Opóźnienia przy budowie Trasy Zielonej. Powód? Formalności

Artur Jurkowski
Koszt przedłużenia o pół kilometra ul. Lubelskiego Lipca '80 jest szacowany na 42 mln zł Małgorzata Genca
Z ponadmiesięcznym opóźnieniem poznamy firmy, które chcą budować przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca '80. Droga ma być gotowa we wrześniu 2015 r.

Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80, ma być przedłużona o pół kilometra. Chodzi o odcinek od al. Piłsudskiego do ul. Stadionowej, prowadzącej do nowej piłkarskiej areny.

W poniedziałek ratusz miał poznać oferty firm, które chcą wykonać prace. To był już drugi termin wskazany w przetargu. I okazuje się, że nie ostatni. Bo po raz kolejny został przesunięty. Powód? - Pytania ze strony potencjalnych wykonawców. Musieliśmy odpowiedzieć na około 140 wątpliwości związanych z inwestycją. To wymagało czasu, a teraz czekamy jeszcze na ewentualne uwagi do udzielonych odpowiedzi - tłumaczy Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Nowy termin składania ofert wyznaczono na 26 sierpnia. To oznacza, że inwestycja już na starcie złapała ponadmiesięczne opóźnienie. Pierwotnie oferty wykonawców miały być przedstawione do 21 lipca. - Przy czym termin zakończenia prac nie ulega zmianie. Nowa droga ma być gotowa do września 2015 roku - mówi Kieliszek.

Arteria ma mieć dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. Budowa nowego odcinka Trasy Zielonej zlikwiduje tzw. saksofon przy wjeździe z Lubelskiego Lipca '80 w Młyńską. Sama ul. Młyńska ma być w przyszłości drogą ślepą - powstanie tam około 40 miejsc parkingowych.

Wzdłuż nowej trasy pojawią się chodniki i ścieżka rowerowa. Ma być też tam wybudowana trakcja trolejbusowa. - Powstanie również wiadukt o długości około 60 m, przez który Trasa Zielona będzie przebiegała nad ul. Dworcową - opisywał Kieliszek.
Budowa nowej drogi będzie wymagała przeprowadzenia wyburzeń blisko 23 obiektów. Drogowcy będą musieli też wyciąć 274 drzewa. - W tym roku roboty będą związane głównie z przygotowaniem terenu pod budowę nowej drogi. Zasadnicze prace branży drogowej rozpoczną się od 2015 r. - zapowiedział Kieliszek.

Przetarg to nie jedyny "poślizg" związany z Trasą Zieloną. Kolejny dotyczy pieniędzy. Na początku lipca ratusz miał podpisać umowę na dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. Nie została jednak podpisana. I dalej nie wiadomo, na jakie wsparcie może liczyć Lublin. - Trwa ocena formalna wniosku. Umowę powinniśmy podpisać w najbliższym czasie, ale nie jestem w stanie sprecyzować kiedy - stwierdziła Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
galicyjski chlop polski

Tyle tutaj wazeliniarzy , że nie pomieści ich urzedniczy tyłek. Każdy stara się przypodobać Najjaśniejszemu , by mieć szansę w wyścigach do korytka, które niedługo się rozpoczną. Za 500m drogi 42 miliony złotych to całkiem niezły wynik. W Austrii wybudowano by jeszcze za te pieniądze jakiś austradowy tunel. U Nas te 500m drogi doprowadzi do cud stadionu. dalej cisza. Przedłużenie Krańcowej do Wrotkowskiej rozwiązywało by jakieś problemy. Zrobienie tunelu pod al Racławickimi i estakad nad ul Głęboką w kierunku polnej części ul Sowińskiego i ul Filaretów też by coś dawało. Ulica prowadząca do cud stadionu nic nie rozwiąże. Cała koncepcja Trasy Zielonej ? chyba nikt jej już nie pamięta ? W tej chwili mowa o dociągnięciu jej do ul Diamentowej. Co dalej ? i kiedy ? wazelinki trzeba. To panaceum na wszystko. Wazeliniarze w każdej opcji politycznej się znajdują. To druga obok Klakierów bardzo ważna grupa ludzi. Jak się to ogląda to czasami zastanawiam się czy nie wziąć orczyka w łapę i nie zacząc budować barykad.

M
Mario

Wiadukt kolejowy nad ulicą Kunickiego to nie jest inwestycja "miejską" tylko "kolejową". Miasto ma tylko wyremontować (tj. obniżyć) samą jezdnię pod wiaduktem ale po zakończeniu całości..

G
Gość

Oczywiście w przetargu.

P
Piotre

Opóźnienia w przetargach i robotach to już standard lubelski.
Przykłady można mnożyć:
- akademia golfa
- szkoła na Sławinie
- wiadukt na ul. Kunickiego
- obwodnica Lublina
- Dom Pomocy Społecznej na Kalinie
- Teatr w Budowie
- Urząd Marszałkowski
i wiele, wiele innych
Firmy już wiedzą że w Lublinie mogą sobie pozwolić na duże opóźniania bo nic im za to nie grozi

F
Fang

Nie szukaj w całym dziury.Co do latarni nowych to przeczytaj sobie wczorajszy dziennik o ul.Wschodniej.Niektórym jak posmarować d..ę miodem to też powiedzą że nie taki.
Co do jakości robót na Filaretów.Pewnie jest okres gwarancji i to co było zrobione źle będzie poprawione.Przestańmy narzekać ,poganiać tak jak na Filaretów by chodniki budować wtedy gdy jest zasypane śniegiem.Krótka pamięć?

G
Grzegorz

jako przedsiębiorca wiem,ze szczegóły lepiej ustalać przed ogłoszeniem wyników, nie ma co sie spieszyć, bo później dopiero mogą być opóźnienia, jak z uwagi na niedomówienia ktoś wycofa sie z realizacji przetargu i od początku trzeba bedzie ogłaszać

.

W mojej ocenie, jako osoby która korzystała z funduszy unijnych, wiem że pierwszą kadencje Żuk realizował projekty przygotowane za Wasilewskiego. Niestety 4 lata na pełną realizację projektu unijnego to mało, szczególnie dużych - od pomysłu, przez projekty budowlane, uzgodnienia, wywłaszczenia, dofinansowania, realizację fizyczną, odbiory kończąc na promocji...

f
fajek

obecny włodarz dobrze wykorzystuje fundusze unijne, nadrabia zaległości przede wszystkim po poprzedniku-profesorze z politechniki, za którego nie robiono prawie nic. Dwie kadencje Pruszkowskiego to czasy, gdy nie było aż takich możliwości wykorzystywania pieniędzy z Unii. Natomiast inna sprawa, to nieustające opóźnienia na robotach drogowych. To, że dużo ulic jest poprawianych to dobrze, ponieważ te ulice były tak gruntownie remontowane od kilkunastu lat.

P
Podpis.

Tylko mocno idzie na ilość, a zapomina albo nie ma urzędników wiedzących co to jakość. Najlepszy przykład to rozpadająca się ul. Filaretów - zapadające się krawężniki, sypiąca ścieżka rowerowa czy kruszące się podstawy słupów trolejbusowych. A wisienką na torcie są stare latarnie które zostały aby wykonawca nie kupował słupów pod stare znaki...

i
iya

to wybitny fachowiec w tej dziedzinie

F
Fang

Teraz będzie jazgot że opóźnienie.Mieszkańcy Lublina widzą że w sprawach infrastruktury drogowej obecny włodarz nadrabia zaległości poprzedników w takim tempie jakiego do tej pory nie było.Wybiorą wykonawcę,zaczną i skończą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3