 ton – wyliczał Waśko. I dodawał: - Później skoncentrujemy się na pracach wykończeniowych m.in. związanych z wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego.

GDDKiA oceniała, że prace zostały wykonane w 90 proc. – Codziennie na budowie jest ok. 200 osób – twierdzi Waśko.

Inwestycja obejmuje budowę 10,5 km nowej ekspresówki. Niezbędne było też poszerzenie o drugą jezdnię 1,3 kilometra drogi łączącej się bezpośrednio z przeprawą przez Wisłę. Powstaną m.in. trzy węzły: Końskowola, Puławy - Wschód (dawnej Michałówka) oraz Azoty. Wybudowano jedno przejście dla zwierząt nad ekspresówką oraz cztery pod drogą szybkiego ruchu.

Koszt budowy to 233 mln zł. Przy czym nie jest to całość wydatków na powstanie trasy. Do tego trzeba jeszcze doliczyć ok. 90 mln zł na opracowanie dokumentacji, odszkodowania wypłacone za przejęte nieruchomości, nadzór budowlany. Łączny koszt inwestycji sięgnie tym samym ok. 323 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski