Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszuści podszywają się pod PGE i wysyłają klientom spółki fałszywe faktury za prąd

Grzegorz Maliszewski
Dariusz Śmigielski
Polska Grupa Energetyczna ostrzega swoich klientów przed fałszywymi fakturami za prąd. Spółka otrzymała już ponad 300 zgłoszeń od swoich klientów, w tym także z łódzkiego.

Na pierwszy rzut oka wszystko niby się zgadzało. W rogu faktury kolorowe logo PGE. Podany jest numer pogotowia energetycznego i link do strony centrum rozliczeniowego PGE. W samym piśmie klienci wzywani są do natychmiastowego uregulowania rzekomych zaległości w opłacie dystrybucyjnej za 2019 roku. W przypadku braku wpłaty „firma” grozi zerwaniem umowy i skierowaniem sprawy do sądu, a także wpisaniem do Krajowego Rejestru Długów. Osoby, które nie zapłacą, będą musiały ponownie dokonać opłaty za wznowienie zerwanej umowy dystrybucyjnej. Po chwili jednak, jeśli uważniej przyjrzymy się fakturze, pod kolorowym logo PGE zamiast tradycyjnego napisu Polska Grupa Energetyczna możemy przeczytać nazwę... Polska Gospodarka Energetyczna. Takie fałszywe faktury otrzymało m.in. kilku mieszkańców Bełchatowa, którzy na całe szczęście nie dali się nabrać na „fałszywki”.

Pracownicy PGE Obrót w ostatnim czasie otrzymali już około 300 zgłoszeń od swoich klientów, którzy dostali wezwania do zapłaty za energię elektryczną od firmy podszywającej się pod PGE. Fałszywe faktury pojawiły się też na terenie województwa łódzkiego m.in. w Radomsku, Wyganowie i właśnie w Bełchatowie.

- Informacje o fałszywych fakturach docierają do nas z całego kraju, zarówno od naszych klientów, jak i od osób, które posiadają innego sprzedawcę energii. Skala zjawiska jest niepokojąca - mówi Mariusz Majewski z PGE Obrót.

Zgłoszenia dotyczące podejrzanych faktur pojawiają się głównie na terenie działania PGE Polskiej Grupy Energetycznej, ale przypadki fałszywej korespondencji spółka odnotowuje w całej Polsce.

- Nie mamy informacji o osobach poszkodowanych, które opłaciły fałszywe faktury. Od momentu otrzymania pierwszego sygnału dotyczącego tego procederu, rozpoczęliśmy szeroką kampanię informacyjną mającą na celu uchronienie naszych klientów przed działaniami oszustów - mówi Mariusz Majewski. - Podkreślamy, aby zachować szczególną ostrożność i nie wpłacać pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji - dodaje.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości klienci proszeni są o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

To nie pierwszy raz, gdy oszuści podszywają się pod PGE. W 2016 roku odnotowano wiele przypadków nieuczciwych sprzedawców, którzy podawali się za pracowników PGE proponując darmowe przeniesienia licznika na zewnątrz budynku. Podpisywana zgoda „na przeniesienia licznika” w rezultacie była zgodą na zmianę sprzedawcy prądu i na nowe warunki handlowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Oszuści podszywają się pod PGE i wysyłają klientom spółki fałszywe faktury za prąd - Dziennik Łódzki

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski