Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od końca lutego z Lublina będziemy latać do Włoch. Potem może także do Niemiec

EP
- Nie chcemy przesadnie rozbudzać nadziei. Planujemy wzrost liczby pasażerów o 30 procent, a to oznacza około 270-300 tysięcy osób - mówią władze lotniska
- Nie chcemy przesadnie rozbudzać nadziei. Planujemy wzrost liczby pasażerów o 30 procent, a to oznacza około 270-300 tysięcy osób - mówią władze lotniska Jacek Babicz
Mocna czwórka - taki stopień wystawił sobie zarząd lubelskiego lotniska podsumowując pierwszy rok działalności portu. Po stronie sukcesów wymienił m.in. niedawną, ponowną certyfikację lotniska. Problemem pozostaje natomiast brak stałego przejścia granicznego i wciąż uboga siatka połączeń.

- Potraktujmy to wszystko jako bilans otwarcia - apelował Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin. - Będziemy się do niego porównywać za rok - dodał.

Lotnisko funkcjonuje od 17 grudnia 2012 roku. Do wtorku obsłużyło ponad 188 tysięcy pasażerów. Założenia były jednak bardziej ambitne. W pierwszym roku funkcjonowania port liczył na 300 tysięcy, a potem na 200 tysięcy pasażerów. To wyzwanie przechodzi więc na kolejny rok.

- Nie chcemy przesadnie rozbudzać nadziei. Planujemy wzrost liczby pasażerów o 30 procent, a to oznacza około 270-300 tysięcy osób - mówił we wtorek Dariusz Krzowski, wiceprezes portu.

Większą liczbę pasażerów mają zapewnić między innymi nowe połączenia. 28 lutego startują loty do Mediolanu (na główne lotnisko - Malpensa). W swojej ofercie umieścił je Eurolot.

W 2014 r. lotnisko chce obsłużyć około 300 tys. pasażerów. Teraz taki cel nie został osiągnięty

Bilety na loty miały się pojawić w sprzedaży już we wtorek o godz. 15. Jednak nawet późnym wieczorem rezerwacja nie była możliwa. - Trwa wgrywanie połączeń do systemu - tłumaczyła nam Karina Lisowska, rzeczniczka prasowa linii.

Ceny miały się rozpoczynać od 399 zł w obie strony. Loty mają być realizowane dwa razy w tygodniu: w piątki i niedziele. Trasę będą obsługiwać bombardiery Q400, które mogą zabrać na pokład 78 pasażerów. Lot ma trwać trzy godziny.

A co z innymi połączeniami? Zarząd lotniska przyznaje, że prowadzi rozmowy m.in. w sprawie lotów do Niemiec. Szczegółów jednak nie zdradza.

- Poczekajmy jeszcze miesiąc. Nie możemy wychodzić przed szereg. To operator jako pierwszy poinformuje o nowym połączeniu - zastrzegał prezes spółki.

Pierwszy rok lubelskiego lotniska w liczbach:

Liczba obsłużonych pasażerów: 188 369
Udział pasażerów z Ukrainy: 5 proc.
Współczynnik wypełnienia samolotów rejsowych: 81,6 proc.
Przekierowane rejsy: 16
Ilość pasażerów utraconych z powodów przekierowań: 5 tys.
Miejsca zaoferowane w samolotach do i z Lublina: 222 146
Pasażerowie rejsów business aviation: 1,1 tys.
Pasażerowie rejsów czarterowych: 6,8 tys.
Ilość zatankowanego paliwa lotniczego: 3,5 mln litrów (samoloty startujące i lądujące w Lublinie)

Samoloty nad Lubelszczyzną - czytaj nasz serwis specjalny

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski