Oni wiedzą wszystko, a nawet więcej o miejskiej komunikacji w Lublinie

Małgorzata Szlachetka
Maciej Mikulski, pasjonat lubelskiej komunikacji
Maciej Mikulski, pasjonat lubelskiej komunikacji Małgorzata Genca
Trwają zapisy do VI edycji konkursu wiedzy o lubelskiej komunikacji miejskiej. Kim są ci, dla których te testy nie mają żadnych tajemnic?

Nie wystarczy często jeździć autobusami po mieście, ale może to być pierwszy krok do wtajemniczenia.

Maciej Mikulski, wiceprezes Lubelskiego Towarzystwa Zrównoważonego Transportu i student IV roku kierunku transport, mówi, że pasjonaci komunikacji miejskiej to hermetyczne środowisko.

Wyzwania im niestraszne. - Niektórzy potrafią o godz. 4 rano być na zajezdni przy ulicy Grygowej, żeby sfotografować konkretny pojazd wyjeżdżający w trasę. I jeszcze ustawią się w takim miejscu, żeby dobrze wyglądał - opowiada Maciej Mikulski.

Najwięcej o taborze wiedzą kierowcy autobusów i trolejbusów. Warto ich znać.

Pasjonaci mają swoje specjalizacje. - Jedni wiedzą wszystko o historii, drudzy orientują się w technicznych aspektach taboru albo znają rozkłady jazdy na wyrywki - wylicza wiceprezes Lubelskiego Towarzystwa Zrównoważonego Transportu.

O jakim poziomie wtajemniczenia mówimy? Wystarczy podać przykładowe pytania z poprzedniej edycji konkursu wiedzy o lubelskiej komunikacji miejskiej: „Podaj datę skasowania biletu, jeżeli naniesiony na niego podczas kasowania cyfrowy nadruk to 1302072004” albo „Jakie przystanki końcowe, poza dworcem, miały linie A i B utworzone w 1929 roku w Lublinie?”.

Najnowsza edycja konkursu wiedzy o lubelskiej komunikacji miejskiej odbędzie się 4 grudnia w siedzibie II LO im. Zamoyskiego, początek o godz. 10.

Konkurs jest adresowany do uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i studentów do 26. roku życia.

Uczestnicy powinni wysłać zgłoszenie na adres mailowy [email protected] Nabór trwa do 1 grudnia.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
andzia
Kolejny durny pomysł ZTM-u, najpierw poskracali linie autobusowe, by ludzie kasowali drugi bilet podczas przesiadki, potem podwyższyli ceny jak w Warszawie, a teraz robią show pt. "Co jeszcze głupszego wymyślimy?"
i
i tyle
chyba ze to OWCA genderowa!
k
kierowca
a kierowcom dajcie wykonywać ich pracę i nie szpiegujcie, młode kmioty!
,
to była laska twoja!
z
ztm w ruinie
Zatrudnić pasjonatów zamiast obecnych pracowników ztm. Przecież większość urzędasów z referatu przewozów oblałaby test.
R
Radomiak
busozjeby...
.
Zapaleńcom w tym pozytywnie odjechanym temacie polecam równie ciekawy film:
"Wędrowne ptaki... Podróż do Inari"
T
Tryb Wyborczy
Pytanie finałowe:
do kogo jeździłem 11-ką w latach 2010-2014 i na którym przystanku wysiadałem?
s
ss
Artykuł jest o pasjonatach MPK, więc na zdjęciu jest nie kto inny niż prawdziwy pasjonat na tle autobusu.
j
janulla
Z tego samego powodu co 159, 158 i inne numery - KORKI!!! powodowane przez super hiper ekstra funkiel nówkę sygnalizację świetlną. A dodatkowo 160 ma bardzo źle poustalane czasy przejazdów między przystankami.
o
olo
to może wiedzą dlaczego 160 nie jeździ o czasie??????????
,
nie smuć sie wracaj ! tera so dotacje z łunii
d
dr Marco
Paszoł won!
,
ty to chyba jakiś wiejski słoik jesteś jak nie wiesz ,że w Lublinie jest Aleja Kraśnicka,a nie aleje!
d
dr Marco
Prawda/fałsz? - czy w latach była pętla trolejbusowa na rogu Al. Kraśnickich i Al. Warszawskiej mniej więcej gdzie dziś Statoil) Jeśli prawda, takie numery trajlusiów tam się zatrzymywały?
Dodaj ogłoszenie