Obwodnica Zamościa musi jeszcze poczekać na wykonawcę

Joanna Nowicka
Przebudowa obwodnicy obejmuje 5-kilometrowy odcinek drogi od ul. 1 Maja do wylotu w kierunku Szczebrzeszyna
Przebudowa obwodnicy obejmuje 5-kilometrowy odcinek drogi od ul. 1 Maja do wylotu w kierunku Szczebrzeszyna Joanna Nowicka
Nie udało się znaleźć wykonawcy przebudowy tzw. zachodniej obwodnicy Zamościa. Do pierwszego przetargu zgłosiły się co prawda dwie firmy, ale obie zaoferowały wykonanie inwestycji dużo drożej, niż przewidziały to władze miasta.

Koperty z ofertami potencjalnych wykonawców pięciokilometrowego odcinka drogi otworzono we wtorek. Do przetargu zgłosiły się: warszawski Budimex i Strabag z Pruszkowa.

Pierwsza firma zaoferowała, że zaprojektuje i zbuduje drogę za 126 mln zł i da gwarancję na 84 miesiące. Strabag wycenił pracę wyżej - na ponad 185 mln zł. Zaproponował też krótszy, bo 60-miesięczny okres gwarancji.

Problem w tym, że miasto Zamość zarezerwowało na inwestycję 88,651 mln zł. Przetarg pozostał więc nie-rozstrzygnięty.

Co teraz? - Zostanie ogłoszony po raz drugi - zapowiada już sekretarz Urzędu Miasta w Zamościu Marcin Grabski.

Sekretarz przyznaje, że miasto bierze pod uwagę, iż w kolejnym postępowaniu kwota proponowana przez wykonawców może również przekroczyć możliwości finansowe samorządu:

- Przed ogłoszeniem przetargu przeanalizowany zostanie pogram funkcjonalno-użytkowy oraz koncepcja przebudowy pod kątem możliwości wprowadzenia zmian, które obniżą wartości inwestycji - tłumaczy sekretarz.

Drugi przetarg na tzw. zachodnią obwodnicę Zamościa zostanie ogłoszony dopiero po wykonaniu niezbędnych analiz i możliwych zmian w dokumentacji.

- Mamy nadzieję, że kolejny przetarg zakończy się wyborem wykonawcy - ma nadzieję Grabski.

Kilometry za miliony

Zachodnia obwodnica Zamościa to 5-kilometrowy odcinek od mostu na ul. 1 Maja do końca ul. Szczebrzeskiej. Ta ważna droga prowadzi m.in. do Podstrefy Ekonomicznej. Obwodnica powstała na początku lat 80. Dziś pełno tu dziur i nierówności oraz skrzyżowań, na których bardzo często dochodzi do wypadków i kolizji.

Przebudowa ma zostać w większości zrealizowana z funduszy unijnych. Na początku 2017 roku miasto otrzymało na drogę prawie 82 mln zł dofinansowania z programu Infrastruktura i Środowisko.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie odpowiadał zarówno za projekt drogi, jak i jej budowę. Firma będzie miała za zadanie zaprojektować i wybudować trzy nowe ulice, kilka bezpiecznych skrzyżowań i rond, kanalizację deszczową, chodniki, ścieżki rowerowe, wiaty przystankowe i oświetlenie.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
niki
Kolejny problem z przetargiem, urzędy miast powinny lepiej oceniać obecną sytuację w branży budowlanej i mieć gdzieś tam na uwadze większe budżety na tego typu inwestycje. Wszystkie cenny rosną, w szczególności koszty pracy oraz materiałów. No cóż, mam nadzieję, że przy kolejnym podejściu uda się wybrać wykonawcę, najbliżej byłaby mi propozycja Budimexu, no ale zobaczymy co to będzie.
o
obserwator
Kuurwa jakie dziadostwo zasciankowe!!!!!!!!!!!!!
j
jan
dajcie jeszcze większe wymagania i mniej czasu na roboty to na pewno będzie to wykonane
n
nie
Chełm nigdy nie dorastał do Zamościa. Opinia bezstronna bo nie jestem ani z Zamościa ani z Chełma.
G
GOŚĆ
ja się pytam jak to możliwe???
Dodaj ogłoszenie