W miniony piątek (13 maja) do bialskiej komendy zgłosiła się 28-letnia mieszkanka miasta. Kobieta zgłosiła, że padła ofiarą oszustwa, w wyniku czego z jej konta zniknęło 3 tysiące złotych. Wedle jej relacji, tego samego dnia otrzymała wiadomość SMS, informującą o planowanym na dzień 14 maja odłączeniu jej dostaw energii elektrycznej. By temu zapobiec musi uregulować powstałą zaległość w kwocie niespełna 5 złotych.
- Kobieta przyznała, że wcześniej ignorowała takie wiadomości, ale tego dnia postanowiła uregulować niewielką niedopłatę - dodaje komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla z Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej
Wiadomość zawierała link, który miał przekierować ją na stronę PGE, a później do bankowości elektronicznej. Kobieta kliknęła w link, gdzie została przekierowana na fałszywą stronę, na której wybrała swój bank. Sądząc że loguje się do bankowości internetowej - przekazała swoje wrażliwe dane oszustom, którzy wypłacili z jej konta 3 tysiące złotych.
Policja ostrzega przed oszustami, podającymi się za PGE.
Jeśli otrzymamy taką wiadomość, skontaktujmy się z usługodawcą i potwierdźmy, czy faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online - przestrzega komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla
Wojciech Kossakowski - 3 konkrety dla WiM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?