Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pandemia zmieniła nasze podejście do zakupów. Zyskał nie tylko ecommerce, chętniej wspieramy lokalnych małych przedsiębiorców

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Dwie trzecie ankietowanych przyznaje, że po wybuchu pandemii Covid-19 na nowo odkryło zalety okolicznych sklepów.
Dwie trzecie ankietowanych przyznaje, że po wybuchu pandemii Covid-19 na nowo odkryło zalety okolicznych sklepów. Fot. Damian Kujawa/ Polska Press
Zakupy chętniej niż rok temu robimy w swojej najbliższej okolicy. Powodem większych wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa jest chęć pomocy miejscowemu biznesowi w wyjściu z kryzysu.

Jak pokazują wyniki badania Mastercard, lokalnych przedsiębiorców wspierają polscy konsumenci. Niemal połowa z nich deklaruje, że powodem ich większych wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa jest chęć pomocy miejscowemu biznesowi w wyjściu z kryzysu. Inne często podawane powody to wygoda, zaufanie do porad osób ze swojej społeczności, odnowienie relacji z okolicznymi sprzedawcami czy lepsza jakość produktów i usług.

Dwie trzecie polskich ankietowanych przyznaje, że po wybuchu pandemii Covid-19 na nowo odkryło zalety okolicznych sklepów, głównie ze względu na bliższą lokalizację, ważną przy ograniczeniach w przemieszczaniu się, oraz na mniejsze kolejki niż w dużych supermarketach. 82 proc. Polaków przyznaje też, że woli kupować od przedsiębiorców, których zna, a 77 proc., że ufa poradom lokalnych sprzedawców.

- W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami skokowego wzrostu handlu w e-commerce. Nasze najnowsze badanie pokazuje jednak równoległy trend zakupowy, polegający na zwiększeniu wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa. Oba te zjawiska dają szansę na wzmocnienie małej przedsiębiorczości i szybsze wyjście z kryzysu gospodarczego, dlatego obydwa warto wspierać– powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

Przedsiębiorcy mocno odczuli kryzys związany z pandemią Covid-19, co osłabiło ich możliwość wspierania wzrostu gospodarczego w kraju. Biorąc jednak pod uwagę wysoki poziom zaufania do lokalnych sprzedawców, jaki wyłania się z badania, sektor MŚP wkrótce może znów się rozwijać, pomagając w ożywieniu lokalnej gospodarki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pandemia zmieniła nasze podejście do zakupów. Zyskał nie tylko ecommerce, chętniej wspieramy lokalnych małych przedsiębiorców - Strefa Biznesu

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski