reklama

Obwodnica Chodla: Mota Engil ma 11 miesięcy na zbudowanie 5-kilometrowej drogi

Agnieszka CiekotZaktualizowano 
Mieszkańcy Chodla liczą, że wraz z powstaniem obwodnicy ruch samochodów w centrum miasteczka będzie mniejszy  <br>
Mieszkańcy Chodla liczą, że wraz z powstaniem obwodnicy ruch samochodów w centrum miasteczka będzie mniejszy Agnieszka Ciekot
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie podpisał umowę z firmą Mota Engil, która ma wybudować obwodnicę Chodla. Prace mają ruszyć jeszcze w styczniu i muszą skończyć się w tym roku. W przeciwnym wypadku grozi nam utrata unijnego dofinansowania.

- Być może w przyszłym tygodniu nastąpi przekazanie placu budowy i zaczną się prace przygotowawcze - informuje Andrzej Gwozda, dyrektor ZDW.

Mota Engil zadeklarowała, że 5-kilometrową obwodnicę Chodla wybuduje do końca tego roku. Za jej wykonanie weźmie 62,5 mln zł. To o 4 mln mniej od kwoty, jakiej początkowo żądała firma Doren. Choć warszawska spółka wygrała pierwszy przetarg, to szybko doszło do zerwania z nią kontraktu. Wszystko przez problemy ze znalezieniem podwykonawców i ociąganie z rozpoczęciem prac.

Sztandarowa inwestycja województwa lubelskiego, jaką jest przebudowa 50-kilometrowego odcinka drogi 747 z Konopnicy do Kamienia, ma być oddana pod koniec tego roku. I choć czas nieubłaganie płynie, to szef ZDW spokojny jest o dotrzymanie terminów. - Na obwodnicy Bełżyc wykonane jest ponad 34 procent prac, za tyle zapłaciliśmy już. Natomiast na obwodnicy Opola Lubelskiego roboty są na półmetku - wylicza dyr. Gwozda.

Tu aktualnie nic się nie dzieje, bo drogowcy nie mogą wjechać ciężkim sprzętem na rozmoknięty grunt. - I to jest w tym momencie dla nas największy problem. Czekamy aż ziemia zmarznie, wówczas będziemy mogli kontynuować roboty - mówi szef ZDW. I dodaje: - Brakuje jeszcze 500 metrów nasypu, aby położyć warstwę wiążącą, na całości ułożyć warstwę ścieralną i zakończyć inwestycję - przyznaje.

W Bełżycach z 4,5 km do zrobienia został kilometr podbudowy.

Prace trwają nie tylko na obwodnicach. Z czterech odcinków 747, które prowadzić będą do mostu w Kamieniu, jeden jest już gotowy. To 7 km drogi, która połączy obwodnice Bełżyc i Chodla. Dwa kolejne odcinki (Chodel-Baba i Elżbieta-Kamień) są wykonane w przeszło 30 proc.

W dalszym ciągu nic się nie dzieje na odcinku od Konopnicy do Bełżyc. Tu też ZDW musiał szukać w nowego wykonawcy, po tym jak w sierpniu zerwał umowę z firmą HydroGeo, powiązaną z Doren. Ten odcinek zrobi Budimex. ZDW zapowiada, że umowa zostanie podpisana jeszcze w styczniu.

Codziennie rano najświeższe informacje z Lubelszczyzny prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 36

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
serfujący mieszkaniec

projekty i wytyczne masz kolego do wglądu na necie i i inne dane do projektu

A
Anons

I co siadło ci ?
Byłem i nic nie widzę

G
Gość

Zakładam że były jakieś projekty, wytyczne według których to robili pytnie czy dobrze zrobili i czy tak było w Projekcie szkoda że jakoś temat z nasypem nie zainteresował Pani Redaktor dziennikarzy może wtedy dowiedzielibyśmy się więcej tak jak na Ciemiędze. Kto pokryje koszty naprawy jak osiadać będzie i osiądzie po zimie na nowej obwodnicy i już będą naprawy Projektant chyba rwie włosy z głowy. Ciekawe kiedy położą asfalt na nasypie bo już w nocy jest -5 a w dzień do - 2 ciekawe na ścieżkach już kładą czy można układać w takich warunkach?
Pani Redaktor

s
sasiad

Ludzie,kazdy kto tu mieszka to widział jakie bylo bagno przy stawie, jak sie bloto zasypie piaskiem to technologia jest dobra ? Najezdzamy na mote a to pewnie projektanci wymyslili takie rozwiazanie a zarzad drog to kupil, wiec ma, ja pod kostke bloto wykopywalem a co dopiero pod droge

R
Robercik

Widzisz ja o jednym a ty o drugim i drążenie kto winien.
S 17 sprawa w toku jeszcze nie wiadomo ale chwała im za to że nie ugieli się pod presją polityczną, wyborami itp i zastanowili się i postanowili najpierw naprawić żeby było dobrze i bezpiecznie a kto winien rozstrzygnie sąd.
Koszty pieniądze niewątpliwie wystąpią bo jak się nie działa na bieżąco to koszty rosną ale przecież najważniejsza jest budowa i dobrze wykonane prace bo przecież Drogi Wojewódzkie zamówiły dobrze wykonaną drogę bez taaaakich wad itp ich nic nie powinno obchodzić ma być dobrze i koniec za to wszyscy płacimy.
Nie napisałem że jesteś pusty, zakładam że to jakiś kompleks?
A tych wywodów z ścieralną nie rozumiem i w dodatku nie pisz że ktoś coś uważa jak tak nie jest.Nikogo nie promuje nawet nie miałem tego na myśli zresztą uważam że jest problem z osiadaniem i za pomocą prostego kawału podałem przykład niestety nie zrozumiełeś mówi się trudno a o moim świecie nie pisz jak nie wiesz a do tego Putin z ludzikami - zobacz na czym kończy się rozmowa z tobą jak porusza się problem.....
Czy jakbyś kupił sobie taką drogę to chciałbyś żeby osiadała, i jeszcze zapłacilbyś firmie? Jakbyś dał kasę profesjonalnej firmie żeby kupiła super nowy samochód a dostałbyś samochód który byłby z wadami rysami i usterkami i zapłaciłbyś za nowy jak z salonu?Co byś zrobił z firmą i gościem któremu dałbyś kasę?
Dla mnie odpowiedź jest jasna.

A
Anons

Chyba sam nie wierzysz co piszesz (jeśli z ciebie taki zorientowany) - odpowiedz kto jest winny że przesunięto o rok oddanie S-17: wykonawca, zamawiający, czy projektant - możesz odpowiedzieć, chyba że nadal nikt? Wykonawca to poprawił za darmo? Wątpię.
Ja to widzę tak - nikt na tym świecie nie pracuje za darmo i ty też a więc jeśli napędzasz na tym forum aby kupili ekspertyzę która poza kosztami nic nie wniesie bo ci co budują i projektowali też wiedzą co zrobić to powiem tak - komu chcesz dowalić albo komu chcesz dać zarobić - wykonawcy czy innemu projektantowi
Pytania na temat tego odcinka s17 jeszcze mógłbym wiele dodać ale szkoda słów ( np. kiedy dowiedzieli się że osiada - dopiero jak konstrukcję zrobili - skoro wiesz o tym bo piszesz to czemu już wtedy nie było komu decyzji podjąć)
Co do tego kto jest pusty - mądrzysz się o osiadaniu a uważasz że przepust może osiąść 10 cm i wg projektu jest ok. czyli będzie to w porządku (tak na marginesie ścieralna pewnie tam ma 3,5 lub 4cm)
Jeśli chcesz być w czymś dobry to to przeanalizuj problem, coś sam wybuduj ale takiego co cie nie przerośnie, a na wpisy na forum z nazwiskami ludzi opisanych na innych stronach i może właśnie już śliniących się nad tym tematem nie musisz promować (tym bardziej jeśli tam był od początku i zezwolił na kontynuację robót).
Nie będę też już dodawał o tych awansach lub ofiarach czy nagrywaniu - żyjesz w świecie którego nie ma - nikogo to zwykłego nie obchodzi o czym piszesz bo to jest jak z tymi zielonymi ludzikami których Putin przecież nie wysłał - chcesz na tym zarobić lub dać zarobić komuś który ci coś skapnie.

R
Robercik

O rozebraniu nasypu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała w kwietniu. Powód - osiadał bardziej, niż to przewidywali projektanci. Zrobiony już asfalt w tym miejscu się obniżył. - Największe osiadanie, do 26 cm, było na jednym z przepustów. A zakłada się, że powinno to być maksymalnie 10 cm - mówi Łukasz Filin, inspektor nadzoru z firmy Aecom. - Gdyby w takim stanie puszczono tędy ruch, przepust mógłby ulec zniszczeniu, a to groziłoby katastrofą - mówił Filin.
Czy miałbyś odwagę powiedzieć ludziom którzy według mnie podjeli dobrą decyzję nie patrząc na wybory i naciski podjeli dobrą decyzję że będą budować wjazdy?I że droga to nie wieżowiec?
Różnica między jak to nazywasz inżynierami z Koziej Wólki polega na tym że oni zwracają uwagę na problem, coś co niepokoi wiele osób a ty Chcesz dowiedzieć się kto jest kto chcesz komuś dowalić za to że chce się dowiedzieć?
Wpisy twoje są puste i ciągłe pytanie kto ty jestes i co robisz.
To tak jak z aferą podsłuchową nie drąży się tematu i nie patrzy czy tak było jak mówili tylko złapmy tych którzy nagrywali.A zapłaciliśmy za to my wszyscy a winni dostali awanse i nagrody i jaka afera o co chodzi? I tu może być podobnie jak tego nie rozumiesz to trudno i dalej szkoda gadać a na koniec kawał adekwatny do twojego śledztwa Żona dotała zdjęcia na których mąż zdradza ją wali go w twarz i tłucze , ten mówi kochanie teraz musimy być razem co tam zdjęcia musimy dorwać tego drania który zrobił mi te zdjęcia. KONIEC szkoda gadać......

A
Anons

1m co tam napisz dwa lub trzy metry i tygodniowo ci wyjdzie że tam jest dziura prawie po kolana - śmiech ...
Droga to nie wierzowiec i tak łatwo nie przewróci się a skoro tyle wiesz to w nadzorze budowy pracujesz? Inspektorem czy kim?
Budowlany nadzór (jak rozumiem WNB)? A czy oni projektowali to zadanie? To wiedzą tyle ile ktoś napisał o osiadaniu?
Kozia wólka pozostanie Kozią wólka więc tacy inżynierowie budują wjazdu albo na forum się ogładzają ile to wiedzą
Co do nicków - ja piszę pod jednym a ty? No właśnie, podszyłeś się teraz pod Robercika

T
Tubylec

Mieszkańcu - zapewniam cię że asfalt ci "nie siądzie" - weź ksiąźkę o tym co siada a nie wymyślaj teorii do zjawiska jak politycy
Jeśli masz taką wiedzę o dziennikach to jesteś pracownikiem wykonawcy lub byłym który się im nie nadawał

R
Robercik

Anons pisz pod jednym nickiem nie podszywaj się pod pozostałe odpowiedzi i nie sąduj nie szpieguj nie bój się o Inżynierów z Koziej Wólki.
Co to za różnica dla mnie jako kierowcy czy osiadł nasyp czy podłoże pod nasypem pociagnęło za soba nasyp?Projekt osiadania podłoża skąd się wziął czy to coś nowego i czy było na etapie przetargu jako podstawowa dokumentacja?
Z twojego wpisu sąduje że masz wiedzę ile osiadło od początku, czy to prawda że około 1 metra nieoficjalnie a osiada do 10centymetrów tygodniowo i nikt nie potafi powiedzieć czy ustało i kiedy ustanie osiadanie?Proszę o odpowiedź dla Inżyniera z Koziej Wólki i wtedy będzie wiadomo czy to takie bezpieczne bo od pozostaje tylko Nadzór Budowlany zgadza się?
A co do porównania z krowami to niestety te krowy są wszystkie nasze bo płacimy na nie podatki i jeździmy drogami a wstyd robi sąsiad który przyprowadza krowę chorą która zakazi wszystkie wokół bo wstyd będzie nie dla sąsiada ale dla całej branży jak dziennikarze podchwycą.

M
Mieszkaniec

Wiedzę czerpie się z książek i od madrych ludzi.A dla ciebie odpowiedź jest taka z zwyklych obserwacji jedź i zobacz jakie proste są gabiony przy stawie i dlaczego warstwy asfaltu są grubsze przy stawie,dlaczego ludziom podniosły się pola i stoi na nich woda i nie mogą nawet zebrać siana i pytanie kluczowe dlaczego nie ułożyli ostatniej warstwy asfaltu?Czyżby problem ktoś się sprzeciwił może inspektor może projektant może coś wpisali w dziennik budowy.Wiesz to powiedz a nie zadawaj podchwytliwych pytań rodem z PRL-u.A najprościej Pani redaktor proszę o wizytę na budowie ciekawe czy Drogi Wojewódzkie tak chętnie opowiedzą czy sa osiadania i czy ustały i czy jest to bezpieczne jak puszczą ruch jak siadzie asfalt.

O
Okolica słucha

Interesuje mnie skąd na tym forum taka wiedza
Jeśli ktoś coś wie to proszę o pozostawienie jakiegokolwiek kontaktu
Rozumiem też że twój stołek jest nie do ruszenia i jesteś właścicielem

A
Anons

Nasyp osiada? Oj wy inżynierowie z Koziej wólki ...
Co najwyżej podłoże pod tym nasypem
A wiesz czy i ile zakłada ten projekt osiadania PODŁOŻA żeby było zachowane bezpieczeństw?
Jeśli nie to mój kowaliku kuj gdzie indziej bo z ciebie żaden inżynier a do zbiórki malin daleko
Chcesz to daj znać gdzie a cię douczę
Zresztą pewnie stanowicie jedno ciało po widać po tekście że już prawie od roku mącicie na tym forum jak zwykły "polski obywatel" - lepiej aby sąsiadowi zdechła ta druga krowa bo czemu ma mieć więcej ode mnie

R
Robercik

Zadajesz g****** pytania do Lwa.
A ty znasz projekt?
Czy układa się warstwy konstrukcyjne na nasypie który osiada?
Czy budujesz dom jak fundamenty osiadają?
Weź i zobacz co masz w tym projekcie....

G
Gość

Niestety Lew masz rację z tego co widać nie ważne jest że nasyp się zapada czy osiada wszyscy się boją o stołki i kariery dlatego co by się nie działo obwodnica musi być oddana w grudniu bo stołki chodzą a później będą się zastanawiać co z tym bublem zrobić Kamień się opóźnił dlatego jest parcie na Chodel żeby w tym roku coś pokazać.Ciekawe jak to opiszą że jest dobrze i zgłoszą do Nadzoru Budowlanego jak Nadzór odbierze no to wstyd na calego.Przydałoby się żeby zażądali ekspertyzy tak jak na Ciemiędze było i to by utarło nosa wielu dyrektorom i decydentom ciekawe jakby budowali za swoje pieniadze dopuścili by do takich fuszerek.A redaktorzy chwalą a temat na pierwszą stronę w naszych komentarzach wystarczy poczytać komentarze w naszemiasto, kurier itp niestety takich spostrzeżeń z budowy jest wiecej.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3